Cum arată o companie apreciată de angajați
Clasamentul de 50 de poziții pune accentul pe satisfacția angajaților și a fost realizat prin analizarea firmelor din Fortune 500- 2015, în funcție de criterii precum: salariul mediu al unui angajat cu o vechime mai mare de cinci ani, satisfacția jobului, nivelul de stres sau însemnătatea acordată muncii. Lista este dominată de Google, care a detronat Facebook de pe prima poziție, urmat de gigantul farmaceutic Bristol-Myers Squibb și de compania de software Symantec. În primii cinci clasați se mai află compania de electricitate Southern Co. și Facebook. Iată ce le-a adus în fruntea clasamentului.
– Google: angajații pot beneficia, gratuit, de mâncare gourmet, masaje la locul de muncă, clase de fitness și abonamente la săli de gimnastică și planuri generoase de vacanță. Angajații au menționat, de asemenea, că li se permite să lucreze în mod flexibil pentru a se ocupa de proiectele care îi pasionează și astfel să își dezvolte creativitatea.
– Bristol-Myers Squibb este apreciată pentru diversitatea de gen: 54% dintre angajați sunt femei. În plus, compania produce tratamente împotriva cancerului, HIV/SIDA și diabet, iar 82% dintre angajați spun că au un job cu o înaltă semnificație.
– Symantec are 21.000 de angajați care se ocupă cu dezvoltarea de software pentru securitate cibernetică. Deși angajații săi trebuie să știe numeroase limbaje de programare – cel mai popular fiind Java-, PayScale a descoperit că cel mai bine plătit este Python.
– Southern Co. încearcă să creeze o cultură a încrederii și excelenței și oferă o atmosferă pozitivă: 28% dintre angajați spun că nivelul de stres e redus, ceea ce face Southern Co. firma cu mediul de lucru cel mai puțin stresant din lista de 50 de angajatori.
– Facebook a ocupat a cincea poziție, deși 97% dintre angajați au declarat că au o înaltă satisfacție a jobului. Ca și cei de la Google, și ei au la dispoziție mâncare gourmet pe gratis, doctori și chiropracticieni la dispoziția lor la birou, servicii de spălare și curățare a hainelor, biciclete pentru a se plimba prin campus și patru luni de concediu parental plătit.
– Johnson & Johnson. Cu 130.000 de angajați în peste 60 de țări, compania acordă o mare importanță stării de bine a echipei. Mai exact, întreține o cultură a sănătății și oferă programe de sănătate și servicii personalizate în funcție de nevoile fiecărui angajat.
– La Biogen, angajații simt că munca lor face diferența: 91% au evocat o semnificație înaltă a jobului, potrivit PayScale. Compania de biotehnologie, care dezvoltă tratamente pentru afecțiuni neurologice și autoimune, pune accent pe ajutarea comunităților și în fiecare an dedică o zi voluntariatului, ocazie cu care mii de angajați participă la proiecte în sprijinul comunităților locale.
– Chevron se află și ea în top 10. Cu peste 61.000 de mii de angajați în peste 180 de țări, compania de petrol și gaze își încurajează angajații și pensionații să participe la programul său de voluntariat- Chevron Humankind. În 2014, angajații au făcut 350.000 de ore de servicii de voluntariat și au donat 20 de milioane de dolari în scop caritabil, potrivit Business Insider.
– Microsoft se află pe poziția a 9-a. Angajații apreciază flexibilitatea companiei- peste 40% spun că pot munci de acasă. Microsoft a mai făcut o mișcare spre echilibrarea muncă-viață în toamna trecută când a implementat o politică a concediului parental care le permite femeilor și bărbaților să își ia 12 săptămâni de concediu, plătite integral.
– Eli Lilly, un alt producător farmaceutic, a fost inclus în primele 10 poziție datorită faptului că majoritatea angajaților consideră că munca îi împlinește. 91% spun că au un job cu o înaltă semnificație. În plus, găsesc satisfacție și în oportunitățile de voluntariat care li se oferă. Ei pot să primească un concediu plătit de două săptămâni și să meargă în țări sărace pentru a ajuta la educarea și îngrijirea populației locale.