Provocările economice şi de reglementare au afectat rezultatele Cosmote în primele trei luni din 2013
Veniturile totale din primul trimestru din 2013 au atins 108,2 milioane euro, înregistrând o scădere de 7,8% comparativ cu acelaşi trimestru din anul trecut, pe fondul diminuării tarifelor de terminare a apelurilor cu peste 25% în T1 2013 versus T1 2012.
La finalul lui martie 2013, numărul total de clienţi ai Cosmote România (inclusiv Zapp) a fost de 6,1 milioane, proporţia abonaţilor fiind de 24,9%, aproximativ la acelaşi nivel cu T1 2012, ca urmare a creşterii segmentului business şi a ofertelor atractive pentru segmentul rezidenţial. Totuși, baza de clienţi business ai companiei a crescut cu 21,4% faţă de primul trimestru din 2012, reflectând succesul ofertelor personalizate ale companiei pentru categorii profesionale specializate şi sinergiile cu Romtelecom pe segmentul B2B. De asemenea, baza de clienţi 3G a crescut cu 28,6% comparativ cu perioada ianuarie-martie 2012.
“Primul trimestru din 2013 vine după un an dificil, cu multe provocări externe care au necesitat acţiuni rapide şi eficiente. Suntem mulţumiţi pentru stabilitatea obţinută în privinţa veniturilor şi a ARPU, precum şi pentru creşterea semnificativă a segmentului business, în ciuda unei competiţii acerbe, a scăderii tarifelor de interconectare şi a investiţiilor masive. Prin recenta lansare a serviciilor 4G şi prin portofoliul extins de produse şi servicii inovatoare menite să acopere toate nevoile clienţilor, ne îndreptăm încrezători către perioada următoare”, a declarat, într-un comunicat, Konstantinos Apostolou (foto), Chief Financial Officer Cosmote România.