Țara care are mai mulți angajați în zona culturală decât în industria auto
Cultura și creația reprezintă 1,3 milioane de locuri de muncă în această țară, dublu față de numărul angajaților din industria auto.Societățile și instituțiile franceze, căci despre Franța este vorba, din sectoarele muzicii, cinematografiei, teatrului sau presei și jocurilor video au înregistrat între 2011 și 2013 o creștere de 1,2%, superioară celei de 0,9% înregistrată în aceeași perioadă de restul economiei franceze, arată cea de-a doua ediție a unui studiu realizat de firma de consultanță EY și France Créative, o organizație care reunește actorii din sectorul cultural.
Cele 10 sectoare analizate (arte vizuale, muzică spectacole, cinema, televiziune, radio, jocuri video, carte, presă, creație publicitară) au reprezentat în 2013 'venituri de 83,6 miliarde de euro și 1,3 milioane de locuri de muncă, adică dublu față de numărul locurilor de muncă legate de producția auto', susține studiul. În plus, aproape jumătate (47%) din locurile de muncă legate de cultură și creație sunt ocupate de persoane cu o vârstă mai mică de 40 de ani, o cifră superioară mediei naționale (44%).
De asemenea, exporturile de bunuri culturale franceze sunt estimate la 2,7 miliarde de euro, cele mai bune performanțe fiind înregistrate de jocurile video, carte și presă.