Proiect de rebranding al ţării organizat de AIESEC
Proiectul, finanțat de Ministerul Tineretului și Sportului, își propune îmbunătățirea imaginii României la nivel internațional și național, în rândul populației tinere, prin promovarea culturii și patrimoniului național, dar și prin încurajarea voluntariatului în rândul tinerilor. Astfel, timp de 7 săptămâni, 60 de tineri din 25 de țări vor veni în țara noastră pentru a explora frumusețile României, pentru a face cunoștință cu fascinanta cultură românească și pentru a-și face noi prieteni.
În perioada 20–23 iulie, reprezentanții AIESEC vor organiza traininguri profesionale de pregătire pentru tinerii internaționali pe teme precum jurnalism, blogging, fotografie, editare foto-video și social media. Ȋn urma vizitelor de studiu ale oraşelor cu filială AIESEC şi ȋmprejurimilor rurale din zona acestora, străinii vor lucra la editarea și compilarea datelor obținute de pe teren (texte, foto și video) și vor realiza materiale de presă pe care le vor disemina în rețelele lor sociale și pe blog-uri. Acestea vor fi expuse pe 21 august ȋn cadrul unor expoziţii ce se vor desfăşura la Bucureşti, Timişoara şi Cluj-Napoca. Pe 23 august, pe litoralul Mării Negre va fi organizat evenimentul Global Village, menit să promoveze voluntariatul şi oportunităţile de internship la noi ȋn ţară şi ȋn străinătate.
„Ideea proiectului a venit de la faptul că țara noastră se identifică nu doar cu Dracula, ci și cu multe alte lucruri cu care noi, românii, ne mândrim. Venind în ajutorul strategiei naționale de creare a unei imagini pozitive la nivel global, noi considerăm că o promovare neconvențională, de tip testimonial, prin care străinii să le transmită prietenilor de acasă experiențele reale pe care le-au trăit în România, este una cu un impact mare și vizibil pe termen mediu și lung.” a declarat Izabela Catîru, Chief Marketing Officer AIESEC România.