Gigantul IT care îşi vinde sediul pentru că angajaţii nu veneau (aproape) deloc la birou
CEO-ul Matt Mullenweg a realizat că, în ciuda faptului că oferă multe facilităţi, sediul companiei e aproape nefolosit. Aşa că l-a scos la vânzare.
"Avem un birou în San Francisco, de vreo 6-7 ani, dar nu prea e frecventat de angajaţi. Doar 5 persoane se află acolo zi de zi. Suprafaţa totală este de 1.400 de metri pătraţi. Practic, fiecăruia îi revine aproape 300 de metri pătraţi de spaţiu. În plus, există o masă de ping-pong pentru fiecare persoană care vine la sediu să muncească", a povestit Matt Mullenweg în cadrul podcast-ului Stack Overflow.
Compania sa, Automattic, a oferit dintotdeauna posibilitatea de a lucra de acasă, iar biroul din San Francisco are rolul unui spaţiu de lucru opţional. Adică dacă nu ai chef să munceşti într-o zi de pe canapaua ta, poţi să te duci acolo fără probleme.
Automattic mai are şi alte birouri similare: în Cape Town, Africa de Sud, respectiv în apropiere de Portland, Maine.
Mai mult, dacă un angajat decide că nu vrea să muncească nici acasă, dar nici la birou, compania îi dă 250 de dolari pe lună pentru a-şi găsi un loc în care să se simtă confortabil. Iar dacă vrea să muncească de la Starbucks, îşi poate lua cafea pe banii firmei.
Aşa că nu e de mirare că sediul din San Francisco e practic nefolosit, căci cine nu ar vrea să lucreze de acasă sau de pe plajă ori de la cafenea? Deci decizia de l vinde clădirea respectivă a fost mai mult decât una de bun simţ, transmite Quartz.
Yahoo şi IBM renunţă la munca de la distanţă
Însă în timp ce (e evident că) Automattic încurajează munca la distanţă, alţi giganţi IT au început să aibă o abordare total opusă.
În 2013, CEO-ul Yahoo de atunci, Marissa Mayer, a pus capăt muncii de la distanţă. Într-un memo trimis angajaţilor, ea le-a transmis că "pentru a avea cele mai bune rezultate, trebuie să muncim umăr la umăr". Ulterior, în 2016, Yahoo a ajuns la un acord pentru vânzarea diviziei operaţionale către grupul telecom Verizon, valoarea tranzacţiei fiind de 4,8 miliarde de dolari.
Similar, IBM şi-a pus miile de angajaţi din SUA care lucrează de acasă să facă o alegere dificilă: fie renunţă la muncă remote şi se mută în birourile regionale ale companiei, fie îşi dau demisia. Gigantul IT renunţă astfel la o cutumă veche de ani buni, pe motiv că această schimbare va îmbunătăţi colaborarea între colegi şi va accelera ritmul de lucru. Decizia are loc însă în contextul în care veniturile companiei au scăzut timp de 20 de trimestre consecutive şi pare a fi mai degrabă o măsură de reducere a costurilor prin plecări voluntare.