Povestea lui Sietse Bakker, supervizorul de la Eurovision
„Am inspectat piaţa online a organizării de evenimente şi am analizat nevoile pe care le aveau fanii concursului. Sunt primii paşi care trebuie făcuţi pentru a avea succes cu o strategie de promovare. Nevoia consumatorului are prioritate şi trebuie să înveţi să o respecţi.”, ne spune Sietse.
Pasionat de comunicare, a urmat apoi studiile în ştiinţele comunicării la Universitatea din Amsterdam. Aici, Sietse şi-a realizat primul său vis: la vârsta de doar 19 ani a devenit antreprenor ȋnfiinţând compania Wow!works. Compania fondată a început prin a oferi servicii de branding şi apoi a evoluat rapid. Sub mottoul „Daca nu este măreţ, nu o vom face”, aceasta oferă acum servicii dintre cele mai variate pentru organizatorii de evenimente, de la management, comunicare şi IT până la zonele de catering şi logistică. Wow!works poartă astăzi titulatura de „Full service provider” şi se adresează organizatorilor de evenimente.
Antreprenoriatul sau cum ideile prind viață
Atras de ideea de antreprenoriat încă de mic, Sietse este motivat de libertatea şi de independenţa de a-și implementa ideile. „Postura de antreprenor îţi oferă oportunitatea de a-ţi transforma propriile idei în realitate, indiferent dacă acestea sunt mici sau mari. Astfel, ai libertate de acţiune şi nu te mai supui planurilor altora. Tu eşti cel care îşi formează planul şi devii responsabil pentru deciziile pe care le iei.”, afirmă antreprenorul.
Citește și Povestea lui Daniel Truică, fondatorul Vola.ro: Zborul către succes cu bilet doar dus
Povestea lui Sietse a luat şi mai multă amploare atunci când a fost angajat de către European Broadcasting Union pentru a lucra mai întâi că manager pe comunicare la Eurovision, în 2006, apoi ca supervizor al evenimentului, doi ani mai târziu. Privind în urmă, acesta remarcă importanţa deciziei pe care a luat-o pe când era încă pe băncile liceului. „Este una din acele mici decizii pe care le iei în viaţă şi care are apoi urmări mari. Sunt convins că dacă nu aş fi creat acel site, viaţa mea ar fi arătat cu totul altfel astăzi.” Sietse ne spune că nu avem de unde să ştim unde exact pot să ducă astfel de decizii, însă, cu toate acestea, trebuie să avem iniţiativa şi încrederea necesară pentru a începe să ne punem în mişcare propriile idei.
Încrezător că mediul online facilitează deschiderea unei afaceri, Sietse susține că tot mai mulţi oameni din Olanda se îndreaptă spre această cale. „Fiind perioada de criză, oamenii rămân fără serviciu şi preferă să devină propriii lor angajaţi. Costurile scăzute pe care mediul online le oferă facilitează asta.”
Drumul către o viață fericită
Pe baza intâmplărilor din viaţa sa, antreprenorul a decis, în 2009, să scrie cartea „How to live Wow?!”, menită să îi inspire pe tinerii care visează la o viaţă de succes. Cartea prezintă abilităţile necesare pentru a duce o viaţă fericită şi împlinită şi vrea să ofere un imbold pentru tineri de a se folosi de aceste abilităţi pentru a putea răspunde nevoilor cu care ne confruntăm.
Citește și Milionarul de 28 de ani care s-a îmbogăţit din bucătăria orientală
„După multă vreme de introspecţie, mi-am dat seama că ceea ce ne dorim cel mai mult în viaţă este să fim fericiţi, iar asta nu are legătură cu banii, statusul sau posesiunile. În primul rând, trebuie să învăţăm să ne cunoaştem pe noi înşine foarte bine, proces care se numeşte self awareness. Dacă înţelegem factorii care ne determină emoţiile şi modul de gândire, atunci îi putem gestiona astfel încât să fim fericiţi. Cu toate acestea, procesul de self awareness este unul care poate dura toată viaţa.”, conchide antreprenorul Sietse Bakker.