Cum isi pot scoate companiile angajatii dintr-o zona de conflict
Raspunsul pe care il ofera Warren Heaps, Partener, Birches Group LLC, este “Aveti nevoie de un plan”. Multi angajatori au ales deja sa isi evacueze salariatii din zona si, in unele cazuri, sa isi inchida temporar reprezentantele.
Un plan reusit incepe prin stabilirea unei echipe multifunctionale, coordonata de un manager de corporate security, alaturi de manageri de resurse umane, specialisti in asigurari si risc management, dar si PR-i. Aceasta echipa ar trebui sa identifice in primul rand cum intentioneaza compania sa reactioneze la aceasta criza.
Iata cateva intrebari-cheie care, potrivit lui Heaps, ajuta la stabilirea planul de criza :
- Ce stiti despre reprezentantii din teren? Bineinteles, stiti in ce tara se afla, dar laveti mijloacele pentru a le putea urmari traseul, in interiorul si in afara statului respectiv?
- Sunt relocati cu familia? Cate familii se afla cu reprezentantii in zona respectiva si cate locuiesc in alta parte?
- Aveti un sistem prin care identificati angajatii detasati pentru o perioada scurta de timp si pe cei care doar calatoresc in interes de serviciu?
- Organizati sedinte de informare cu salariatii si cu familiile acestora la sosirea in zona respectiva? Alaturi de consultantii de securitate, poate fi de ajutor, in acest caz, si personalul ambasadei.
- Comunicati cu reprezentantii din teren? Asigurati-va ca le transmiteti toate informatiile de care au nevoie.
Evacuarile pe termen scurt (circa 30 de zile) sunt de obicei simplu de coordonat. Daca lucrurile se complica, insa, pot aparea o multime de alte aspecte la care ar trebui sa va ganditi, precum: stabilirea temporara a angajatului in zona, acordarea unei alocatii pentru intretinere, costuri pentru locuinta unde este relocat, dar si pentru cea din tara unde locuieste in mod obisnuit, care este cea mai buna solutie pentru copii – in cazul in care acesta este relocat si cu acestia, aspecte legate de viza si imigrare etc.