Mărturisire de credință pentru școală
Doar o mărturisire de credință este prea puțin când vorbim despre școală. „Instituția” care ne susține în căutarea permanentă de a avea sens. De a conta pentru noi și cei din jur. Școala este, probabil, cea mai nobilă misiune din lume. Iar cei implicați cu adevărat în această nobilă misiune își aduc aportul. Prin predare, activități, programe, proiecte. Pentru a avea ȘCOALĂ. Așa cum trebuie.
Nu în ultimul rând, pentru a avea soluții practice, destinate reducerii absenteismului și abandonului școlar. Și pentru a îmbunătății rezultatele elevilor la testele naționale. Șapte directori de școli au fost premiați pentru acțiunile și programele pe care le derulează în școli, la Gala Awards din cadrul evenimentului Edu Leaders Forum. Organizat de Asociția pentru Valori în Educație, evenimentul a adus împreună 250 de directori de școli publice și private, din 34 de județe din toată țara. Timp de 2 zile, aceștia au participat la ateliere de lucru și sesiuni de training cu 5 experți internaționali în educație și 150 de antreprenori și manageri din business.
În urma discuțiilor pe parcursul celor două zile de desfășurare s-a ajuns la trei concluzii importante. Prima – Tehnologia poate să recupereze decalajele în educație și este necesară investiția pentru viitor. Cea de-a doua: Directorii sunt lideri ai schimbării în comunitățile lor și trebuie sprijiniți în demersul lor. A treia concluzie: Echilibrul emoțional este cel mai important lucru pentru ca elevii și profesorii să colaboreze și să aibă rezultate. “Pe baza acestor concluzii vom lucra mai departe în cadrul programului Academia de Leadership și Management Școlar, început în aprilie 2018 și în alte demersuri pe care le vom face în viitor”, a declarat Andreea Nistor, Director Executiv al Asociației pentru Valori în Educație.
Impact pozitiv
Gala Awards, evenimentul de decernare de premii din cadrul evenimentului, a oferit recunoaștere directorilor de școli care au impact pozitiv în școlile din România. Au fost premiați 7 directori de școli. Care, atunci când au primit premiul, au avut, fiecare dintre ei, mărturisiri de credință (nu neapărat ca directori de școală, ci din postura de dascăli) față de ei, elevi și școală în general.
„Mi-am început această misiune cu dorința ca Școala nr.4 să fie o școală pentru mine în fiecare zi. O facultate mai bună decât cea pe care am făcut-o să mă fac învățătoare. Și asta cred că trebuie să fac pentru colegii mei zi de zi. Pentru copiii pe care îi avem la școală. Vreau să-i creștem într-o atmosferă pozitivă, să le dăm încredere că pot reuși și că împreună ne putem sprijinii unii pe ceilalți”. Aceasta a spus Claudia Ionescu (premiul „Cel mai Bun Director al Anului”), Școala Gimnazială Nr. 4 „Elena Donici Cantacuzino”, Pucioasa, Dâmbovița, membră a Academiei de Leadership și Management Școlar.
Soluții pentru toți copiii
Printre ceilați premiați s-a numărat și Violeta Dascălu (premiul „Directorul anului pentru inovație”) – Directoare la Școala Gimnaziala Ferdinand I, București și membră a Academiei de Leadership și Management Școlar. Poate nu întâmplător o cheamă Dascălu. Are doar amintiri frumoase cu dascălii copilăriei sale, „învățători și profesori dedicați, care sădeau în sufletele noastre dragostea de țară, de frumos, temeinicie, seriozitate, tradiții, ore petrecute în natură”. Astfel ne spunea Violeta Dascălu într-un interviu acordat Revistei CARIERE în 2017. Ceea ce adăuga ea atunci este perfect valabil oricând: “Educaţia e permanentă, cât trăim învăţăm câte ceva. Provocarea mea a fost și este să găsesc soluții pentru toți copiii. Acum, toate activitățile școlii au legătură strânsă cu responsabilitatea socială. Totul are un traseu care ține de geografia sufletului implicat în comunitate”.