Retorica şi publicitatea – nu întâmplător împreună
Spunem mai întâi, pentru cei care nu au reuşit să ajungă la serile deosebite de învăţare, cultură şi dezvoltare personală propuse de Theodor Paleologu că… aşa nu se mai poate! Construită în 1932, Casa Paleologu a fost dintotdeauna un loc privilegiat al discuțiilor şi al prieteniilorintelectuale. Cursurile, familiare și prietenoase, continuă această tonifiantă tradiție de „știință voioasă” – spune prezentarea introductivă de pe site, confirmarea venind fermă, cu ton admirativ de la toţi cei care i-au păşit pragul.
Iată de ce, pe 13 februarie, la ora 19 (onorariul este accesibil – 60 RON) vă propunem să faceţi cunoştinţă cu idei, trucuri, noutăţi, cultură, analiză şi exemple „predate” cu fineţe şi caldă pasiune de cei doi specialişti vă vor introduce în lumea celor care atunci când spun o „vorbă” au parte de mai mult success.
Ce spun organizatorii?
„În cadrul cursului «Retorica adaptată la context», analizând discursuri celebre, am văzut cum în vremurile noastre unii oratori recurg la formule scurte, pregnante, care funcţionează ca adevărate sloganuri publicitare: „I have a dream” (King), „Mr. Gorbachev, tear down this wall” (Reagan) sau „Yes, we can” (Obama) sunt exemple cunoscute de toţi. Există, aşadar, o influenţă dinspre publicitate. Dar publicitatea, la rândul ei, se bazează pe concepte-cheie ale retoricii clasice: „logos”, „pathos”, „ethos” la Aristotel sau „docere”, „placere”, „movere” la Cicero. Ce este „brand”-ul dacă nu unul dintre aspectele „ethos”-ului? Şi nu apelează publicitatea la emoţie, adică la „pathos”? Şi nu încearcă astfel să placă („placere”) şi să mişte („movere”)?”
Vă recomandăm, deci, să ajungeţi la Atelierul „Retorică şi publicitate”, susţinut pe 13 februarie chiar la Casa Paleologu ( Str. Armenească, nr. 34, sector 2, 0722 277 764/ 0724 198 254, e-mail la [email protected]). Este un eveniment unic, în care doi oameni cu formaţii şi experienţe diferite explorează influenţele reciproce dintre retorică şi publicitate. Pe lîngă experienţa profesională recunoscută (Grapefruit şi Storience), Ştefan Liuţe vorbește despre fundamentele neuropsihologice ale limbajului și mecanismelor publicitare. Atelierul va fi, aşadar, util atît celor care vor să aprofundeze aspecte ale cursului de retorică, cît şi celor interesaţi de publicitate și branding.