Piata de training în 2012. Firmele aruncă în luptă artileria grea
În 2011, companiile furnizoare de servicii de training au continuat activităţile de cercetare pentru dezvoltarea abordărilor de management, a serviciilor de instruire şi consultanţă şi au investit în dezvoltarea personalului, în networking, marketing şi colaborări.
2012 va fi un an dificil din punct de vedere economic, dar furnizorii de training sunt mai bine pregătiţi să se adapteze decât până acum. Din criza economică companiile româneşti au înţeles că dezvoltarea bazată pe cunoaştere şi performanţă este singura capabilă să reziste şocurilor inevitabile ale pieţei. La rândul lor, companiile de training au investit în cercetarea legată de găsirea celor mai bune practici şi strategii comerciale care stau la baza programelor lor şi, de asemenea, folosesc în prezent cele mai moderne şi eficiente metode de învăţare, astfel încât cursanţii să reţină cât mai mult şi să poată să aplice rapid ceea ce au învăţat. În portofolii au inclus programe de top pentru dezvoltare managerială şi caută să convingă că cea mai bună investiţie pe care o poate face orice companie sau manager este investiţia în educaţia de business.
Competiţia sporită din mediul de afaceri stimulează creşterea competitivităţii, dar şi adaptabilităţii firmelor româneşti, în vederea acţionării şi pe pieţele străine. O dezvoltare sustenabilă a economiei unei ţări nu se poate obţine fără sporirea accentului pe oportunităţile de învăţare continuă, ştiut fiind faptul că, pentru a atinge performanţa, este nevoie de resurse umane valoroase. Cum se pregătesc să atace furnizorii piaţa de training în 2012 aflaţi direct de la cei care s-au alăturat proiectului nostru.
Eficienţă în dezvoltarea organizaţională
Echipa MMM Consulting se pregăteşte să lanseze produse noi, dar mai ales să-şi invite clienţii şi partenerii la un nou nivel de eficienţă în dezvoltarea organizaţională, prin oferirea de programe bazate pe măsurări şi evaluări şi axate pe creşterea ROI.
Se bucură de parteneriatul cu Persona Global, care şi-a dovedit valoarea şi a confirmat investiţia. Dintre metodologiile aflate în portofoliul MMM Consulting, „Persuasive Communicator“ a fost aplicat la peste 1 milion de oameni de pe glob.
Cele trei arii-cheie:
– Dezvoltarea abilităţilor de câştigare a încrederii în procesele de leadership, de negociere, de vânzare, în procesele de dezvoltare internă, de comunicare internă sau cu clienţii externi.
– Formarea de abilităţi şi transferul de know-how în privinţa dezvoltării organizaţionale: programul TOT by MMM – unul dintre cele 5 cele mai bune programe de instruire.
– Formarea unei culturi orientate către client – prin dotarea managerilor cu instrumentele prin care să se asigure că fiecare angajat din front line şi back office se comportă astfel.
Două proiecte importante aflate în pregătire pentru anul 2012 vin să completeze o ofertă bine asamblată în domeniul performanţei organizaţionale şi individuale: „The Next level for your leaders…“ dezvoltat în jurul metodologiei Persona Global: Emotional Capability Profile, – un workshop pentru dezvoltarea conştienţei emoţionale a liderilor şi managerilor şi creşterea impactului pe care capabilităţile emoţionale îl au asupra rezultatelor acestora şi ale echipelor lor şi „Angajament: atitudine şi energie!“, proiect menit să echipeze managerii cu metode de lucru şi tactici de acţiune pentru a ridica nivelul de angajament al echipei, fiind însoţit de feedback specific.
„Avem pe rol câteva proiecte internaţionale, derulate cu un client care are operaţiuni în mai multe ţări europene şi în USA şi pe care îl asistăm în procesele de Talent Management.“ Madi Rădulescu, Managing Partner MMM Consulting
Inovaţie în managementul proiectelor
Colaborarea cu RGC Viena şi WU Executive Academy Viena în activităţile de marketing şi în procesul de optimizare a organizaţiei continuă. Noii consultanţi din echipă vor participa la programul intern „Train the Trainer“.
Cercetarea stă la baza abordărilor de management şi a serviciilor pe care le oferă, aşadar, au investit şi vor continua să investească în ea. Ca şi până acum vor desfăşura activităţi de cercetare, ca bază pentru dezvoltarea continuă a abordărilor de management projectRGC, processRGC şi changeRGC.
Îşi concentrează eforturile pe dezvoltarea de produse, astfel încât să poată oferi clienţilor servicii inovative, care au la bază rezultatele cercetării şi cele mai bune practici.
Vor finaliza proiectul de cercetare sponsorizat de PMI „Re-thinking project management“ şi se vor concentra pe dezvoltarea unui program educaţional în domeniul „Analiză de business, schimbare & proiecte“ pentru un client cu activităţi la nivel internaţional.
Vor integra noi module, precum „Schimbare & Proiecte“ în programul „Professional MBA Project & Process Management“, pe care îl oferă la Bucureşti din 2008, în colaborare cu WU Executive Academy Viena.
Vor lansa servicii de instruire şi consultanţă pe temele „Re-gândirea managementului proiectelor, proceselor şi schimbării prin considerarea principiilor sustenabilităţii“, „Analiză de business, schimbare & proiecte“ şi „Enterprise Risk Management“.
În noiembrie pregătesc evenimentele „happy projects’11“ pe tema „Projects & Changes“.
„Investim în permanenţă în dezvoltarea personalului, în networking, marketing şi cercetare.“
Roland Gareis, Fondator şi Managing Director
Avantajul strategic pentru vânzările clienţilor
Echipa Accelera crede că anul 2012 va fi un an dificil din punct economic, dar de data aceasta companiile sunt mai bine pregătite să se adapteze crizei decât au fost în 2009. De aceea, se va concentra pe clienţii tradiţionali.
