In oglinda
Nu spun ca e bine sau rau. Spun doar ca se intampla. Ca exista fenomenul. Si nu numai in showbiz. Lumea afacerilor impune si ea propriile standarde. Sunt elemente esentiale de care tine pozitionarea pe piata. Imaginati-va sediul unei mari banci asezat in hala veche din Piata Matache. Sau un presedinte de multinationala coborand dintr-o masina ponosita. Nu sunt fite. Am cunoscut sefi de mari companii foarte modesti si naturali in pielea lor. Ceea ce ii impiedica sa se compromita cu lucruri de mana a doua este chiar statutul afacerii pe care o conduc, standardul ridicat al acesteia.
Felul in care vrei sa fii perceput se afla in directa legatura cu ceea ce lasi sa se vada despre tine. Nu credeti de aici cumva ca fac apologia formelor fara fond, ca sunt deci partizana aspectului formal in detrimentul valorilor interioare. Nici vorba! Ceea ce vreau sa argumentez este ca business-ul are regulile lui. Iar cei care vor sa-l faca bine trebuie sa le respecte. Fireste ca nu ma refer doar la tinuta. Imaginea proprie inseamna mai mult decat costum, cravata si poseta. Inseamna eleganta gesturilor, inseamna un limbaj coerent si ingrijit, o buna stapanire a sensului cuvintelor, punctualitate, grija si respect fata de partener, inseamna seriozitate si asumare a fiecarui gest si, de ce nu?, chiar putina modestie! Adica valori personale in care credem cu convingere si conform carora ne purtam.
Cele enumerate aici sunt infinit mai putine decat cele ramase nescrise, dar care ar intregi imaginea ideala a omului de afaceri. Nu le putem avea pe toate, dar putem incerca sa ne apropiem. Brandul personal mai inseamna si ceea ce ne deosebeste, ne particularizeaza. Stilul! De ce nu ne-am face din zambet, umor si eleganta gesturilor emblema personala?!