Top 3 canale de marketing digital care aduc clienți
Acestea sunt trei canale de marketing digital care se evidențiază într-un studiu făcut de Custora care a analizat 72 de milioane de vânzări online:
1. SEO (organic search)
Organic search – căutările organice reprezintă clienții care găsesc site-urile căutând informații și servicii în rezultatele gratuite Google.
Metodele prin care un site este îmbuntățit pentru a ocupa primul loc în rezultatele motoarelor de căutare, atragând astfel cei mai mulți vizitatori interesați, se numesc pe scurt SEO.
Fiind cel mai important canal pentru creșterea numărului de clienți, SEO este o tehnică de bază în marketingul digital.
2. AdWords (CPC)
CPC – sau campaniile plătite per click, reprezintă clientii care au ajuns pe site după ce au dat click pe reclame plătite, cum sunt anunțurile de pe Google.
Oricine dorește să își promoveze site-ul prin reclame de tip CPC poate să creeze anunțuri prin platforme ca Google AdWords, stabilind un buget zilnic pe care este dispus să îl plătească pentru clickurile primite de reclame.
Bugetul se poate epuiza însă rapid și fără rezultate dacă anunțurile și campaniile nu sunt bine create.
3. Email marketing
Linia Email de pe grafic reprezintă poate cea mai mare surpriză, constând în clienții care au intrat pe site-uri după ce au primit mailuri cu informații sau oferte de interes.
Email marketingul este una din cele mai vechi metode de promovare online și cea mai abuzată – câte mailuri nesolicitate nu primește oare fiecare dintre noi? În continuare însă este un canal foarte eficient.
După aceste trei metode de top, graficul de mai sus arată că următoarele canale de marketing digital care aduc clienți sunt marketingul afiliat, bannerele și Social Media.