Plictiseală pe reţelele de socializare?
Sondajul celor de la Institutul Gartner a fost realizat pe un eşantion de 6.295 de persoane cu vârste cuprinse între 13 şi 74 de ani, anunţă reportervirtual. Circa 24% dintre tinerii cu vârste cuprinse între 18 şi 29 de ani, utilizatori frecvenţi ai reţelelor de socializare, recunosc, în acelaşi timp, că accesează aceste reţele mult mai rar decât o făceau la începuturi, când descoperiseră servicii ca Facebook sau Twitter, în vreme ce 31% dintre respondenţi spun chiar că utilizarea reţelelor respective nu mai are pentru ei “nici un haz”.
Dar alţi 31% dintre cei chestionaţi afirmă că se simt mai ataşaţi de social-media decât au fost iniţial. Brian Blau, director de cercetare la Gartner, declară că “tendinţa demonstrează o oarecare oboseală sau plictiseală faţă de social-media, în rândul consumatorilor tineri de internet, iar faţă de acest fenomen providerii de social-media trebuie să se adapteze, introducând noi servicii şi oferte, menite să atragă atenţia utilizatorilor”. Sondajul a mai arătat că, deşi în ţări cum sunt Brazilia sau Rusia există această tendinţă, în state ca Italia sau Coreea de Sud tot mai mulţi oameni se arată interesaţi de bârfa pe net.