Performance media – cea mai mare creştere a bugetelor de publicitate atrase în 2012
În acest context de fragmentare și personalizare a conținutului media, răspunsul pieței s-a concretizat printr-o creștere a importanței performance media, acesta fiind segmentul cu cea mai mare creștere din punct de vedere al bugetelor atrase în 2012 – cu 47% mai mult decât în 2011.
Potrivit rezultatelor Media Fact Book, piața românească de media a înregistrat o scădere de 2%, exact cum s-a întâmplat și în anul 2011. Toate canalele au fost afectate de această scădere, dar presa scrisa cel mai mult, scăzând cu 10% față de 2011. Radio a scăzut cu 8%, OOH cu 5% , iar TV cu 4 %. Online este singurul canal în creștere, atingând o cotă de piață de 14%, al doilea după TV, mai ales cu ajutorul volumelor investite în Facebook și SEM.
Cel mai mare volum de investiții de publicitate este deținut de segmentul serviciilor de comunicații mobile, iar cea mai semnificativă creștere față de anul anterior a cunoscut-o segmentul Cosmetice și Igiena personală, care ocupă locul imediat următor după telecomunicatiile mobile în termeni de volum.
Pentru 2013, echipa Initiative estimează că piața de media va continua să scadă cu 2-3%.