Vodafone a lansat o aplicație ce permite echipelor Salvamont să localizeze mai ușor turiștii care au nevoie de ajutor
Aplicația este disponibilă în prezent pentru toți utilizatorii telefoanelor Android, indiferent de rețea, și poate fi descarcată din Google Play. Special pentru utilizatorii Vodafone, traficul de date în cadrul aplicației este gratuit.
Persoana care folosește aplicația poate notifica în timp real dispeceratul Salvamont, cu ajutorul „tab-ului” SOS, atunci când are nevoie de ajutor. Echipele Salvamont pot localiza poziția telefonului, coordonatele geografice și nivelul bateriei. Chiar dacă telefonul nu mai este în raza de acoperire a rețelei de telefonie folosite, traseul parcurs va fi memorat pe perioada monitorizării, iar la prima conexiune în rețea, dispeceratul Salvamont va putea vedea din nou coordonatele locației utilizatorului.
„Anual peste 3.500 de turiști beneficiază de asistența Salvamont pentru rătăciri sau accidente suferite pe pârtiile de schi sau pe trasee montane. Cu ajutorul acestei aplicații, echipele Salvamont pot localiza mult mai simplu acești turiști care au nevoie de ajutor. Până în prezent, turiștii sunau la 0Salvamont atunci când aveau nevoie de noi, iar timpul scurs de la primul apel până la găsirea turiștilor putea varia în funcție de dificultatea traseului. Acum îi putem localiza mult mai simplu, iar timpul de salvare se reduce considerabil”, a menționat Mircea Opris, Președintele Asociației Naționale a Salvatorilor Montani din România.
Totodată, cei care vor să își petreacă sfârșitul de săptămână pe partiile de schi, pot afla din timp cele mai importante avertismente montane, informații despre starea vremii, trasee montane, contactele și locațiile cabanelor din întreaga țară și informații despre peste 70 de pârtii de schi din țară.
În perioada următoare, va fi lansată și versiunea iOS pentru telefoanele iPhone, precum și noi funcționalități utile.