Pasta per tutti, Barilla per voi
De la manufactura la industrie
1877, Parma, Italia, Pietro Barilla deschide o mica brutarie in care va face paine si paste. Cu ajutorul unei prese din lemn, Pietro produce 45 kg de paste pe zi. Mica afacere are succes si, in 1910, Pietro Barilla deschide prima fabrica in Veneto, Parma, unde realizeaza opt tone de paste pe zi. Un an mai tarziu, designerul Etore Vernizzi proiecteaza prima sigla a marcii, iar fiii lui Pietro, Riccardo si Gualterio, preiau afacerea familiei. In ajunul celui de-al doilea razboi mondial, compania are 700 de angajati si produce 79 de tone de paste si 15 tone de paine pe zi. In 1939, Giuseppe Venturini proiecteaza o noua sigla si apare “Pasta Fosfina", primul produs ambalat. Dupa razboi, in 1947, compania achizitioneaza un parc de camioane cu ajutorul carora livreaza produse in toata Italia. Cinci ani mai tarziu, fiii lui Riccardo Barilla, Pietro si Gianini, preiau compania. Acestia lanseaza campania publicitara “In fiecare zi e duminica cu pastele Barilla". Realizata de catre Erberto Carboni, campania castiga premiul Palm D'Or pentru publicitate. Tot atunci, Carboni va realiza un nou design pentru sigla Barilla. In 1957, Carboni realizeaza un nou ambalaj pentru pastele Barilla, iar compania va participa pentru prima oara la un targ international de produse alimentare. Lucrurile merg mai bine, iar in 1960 numarul angajatilor ajunge la 1300, iar al oamenilor de vanzari la 200. In 1965, compania reincepe productia de paine, la care renuntase in 1947. Tot atunci va incepe productia de baghete si biscuiti in noua fabrica din Rubbiano, dotata cu cel mai lung cuptor din lume pentru pregatirea unor astfel de produse. In acelasi an, pastele Barilla sunt promovate in cadrul programului de televiziune “Caroselo" de catre Mina, o cantareata celebra in Italia acelei perioade.
Rascumparata si puternic promovata
In 1969, pachetele de paste Barilla si sigla marcii sunt din nou modificate. O noua campanie de publicitate este indreptata catre piata din sudul Italiei. Un an mai tarziu, se deschide fabrica din Pedrignano, Parma – astazi cea mai mare fabrica de paste din lume. In 1971, familia Barilla vinde pachetul majoritar de actiuni companiei americane WR Grace. Trei ani mai tarziu, Barilla-Grace cumpara o fabrica mare in Altamura Bari, iar in 1975, apare “Mulino Bianco" (White Mill), o noua gama de produse. Barilla-Grace achizitioneaza fabrica de paste Teodore Voiello. Din 1977, compania va produce si snacks-uri, briose si paine feliata. In 1979, Pietro Barilla rascumpara pachetul majoritar de actiuni de la compania americana – WR Grace, devenind astfel presedintele companiei. Cifra de afaceri a companiei era la acea vreme de 250 miliarde de lire italiene. Tot in ’79 se deschide prima subsidiara a companiei, dincolo de granitele tarii, in Franta.
La data de 16 septembrie 1993, Pietro Barilla renunta la conducerea companiei, care este preluata de cei trei fii ai sai, Guido, Luca si Paolo. In acelasi an, se deschide Filiz in Turcia, a doua subsidiara a companiei in afara Italiei. Doi ani mai tarziu are loc lansarea “Essere", un nou produs al gamei Mulino Bianco.
Un nou design al marcii si gama “Selezione Oro", paste produse dintr-un sortiment special de grau, se lanseaza pe piata in 1996. Tot atunci, ambalajele pastelor capata o noua imagine (o fereastra care dezvaluie produsul din interiorul cutiei), iar compania incepe exportul de produse in SUA.
Pe primul loc la vanzari
In 1997, incepe constructia a doua fabrici gemene in Foggia, Italia, si in Ames, Iowa. Compania lanseaza o gama de sosuri in toata lumea. Un an mai tarziu incepe constructia unei fabrici in Teba, Grecia, si apare un nou sortiment de paste, “Emiliane Barilla", produse in fabrica din Pedrignano. In aceeasi perioada, un sondaj realizat in SUA arata ca 9% dintre pastele vandute aici sunt produse de Barilla.
In 1999, sunt inaugurate fabricile gemene din Foggia, Italia, si Ames, Iowa. Tot atunci, WASA, lider european in productia de panificatie, devine parte a companiei, iar in America Barilla depaseste Mueller's, compania nr. 1 in vanzari de paste.
Anul 2001 aduce un nou record companiei, productia a 300.000 tone de paste. In acelasi an, Barilla achizitioneaza brandul mexican Yemina and Vesta.
In 2002, compania este principalul sponsor al primului festival de film Tribeca in New York si lanseaza “Academia Barilla", o noua divizie de business care promoveaza specialitatile italiene in toate restaurantele mari din lume. In acelasi an, lantul de brutarii german Kamps devine membru al grupului Barilla.
Lansarea Barilla Tortellini in SUA aduce companiei premiul Research Chefs Association Culinology Innovation pentru cel mai inovativ produs al anului 2003.
Asadar, calitatea produselor este din nou apreciata de specialisti, dar recunoasterea si rasplata vin si din partea consumatorilor. In America, Barilla vinde de doua ori mai multe paste decat principalul sau competitor.