Zilele BIZ 2015, un eveniment manifest despre realizări, oameni şi idei de afaceri
Conferinţa a reunit lideri şi nume mari din businessul românesc, dar şi speakeri internaţionali, care au prezentat noul mod în care se fac afacerile, cu focus pe valoare şi implementare.
Invitaţii au vorbit în egală măsură despre eşec şi succes, despre munca asiduă din spatele unui proiect reuşit şi despre rolul fundamental pe care îl au ideile în business, dar şi despre procesul de decizie şi implementare. Mai mult, au oferit soluţii provocărilor din contextul actual, marcat de evoluţiile tehnologice.
O mare reuşită a acestei ediţii a fost audienţa conferinţei care a reunit profesioniştii din piaţă şi care a impus în fiecare zi un ritm puternic prezentărilor şi a solicitat vorbitorii cu întrebări şi comentarii pline de substanţă.
Zeci de speakeri au prezentat afaceri, oameni, idei şi studii de caz inedite. Astfel că participanţii au fost invitaţi să ia parte şi la sesiuni şi workshop-uri dedicate celor cinci segmente de business.
În Ziua de Antreprenoriat s-a vorbit cu cărţile pe masă despre ce înseamnă să ai un business în România. Am aflat că succesul unei companii se datorează în mare parte angajaţilor, că liderilor le este greu să formeze o echipă bună, că nu oricine cu o idee bună poate fi antreprenor şi că sunt mai bune zece idei proaste puse în practică decât una sclipitoare, dar neexploatată. Doar cei care joacă corect şi îşi asumă responsabilitatea pot câştiga un loc bun în domeniul în care intră.
Ziua de Inovaţie a fost deshisă de reprezentantul MB Telecom, singura companie din lume care a câştigat de două ori Marele Premiu al Salonului de Invenţii de la Geneva. După introducerea pe piaţă a tehnologiilor inovatoare Roboscan, MB Telecom a înregistrat o creştere de 700% a cifrei de afaceri. Adrian Bizgan a prezentat un studiu realizat de Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (OCDE), conform căruia o creştere a cheltuielilor de cercetare dezvoltare cu 0,1% din PIB ar putea să crească veniturile PIB cu aproximativ 1,2% pe termen lung.
Tot în această zi a fost prezentat şi studiul Truth About Global Brands, lansat în exclusivitate în România de Truth Central, parte a grupului McCann. Studiul a fost realizat pentru a vedea modul în care tehnologia schimbă brandurile şi atitudinea consumatorilor faţă de schimbările din peisajul actual al globalizării. Oportunităţile economiei digitale şi felul în care inovaţiile tehnologice transformă deja oraşele şi afacerile, mutându-le în zona smart, au fost detaliate de Andrei Cepoi, Manager de vânzări ICT la Telekom România.
„Liderul este cel care luminează pe cei din jurul lui”, a declarat Mihai Ghyka, Consultant Dalprincipe Consulting, la Ziua de Management. Mihai Ghyka a venit la Zilele Biz cu o abordare diferită şi a făcut portretul a trei tipuri de lideri: arhitectul, pescarul şi pilotul. Află ce fel de lider eşti aici. De oricare tip ar fi, „liderul trebuie să aibă integritate”, consideră Radu Ionescu, Director General Docentris.
O altă concluzie a zilei a fost că, atunci când ajungi pe o poziţie de management, nu mai contează în primul rând ce crezi şi gândeşti, ci ce cred şi gândesc ceilalţi despre tine. “Nimic nu e gratis. Orice înseamnă beneficii mai multe, vine la pachet cu responsabilităţi şi sacrificii şi mai mari”, consideră Mădălina Uceanu, Managing Partner, CareerAdvisor.
Ziua de CSR a venit şi cu strategii de fundraising şi concluzii simple, dar greu de asumat. Cea mai bună metodă de fundraising este de a spune cât mai bine povestea şi nu de a negocia sponsorizări. O altă idee care ar trebui asumată este faptul că ar trebui să se transforme corporate social responsibility în human social responsibility.
Această zi a venit şi cu momente emoţionante povestite de Iulian Angheluţă, care coordonează acţiunile Asociaţiei Free Mioriţa:“Nu vreau să va spun despre emoţia pe care au simţit-o copiii când au apăsat pe întrerupător. Am plâns alături de oameni care au aprins becul şi am fost şocat să văd mulţi oameni şi companii care nu se implică deşi au resurse.”
Flavia Popa, Secretar General al BRD Groupe Société Générale, a subliniat felul în care, sprijinind cultura, companiile pot ajuta la promovarea valorilor şi modelelor cu adevărat valoroase, ce pot duce o comunitate şi o societate la următorul nivel de dezvoltare.
Ultima zi, Ziua de Media & Marketing, a adus idei care au captat atenţia, dar care au şi intrigat publicul. Unele dintre ele au fost prezentate de Felix Tătaru, Preşedintele-fondator al GMP Group, iar două concluzii interesante sunt faptul că „Extroverţii fac mişcări rapide, introverţii fac mişcări adânci.” şi că „Nu poţi să foloseşti lucruri ale trecutului pentru a le duce în viitor.”
Felix Tătaru a vorbit de asemenea despre diferenţa dintre transformare şi schimbare, explicând că „Schimbare înseamnă să te uiţi la ceea ce nu merge şi să îmbunătăţeşti. Transformarea înseamnă să îmbunătăţeşti din ceea ce ai cel mai bun.” Dar trebuie înţeles că „Ori ne transformăm, ori murim. O schimbare minoră, graduală, poate să ne omoare, iar o schimbare radicală poate să ne salveze.”
A urmat o sesiune „semnată” Aneta Bogdan, Managing Partner al Brandient, care a dezbătut într-un mod unic provocările industriei creative locale în contextul transformărilor tehnologice, legislative, dar mai ales, în contextul schimbării competiţiei globale. Aneta a invitat în premieră la un eveniment dedicat comunităţii de marketing, publicitate şi comunicare un CFO să vorbească despre felul în care modificările fiscale din ultima perioadă au un impact major asupra acstui industriei creative.
Schimbarea este o constantă în viaţa noastră, dar şi în cea a brandurilor, iar Stjepan Udovicic, Marketing Director la Orange România, a venit cu informaţii preţioase desprinse din recenta schimbare realizată de companie la nivel de arhitectură de brand, dar şi de servicii. Tot în această zi s-a vorbit despre tipurile de mesaje cu care rezonează consumatorii. Mai multe idei bine fondate au reieşit din concluziile studiilor Nielsen în ceea ce priveşte cele mai credibile forme de publicitate, cum rezonează diferitele generaţii cu temele abordate în advertising şi care este legătura dintre încredere şi acţiune.
Mai multe ştiri de la Zilele Biz puteţi citi pe site-ul Revistei Biz.