„Intră în Control Generation!”
Cercetarea, comandată de Ursus Breweries și realizată de Cult Marchet Research, relevă că tinerii între 18 și 25 de ani din România își doresc să fie în controlul propriei vieți, iar faptul că pot face acest lucru le oferă un sentiment de siguranță. Principala zonă în care își doresc să aibă controlul este cea a relațiilor personale (68% legat de familie, 42% în relația cu prietenii și 7% în relația cu colegii) și mai puțin în sfera relațiilor sociale (46% în domeniul vieții politice și 32% în domeniul vieții profesionale). În egală măsură, familia are o mare influență asupra deciziilor tinerilor (82% declară că sunt influențați de aceasta), dar și prietenii (56% din respondenți declară că ascultă părerile lor).
Când vine vorba despre băutură, opinia celorlalți pentru schimbarea comportamentului privind consumul de băuturi alcoolice contează în proporție de 61%. De asemenea 41% din tineri declară că și ei exercită control asupra colegilor și prietenilor legat de consumul de băuturi alcoolice.
Studiul, realizat pe un eșantion de 1.005 tineri între 18 și 25 de ani din principalele orașe ale țării, care au declarat că în ultimele trei luni au consumat cel puțin o dată alcool, a cercetat modul în care tinerii se raportează la noțiunea de ”Control”. Dintre rezultatele studiului menționăm:
Odată cu debutul ”Control Generation” site-ul campaniei www.desprealcool.ro și-a schimbat imaginea și a lansat o rubrică nouă în care editorialiști cu pasiuni diverse se alătură lui Cabral, imaginea campaniei, pentru a intra cu tinerii în ”conversații despre alcool”. Editorialiștii campaniei sunt Cristina Bazavan, Vlad Petreanu, Daniela Gheorghe, Viorel Copolovici, doctorul Șerban Damian, Bogdan Nicolae și psihologul Gyorgy Gaspar. De asemenea, prezența în social media a campaniei a fost intensificată.
”Control Generation” a apărut firesc, ca o nouă etapă a programului, impusă de profilul utilizatorilor noștri și de nevoia lor de a fi în control”, a declarat Diana Klusch, Corporate Affairs Director al Ursus Breweries.
„Rezultatele studiului demonstrează că un website ca www.desprealcool.ro poate fi un instrument extrem de folositor pentru a transmite informații echilibrate către publicul nostru, într-un mediu în care ei sunt receptivi și care îi atrage. Astfel, tinerii care sunt în Control Generation au acces la informații și sfaturi de la persoane cu multă experiență care le pot călăuzi pașii, astfel încât să ia decizii informate care să îi ajute să aibă o activitate echilibrată și responsabilă”, a adăugat Diana Klusch. Control Generation a început offline, cu ControlFest, primul eveniment din România ce adresează tema controlului și o discută cu tinerii. Organizat pe 30 octombrie în București, ControlFest a adus în fața acestora autorități și specialiști din instituții ale statului, companii și ONG-uri care le-au prezentat tinerilor moduri în care pot fi în control în activitățile lor:
- Ce să facă pentru a obține o slujbă și pentru un interviu de angajare reușit;
- Cum să fie în control în trafic;
- Cum să fie în control la volan, nu controlați de adrenalina șofatului;
- Cum să își țină în control prezența în social media;
- Cum să fie în control când ies la o bere;
- Cum să aibă o petrecere reușită;
- Cum să decidă ce e mai bine pentru sănătatea lor.
Participantii la ControlFest au fost, alături de Ursus Breweries, Inspectoratul General al Poliției Române, Direcția Poliție Rutieră; Institutul Național de Sănătate Publică; Federația Organizațiilor Neguvernamentale pentru Copii; Rețeaua Privată de Sănătate ”Regina Maria”; Cult Market Research; Napoca Rally Academy; Barmania și Kubis Interactive. Fiecare a prezentat tinerilor perspectiva domeniului de activitate în care activează asupra controlului și le-a furnizat o serie de sfaturi practice pentru a fi în control în situațiile dorite.