Piaţa media din România: Digitalul creşte prin performance media – Facebook şi Google Display
Conform Media Fact Book 2014, piața locală a înregistrat o evoluție stabilă în perioada 2012/2013 (305 milioane euro net), pentru anul 2014 fiind estimat că aceasta va ajunge la o valoare similară. Conform spuselor Alexandrei Olteanu, Managing Director Initiative Media, dacă piaţa noastră va continua să evolueze aşa cum a făcut-o în ultimii trei ani, urmând acelaşi trend ascendent şi în primul trimestru al anului 2014, putem avea aşteptări mari din partea anului 2015. Principalul motiv care a dus la această creştere este digitalizarea care a cuprins deja sectoarele de TV şi OOH (Out of Home) precum şi păşirea în cadrul platformelor de programatic trading.
„Începând cu 2014 se remarcă o scăderea a volumelor de display local cu aprox. 10%. Zona de performance media reprezintă motorul creșterii digitalului – cu rate de creștere în 2013 și 2014 în jurul a 25% (google display, facebook) și mai nou zona de Real Time Bidding – care pleacă de la volume relativ mici – dar înregistrează creșteri mari anual – peste 60%. Aceste creșteri în zona de performance ne arată încă o dată dorința agențiilor din România de a eficientiza cât mai mult cumpărarea audienței. De altfel, Mediabrands România a lansat recent platforma Cadreon dedicată clienților noștri pentru programmatic buying ”, precizează Alexandra Olteanu.
În 2013 nivelul volumelor de media în piaţa TV s-a situat în jurul valorii de 193 de milioane de Euro net, iar pentru 2014 estimarea Media Fact Book este că acestea vor rămâne la acelaşi nivel. În ceea ce priveşte celelalte canale de comunicare, pentru 2013 radioul a stagnat iar presa scrisă a scăzut cu 10%, trenduri ce vor rămâne la fel şi ȋn anul 2014. Digitalul este singurul mediu în creştere pe anul 2013 (cu 12%) iar pentru anul în curs estimarea Media Fact Book este una pozitivă, creşterea preconizată fiind de 8%.
Anul acesta capitolele dedicate zonei de digital din Media Fact Book au fost realizate alături de BPN România.
Media Fact Book 2014 conține și un capitol dedicat Central and Eastern Europe, care aduce în atenția cititorilor similaritățile și diferențele în piața media pentru 16 țări din această regiune. Studiul poate fi vizualizat şi descărcat în formă digitală de la adresa: www.mediafactbook.ro.