Oferă noi pachete de consultanţă şi training menite să le crească vânzările şi profitul în ciuda dificultăţilor economice. Vor fi acceptaţi şi clienţi noi, dar eforturile de Cercetare şi Dezvoltare se vor concentra pe problemele cu care se confruntă clienţii actuali. Accelera este „un avantaj strategic“ pentru clienţii săi şi vrea să le fie alături în continuare.
Accelera are două linii majore: Academii interne de Training şi Dezvoltare şi Dezvoltarea strategică a vânzărilor. De asemenea, are un proiect excelent pentru creşterea vânzărilor în situaţii economice dificile. În plus mai are avantajul că poate fi implementat foarte rapid şi în companii cu echipe de vânzări foarte mari. Programul se numeşte THE BEST 25® şi a fost adaptat deja pieţei din România.
Accelera investeşte în cercetarea Best Practices şi a Strategiilor comerciale de succes care stau la baza eficienţei programelor sale şi în creşterea continuă a calităţii implementării programelor de training. Din cele peste 300 de mărturii ale cursanţilor de pe site-ul companiei se poate vedea că expresia cel mai des folosită este: „Cel mai bun training la care am fost vreodată!“
Oameni cu peste 15 ani de experienţă în vânzări şi zeci de traininguri la activ sunt de-a dreptul fascinaţi de programele Accelera. Compania are cele mai bune programe de training pe domeniul vânzărilor şi vrea să-şi păstreze această poziţie.
„În sală la noi, au revelaţia că vânzarea se poate învăţa şi aplica extrem de eficient. Mai mult, găsesc răspunsuri practice la probleme cu care se confruntă de ani întregi.“ Bogdan Comănescu, General Manager Accelera
Educaţia de business, cea mai bună investiţie
2012 va fi un an al creşterii şi consolidării poziţiei CODECS pe piaţa internă şi al extinderii pe o parte din piaţa externă. Un an în care vor continua proiectele pe care le-au început anul acesta alături de parteneri.
Au încheiat un parteneriat în exclusivitate cu 360Solutions, unul dintre cei mai puternici furnizori de servicii de training din lume. Începând cu luna septembrie 2011, vor oferi în România programele de training concepute de partenerul american. Printre clienţii care au beneficiat de expertiza 360Solutions se numără organizaţii precum NASA, Hewlett-Packard, IBM, Procter & Gamble şi Ford Motor Company.
CODECS va oferi 11 dintre programele 360Solutions: Empowering Performance, Principles of Partnership Selling, Positive Impact, Principles of High Performance, High-Performance Leadership, Skills for High-Performance Teamwork, The Trust Factor, Developing High-Performance Teams, Emotional Intelligence, Assessing your Organization for High Performance, Developing a High-Performance Strategy.
Un rol important îl au colaboratorii CODECS care au dobândit cunoştinţe vaste în majoritatea domeniilor de activitate şi care au o experienţă de minimum cinci ani în livrarea de programe academice sau de training şi consultanţă. Au o echipă de peste 50 de consultanţi, cu care colaborează ceea ce le permite să abordeze proiecte foarte complexe. Au refăcut programele concepute de consultanţi şi le-au adaptat cerinţelor pieţei.
Au parteneri cu care colaborează de peste 10 ani şi care investesc în performanţa angajaţilor alegând soluţiile CODECS în fiecare an. De altfel întreaga activitate pleacă de la ideea că cea mai bună investiţie pe care o poate face o companie sau un manager este investiţia în educaţia de business.
„Practic toată oferta noastră de training a fost revizuită şi adaptată noilor condiţii de pe piaţă. Toate programele au fost dezvoltate în urma analizei atente a consultanţilor şi feedbackului partenerilor noştri, deci considerăm că sunt la un nivel calitativ foarte bun.“ Silviu Barbălată, CODECS Training Manager
Efect măsurabil în business-ul clienţilor
Corporate Dynamics abordează 2012 cu produse noi, menite să crească valoarea adăugată a programelor de training şi să eficientizeze investiţiile clienţilor în resursele umane. Programele se concentrează pe reducerea timpului de intervenţie la clasă (timp care generează cheltuieli directe clienţilor) şi pe creşterea „ferestrei de învăţare“.
Astfel, au investit în dezvoltarea de sesiuni Espresso Training – programe concentrate de jumătate de zi, susţinute intern cu training on the job sau e-learning. Totodată, au continuat să investească în „blended learning“, firma operând în acest moment trei platforme diferite de e-learning. Totodată, îşi revizuiesc materialele de traning pentru creşterea interactivităţii cursurilor la clasă astfel încât, o mare parte din schimbarea de comportament să înceapă încă din cadrul sesiunilor de training.
În anul 2012, Corporate Dynamics a investit într-un nou instrument de productivitate personală, în „LSQ-90“ pentru măsurarea stilului de management şi se află în curs de licenţiere cu o serie de instrumente destinate eficientizării echipelor de vânzări. Acestea se adaugă la „Momentum CPI“ de la „Behavioral Science Systems“ şi sistemului „360 Feedback“, complet personalizabil pe nevoile clienţilor, pe care îl rulează de 4 ani.
„2012 va fi în continuare un an de schimbări în piaţă, iar noi ne dorim să fim printre cei care fac piaţa să se schimbe. Avem o paletă largă de intervenţii concrete pentru îmbunătăţirea eficienţei managerilor şi dezvoltarea lor personală.“ Emanoil Drăgănescu, Partner Corporate Dynamics