Metode prin care atragi interesul unui angajator să te cheme la interviu
În ultimul timp ai tot căutat jobul mult visat și acum ai găsit o oportunitate într-o companie pe care nu vrei să o ratezi? Dacă vrei să îți crești șansele de a a fi sunat de recrutor pentru un interviu unde să arăți tot ce poți, iată cum poți atrage atenția angajatorului pentru a obține o întâlnire cu acesta.
Acordă atenție obiectivului profesional din CV
CV-ul este prima interacțiune a ta cu recrutorul și trebuie să conțină informații care să dezvăluie atât experiența, cât și calitățile pe care îl ai. Potențialul profesional este un criteriu care atrage atenția în procesul de selecție. Cu un obiectiv profesional ambițios, care îți pune în evidență toate abilitățile, ai șanse mari să fii chemat la interviu.
Obiectivul profesional constă în alcătuirea câtorva fraze simple în care te prezinți pe scurt angajatorului. Este important, așadar, să conțină informații despre evoluția ta de până atunci și de ce ești persoana potrivită pentru postul respectiv. Drept urmare, un CV complet conține (pe lângă experiență, aptitudini, competențe, studii și hobby-uri) un profil profesional bine argumentat care descrie abilitățile, calitățile și un obiectiv pe care ți-l propui.
Atașează o scrisoare de intenție atent scrisă
Scrisoarea de intenție însoțește CV-ul și reprezintă un document important prin care te prezinți ca să îți crești șansele de reușită. Pentru că nu este cerută de toți angajatorii, reprezintă un plus și un mod prin care te poți diferenția de alți candidați. Te sfătuim să te informezi despre modul în care se completează corect o scrisoare de intentie și să o trimiți împreună cu CV-ul.
Este un document pe care îl adaptezi la cerințele fiecărui post pe care aplici și trebuie să conțină informații relevante despre experiența ta, în contextul nevoilor pe care compania le are în acel moment. În plus, scrisoarea de intenție reprezintă prima interacțiune cu angajatorul, așa că scoate în evidență toate aptitudinile relaționate cu job-ul pentru care aplici, pentru a-ți spori șansele să te cheme la interviu.
Completează-ți profilul de Linkedin cu informații actuale
LinkedIn este un instrument care te ajută să îți extinzi rețeaua de contacte din mediul profesional, să te informezi despre industria din care faci parte, și, atunci când își cauți un job mai bun, să te promovezi pentru a atrage atenția recrutorilor. Chiar dacă tu ești cel care aplică, pe site-ul companiei sau pe cel al unei companii de recrutare, este important ca persoana care te caută pe LinkedIn în urma verificării CV-ului să găsească pagina actualizată, cu o experiență similară ca cea menționată în CV și mai ales activă în domeniul în care lucrează.
Așadar, un profil de LinkedIn actualizat, pe care postezi informații interesante, o să atragă atenția unui recrutor care ți-a citit CV-ul și scrisoarea de intenție. În plus, dacă vrei să ieși în evidență, conectează-te pe această platformă cu persoane din companie și urmărește-le activitatea pentru a avea un punct comun de discuție dacă ești chemat la interviu. În același timp, informează-te despre ce face compania diferit față de competiție și mai ales centrează-te pe evidențierea trăsăturilor care te-ar ajuta la îmbunătățirea proceselor din interiorul companiei (creativitate, curiozitate, spirit de echipă).
Dacă îți dorești șanse mai mari să fii sunat de un recrutor pentru jobul pentru care ți-ai depus CV-ul, acordă atenție felului în care ți-ai formulat CV-ul și scrisoarea de intenție, completează-ți profilul de LinkedIn și urmărește evenimentele companiei în spațiul virtual .
Sursa foto: Shutterstock