Software-ul, vântul schimbării „din clouds”
“Dacă vorbim de trendul pe care IT-ul îl aduce în modelul tradițional de business, atunci angajaţii vor trebui să înveţe mai mult şi să tină pasul cu tot ce apare nou, mai ales că acest domeniu este unul în care se dezvoltă în fiecare moment”, spune Haris Zachariades, CEO SoftOne România.
Odată cu dezvoltarea reţelei care va trebui să primească volume mai mari de date, afacerile din domeniul software-ului ERP şi cloud vor trebui să plece la „vânătoare” de clienţi dar şi să urmărească dezvoltarea rețelei de parteneri, training, marketing și vânzări.
Şi dacă vorbim de vânzări, explozia comerţului electronic obligă toată industria de retail să se transfere pe online. Modelul de business offline va deveni tot mai greoi, iar această tranziţie va trebui neapărat făcută. Chiar dacă la început vor exista piedici, beneficiile se vor vedea în scurt timp.
Citeşte şi: Cum să-ţi depăşeşti stresul înainte de a susţine o prezentare
În comerţul online, acest rol este preluat de website, în timp ce „raftul” se mută în depozit şi are un cu totul alt scop: să optimizeze fluxurile de marfă, timpul de preluare şi livrare a comenzii către clientul final. „Pentru asta, în spatele raftului de e-commerce se află sisteme informatice performante, care permit localizarea imediată a produsului, dirijarea picker-ului pe traseul cel mai scurt de asamblare a comenzii, emiterea facilă a documentelor de livrare şi ambalarea corespunzătoare”, explică Bogdan Colceriu, CEO- ul Frisbo.
De asemenea, structura de personal trebuie completată, pentru a acoperi nevoi specifice: suport clienţi, asamblare şi ambalare comenzi, managementul şi marketing-ul magazinului online.
Mobilitatea, marele atu al cloudului
„Mobilitatea de care avem parte astăzi este posibilă tocmai datorită fenomenului numit cloud computing. Toate afacerile care vor să evolueze au nevoie de mobilitate iar pentru aceasta sunt necesare soluţiile cloud”, spune Haris Zachariades, CEO SoftOne România.
Ce-i drept, interconectarea diferitelor gadgeturi portabile facilitează foarte mult cele 8 ore de muncă, mai ales când vine vorba de angajaţi. Accesarea unei baze de date de oriunde în lume sau verificarea diferitelor informaţii din portofoliul companiei scurtează foarte mult din timpul anumitor acţiuni. Internet of Things favorizează foarte mult accesibilitatea informaţiei.
10 ani înainte şi după acest moment
Afacerile se vor concentra într-adevăr pe profit şi nu pe infrastructură. „Dacă acum 10 ani o bună parte dintre angajaţi aveau o surubelniţă în mână şi toată ziua reparau câte ceva, acum totul se poate înlocui pentru că lucrurile s-au ieftinit. Tot ce contează în momentul de faţă este să fii conectat la internet”, afirmă CEO-ul SoftOne.
Peste 10 ani, marketingul targetat va fi doar o amintire a ceea ce reprezintă în momentul de faţă şi asta pentru că multitudinea dispozitivelor şi aplicaţiilor pe care le folosim vor permite o mai bună înţelegere a nevoii de consum pe care o are cu adevărat omul.
Indiferent de cum se vor mişca pieţele, un singur lucru rămâne invariabil: legislaţia. De multe ori legislaţia nu a ajutat în astfel de situaţii, fiind foarte reticent când trebuie să fie eficient și păstrând aceleaşi tehnici demodate.