1,2,3… Action! Ce au în comun lumea filmului şi Change Management-ul
În momentul în care într-o organizaţie cu sute de angajaţi se află că firma tocmai a fost vândută, starea de incertitudine care se instalează şi dinamică zvonurilor vor institui „haosul” (în special în rândul personalului non-managerial). Şi veţi spune „bine, dar dacă ştii să comunici cu angajaţii, nu ai astfel de probleme”. Da, doar că angajaţii sunt oameni şi este în natură noastră să reacţionăm la schimbare… şi chiar dacă postul unuia nu e în pericol, el tot va stă cu sufletul la gură în primele luni post-achiziţie.
Am început cu un exerciţiu de imaginaţie (pe care chiar va invit să îl faceţi) pentru că ieri mi-a fost întărită încrederea în creativitate şi în puterea imaginaţiei noastre de a ne rezolva problemele reale (…prin faptul că ne poate pregăti pentru ce urmează). Ieri am participat la un training intitulat „Moving from stability to growth”, un workshop care s-a axat pe utilizarea jocului de rol şi a tehnicilor de filmare în adresarea problemelor de „Change Management” în organizaţii. Şi pentru că noi, participanţii, proveneam din medii diferite, organizatorii, revista Cariere şi compania israeliană Cast Effect, au decis să ne provoace la faţă locului.
Atenţie, se filmează!
Totul a început cu o scurtă prezentare a modului în care lumea filmului ne-ar putea ajută să traversăm anumite schimbări/transformări care au loc în organizaţie… respectiv prin înfruntarea directă a acesteia dar având că plasa de siguranţă ficţiunea (parcă e mai uşor să înfrunţi un conflict sau o situaţie tensionantă atunci când ştii că nu e real…e chiar „fun” după cum au spus colegii de curs).
Practic, modul în care am rezolvat (sau nu) o situaţie prin joc de rol se poate dovedi extrem de util în realitate (pentru că în momentul în care scrii scenariul şi defineşti personajele, tu ştii care sunt punctele ţări şi punctele slabe ale fiecăruia, ştii cum ar urmă să reacţioneze, ştii ce ar urmă să spună în continuare… tocmai pentru că tu le-ai creat; în realitate, într-un conflict, de exemplu, nu prea ne gândim la ce simte interlocutorul, nu?)…
Citiţi articolul integral pe hrmanageronline.ro.
Pentru mai multe fotografii de la eveniment, click aici.
Pentru a descărca formularul de feedback, click aici.