Kaufland România a sărbătorit Luna Diversității lansând o nouă campanie dedicată incluziunii sociale intitulată „Cărucioarele Diversității”
Cu ocazia Lunii Diversității sărbătorită la nivel european în luna mai, Kaufland România a lansat campania „Cărucioarele Diversității”, exprimându-și încă o dată devotamentul pentru incluziunea socială. În calitate de Angajator de Top, Kaufland România își propune să continue să consolideze un mediu de lucru pozitiv, egal și tolerant, în care diferențele sunt privite drept oportunități de învățare. Prin crearea unui spațiu sigur în care fiecare angajat se simte respectat și valorizat pentru contribuția sa, compania își reafirmă angajamentul față de acceptarea diversității în toate formele sale. Acestea sunt mesajele pe care retailerul își dorește să le transmită în comunitate prin intermediul campaniei sale. Cum a luat naștere proiectul „Cărucioarele Diversității”? În luna mai, la nivel european se celebrează Luna Diversității cu scopul de a atrage atenția asupra importanței diversității și incluziunii la locul de muncă și în societate. Fiind un promotor al acestor valori, Kaufland România și-a propus să ducă mai departe misiunea de a încuraja egalitatea de șanse la locul de muncă, dar și la nivelul societății, demarând o campanie prin care membrii comunității se pot implica în mod direct. Iar pentru că schimbarea se produce prin acțiune, compania de retail derulează acest proiect pentru a contribui la creșterea nivelului de conștientizare asupra importanței diversității.
Începând cu jumătatea lunii mai, în magazinul Kaufland din București, de pe strada Barbu Văcărescu, au fost introduse 100 de cărucioare de cumpărături vopsite în 4 culori diferite, fiecare specifică unei cauze pe care compania o susține:
Roz – susține egalitatea de gen la toate nivelurile;
Mov – susține incluziunea persoanelor cu dizabilități;
Albastru – susține acceptarea și respectarea diferențelor culturale;
Galben – susține cu mândrie diversitatea de vârste.
„Campania „Cărucioarele Diversității” spune povestea angajamentului nostru față de promovarea și acceptarea diversității în toate formele ei. Pentru noi, diversitatea este o valoare în sine în care credem cu tărie și credem că doar prin îmbrățișarea diferențelor putem clădi o societate armonioasă, în care înțelegerea, respectul și colaborarea primează. Suntem de părere că doar prin colaborare și implicare putem genera un impact pozitiv în comunitățile noastre. Prin intermediul acestui proiect, ne dorim să creăm punte de legătură între valorile noastre ca angajator și publicul larg, încurajându-i pe oameni să se implice în cauzele pe care le susținem. La Kaufland, suntem inspirați de perspectivele noi și variate, iar a fi parte dintr-un mediu de lucru divers ne motivează să creștem, să fim deschiși și curioși, precum și să învățăm mereu din experiențele colegilor noștri.”, a declarat Estera Anghelescu, Recruiting & Employer Branding Director la Kaufland România și Moldova.
Proiectul „Cărucioarele Diversității” este strâns legat de programul A.C.C.E.S. (Angajare de Candidați cu Cerințe și Evoluții Speciale), care își propune să angajeze și să integreze persoanele cu dizabilități în echipa Kaufland. În spiritul egalității de șanse, compania pune accent pe abilitățile și potențialul fiecărui angajat, plasând oamenii pe primul loc. Programul A.C.C.E.S. a permis deja angajarea a peste 450 de colegi cu dizabilități în #TeamKaufland, iar alte 500 de poziții dedicate sunt disponibile pentru candidații noi. În plus, Kaufland se asigură că locurile de muncă sunt accesibile, adaptând spațiile de lucru, dar și oferind un proces echitabil de recrutare. Mai mult, pentru că accesibilitatea este un aspect important atât pentru angajați, cât și pentru clienți, în peste 50 de orașe, cărucioarele de cumpărături din magazine au fost adaptate pentru persoanele în scaun cu rotile.
Un alt aspect important pentru compania de retail este diversitatea multiculturală, principiu de bază în activitatea de la toate nivelurile. Echipa Kaufland România este formată din colegi de 17 naționalități diferite, provenind atât din țările Uniunii Europene, cât și din afara ei. Indiferent de etnie sau naționalitate, oricine poate să devină parte din #TeamKaufland. Totodată, oferind oportunități profesionale egale, angajatorul crede foarte mult în importanța unei reprezentări de gen echilibrate, astfel că 50% din rolurile de conducere sunt ocupate de femei.
De asemenea, un mediu de lucru divers înseamnă și aprecierea varietății generațiilor. Angajații de toate vârstele aduc perspective noi și contribuie la succesul echipei. În cadrul companiei, există colegi cu vârste cuprinse între 16 și 78 de ani, media de vârstă fiind de 34 de ani. Fiecare dintre acești piloni ai campaniei reflectă angajamentul Kaufland față de crearea unui spațiu divers, incluziv și tolerant, încurajându-i și pe consumatori să se alăture inițiativei.
„Să fim un sprijin pentru colegii noștri a fost întotdeauna un aspect prioritar pentru noi, la Kaufland. „Cărucioarele Diversității” reprezintă angajamentul nostru față de promovarea diversității și incluziunii în fiecare aspect al vieții de zi cu zi, iar indiferent de gen, vârstă, orientare sexuală, religioasă, mediul de proveniență, naționalitate sau etnie, fiecare persoană este binevenită să aplice pentru un rol în echipa noastră.”, a adăugat Estera Anghelescu, Recruiting & Employer Branding Director la Kaufland România și Moldova.
Pe parcursul timpului, Kaufland și-a demonstrat preocuparea atât pentru bunăstarea angajaților săi, cât și pentru comunitatea în ansamblu. Implicarea a fost întotdeauna un element fundamental pentru retailer, iar programe, precum A.C.C.E.S. și inițiativa „Cărucioarele Diversității” reprezintă noi demersuri prin care compania își propune să contribuie la construirea unui viitor mai tolerant și mai incluziv. Kaufland își dorește să seteze un exemplu în ceea ce privește diversitatea, egalitatea și incluziunea atât în ceea ce privește practicile de resurse umane, cât și relațiile interpersonale. La Kaufland, fiecare zi poate fi un moment de celebrare a diversității, datorită valorilor și principiilor promovate de angajator, precum și a proiectelor dezvoltate în sprijinul echipei sale.
Acum, fiecare client care trece pragul magazinului Kaufland din Barbu Văcărescu și alege un cărucior poate face parte din schimbarea pozitivă spre o lume în care acceptarea și toleranța sunt fundamentale. Astfel, campania recent lansată reprezintă un mesaj de încurajare spre depășirea prejudecăților, stereotipurilor și barierelor la locul de muncă, precum și în viața de zi cu zi.
Acest articol este preluat din ediția print a Revistei CARIERE nr. 284
Pentru abonare, click aici