„Locul deşeurilor nu este în casă. Trimite-le la plimbare”
Campania are ca principal scop educarea publicului român cu privire la importanţa colectării corecte a echipamentelor electrice şi electronice vechi (DEEE). Dezasamblate şi tratate conform standardelor de mediu, deşeurile pot deveni materie primă secundară, însă depozitate în locuri necorespunzatoare acestea pot elibera în aer, apă sau sol substanţe periculoase atât pentru mediu, cât şi pentru sănătatea oamenilor.
Cinci puncte de colectare
Pe 26 mai şi 2 iunie, la cele cinci puncte de colectare special amenajate în sectorul 6 al Capitalei, bucureştenii pot aduce echipamentele electrice şi electronice care nu le mai sunt de folos. Deponenţii vor fi înscrişi pe loc la o tombolă cu premii oferite de compania Electrolux. În schimbul aparatelor vechi, aceştia pot câştiga cinci combine frigorifice, cinci maşini de spălat rufe, zece aspiratoare, cinci cuptoare cu microunde, cinci maşini de călcat şi cinci cafetiere. Desemnarea câştigătorilor se va face prin tragere la sorţi pe 2 iunie, la ora 19, la Primăria Sectorului 6.
„Implicarea în această campanie vine ca o continuare firească a filosofiei companiei Electrolux, care a desfăşurat mai multe proiecte ecologice până în prezent. Grija pentru mediu este una dintre valorile pe care Electrolux le promovează la nivel global şi, în mod particular, în toate ţările în care compania este prezentă. Ne bucurăm să vedem că românii reacţionează pozitiv la astfel de iniţiative şi înţeleg importanţa înlocuirii şi reciclării corecte a echipamentelor vechi. Cu atât mai mult cu cât consumurile energetice ale aparatelor frigorifice vechi, de exemplu, sunt cu 30 – 80% mai mari, în funcţie de vechimea acestora, comparativ cu consumul echipamentelor din clasa A+”, declară Carmen Georgescu, Marketing and Communication Manager Electrolux România.
„Vac from the Sea” – un proiect care şi-a propus să colecteze plasticul din oceane
Cu o gamă completă de electrocasnice Green, eficiente din punct de vedere energetic şi al consumului de apă, Electrolux s-a implicat activ de-a lungul timpului în mai multe campanii, cu scopul de a evidenţia importanţa protejării mediului înconjurător. La nivel internaţional, cea mai cunoscută şi apreciată iniţiativă a fost „Vac from the Sea” – un proiect care şi-a propus să colecteze plasticul din oceane şi să-l utilizeze ca materie primă pentru fabricarea unor aspiratoare 100% funcţionale. Proiectul, implementat la scară globală, a fost premiat de Organizaţia Naţiunilor Unite în colaborare cu Asociaţia Internaţională de Relaţii Publice (IPRA), pentru rezultatele impresionante obţinute.
Anul trecut, Electrolux a desfăşurat în România „Şcoala Verde”, o campanie care a susţinut educarea elevilor cu privire la importanţa reciclării, încurajând implicarea directă a acestora în găsirea unor soluţii creative de valorificare nepoluantă a deşeurilor. Cele mai bune 15 machete ale elevilor, care au ilustrat soluţii de energie alternativă şi/sau soluţii eco şi care au fost realizate în proporţie de 70% din materiale reciclabile, au fost premiate.
„O poveste urbană a PET-ului”
Unul dintre proiectele ecologice de succes desfăşurate de compania Electrolux a fost şi „Fii ECOnom, cu Electrolux şi RoRec” – prin care a fost încurajată înlocuirea electrocasnicelor vechi cu echipamente noi, eficiente energetic şi „O poveste urbană a PET-ului” – desfăşurată de Ziua Internaţională a Apei, care şi-a propus să tragă un semnal de alarmă cu privire la problema poluării mediului cu PET-uri.