Ce nu se discuta la interviul de angajare
Una din cele mai active problematici a tanarului absolvent dar si a angajatilor este obtinerea si/sau pastrarea unui loc de munca. Ei si, ce poate fi mai simplu? Daca vrei sa muncesti oricum, oriunde, un loc de munca tot o sa gasesti. Dar nimic nu este exact ceea ce pare. Cu totii avem nevoi personale care se traduc pentru un potential angajator in conditii.
Ei bine, cum vrei sa muncesti?
Aceasta pare sa fie esenta dezbaterii. Cele mai frecvente intrebari ale angajatorului in etapa recrutarii sunt directionate in perspectiva de a afla cu ce poate fi de folos candidatul pentru companie:
- certificari;
- experiente care releva competenta profesionala;
- potential de dezvoltare in acord cu strategia organizatiei.
Despre nevoile sau conditiile candidatului de cele mai multe ori nu mai e timp si loc de discutie. Ele raman in asteptare pana cand managerul direct se va implica in acest capitol.
De ce ar fi insa atat de importante?
Pentru ca raspunsurile la aceste intrebari completeaza imaginea viitorului coleg cu detalii privind:
- modul preferat de lucru si tipul de management la care raspunde eficient;
- dorintele acestuia de dezvoltare personala;
- valorile si motivatiile sale.
Numai cu aceste minime conditii satisfacute intregul ambient de lucru se transforma in unul prielnic performantei.
Unul din exemplele atat de la indemana a fost pus in aplicare de catre un manager atent la aceste detalii. Simtea cumva ca activitatea echipei sale putea fi si mai satisfacatoare, plecand de la atmosfera dintre membrii echipei pana la comunicare si atingerea obiectivelor intr-un timp limitat.
A folosit evaluarea semestriala a performantelor pentru a afla direct de la colaboratori asteptarile acestora, propria perceptie asupra activitatii echipei si a construit pe acesti piloni un plan de actiune. Dupa un scurt bilant al reusitelor si analiza persoanelor care le-au dat viata, managerul nostru a tras concluziile. Se putea comunica mai usor si in termeni mai personali, ceea ce ar fi adus echipei mai multa coeziune si determinare in atingerea obiectivelor.
Croirea unui program personalizat pe nevoile identificate direct de la surse a adus in mijlocul echipei motivatie, entuziasm si mult doritul echilibru intre viatat personala si cea profesionala. Cei mai dornici sa cotinue acest drum au ales sa-si sustina individual programe de dezvoltare prin coaching, ceea ce cu siguranta s-a resimtit si in colaborarea cu colegii.
Concluzia managerului a fost ca acest tip de nevoi, de cele mai multe ori puse in plan secundar, sunt cele care necesita imperios solutionarea. Implinirea lor aduce o satisfactie pe termen lung in contradictie cu cele strict materiale, care dupa cum bine stim sting doar pe o durata foarte scurta nemultumirile. Satisfacerea nevoilor de dezvoltare personale solicita un spatiu mai mare de discutie, un nivel ridicat de implicare dar nu si o cheltuiala pe masura.
Tu cum ai de gand sa afli asteptarile echipa tale?