ResponsabilitateSocială.ro organizează a doua ediţie a “European CSR Lessons”
Evenimentul are o importanţă deosebită pentru sectorul de afaceri românesc, în condiţiile în care Comisia Europeană a anunţat în octombrie 2011 un pachet ambiţios de politici prin care va stimula practicile de CSR în toate statele membre, cu scopul de a recâştiga încrederea consumatorilor în marile companii şi în economia europeană. Măsurile din acest pachet merg de la accesul la achiziţii publice, până la obligativitatea companiilor de a-şi raporta impactul (pozitiv sau negativ) asupra societăţii, a comunităţilor locale şi asupra mediului.
Dragoş Dehelean, coordonatorul Programului ResponsabilitateSocială.ro, întăreşte urgenţa şi importanţa unui eveniment precum ”European CSR Lessons”: “Măsurile anunţate de Comisie sunt foarte clare şi vor avea un efect major asupra companiilor din România, în calitate de stat membru. Însă pentru ca efectele să fie pozitive, economia şi societatea românească trebuie să fie pregătite. De aceea, în 2012 este cu atât mai important ca atât decidenţii din companii, cât şi liderii de opinie şi societatea civilă să înţeleagă mai bine importanţa practicilor de CSR, cu ajutorul unor exemple de succes de pe alte pieţe europene”.
Cele două zile de conferinţe vor include patru sesiuni de studii de caz. Acestea vor acoperi o arie largă de subiecte: de la reducerea poluării, a consumului de energie sau a deşeurilor, până la inovaţia în domeniul produselor şi serviciilor responsabile, la dezvoltarea comunităţilor locale sau incluziunea categoriilor defavorizate sau a persoanelor cu dizabilităţi.
Petru ca studiile de caz să fie cu adevărat inspiraţionale, acestea vor fi susţinute de reprezentanţi sau invitaţi străini, dar şi locali, ai unora dintre cele mai importante companii multinaţionale prezente în România: Petrom, BCR, Orange, UniCredit Tiriac Bank, GlaxoSmithKline şi Raiffeisen Bank.
Evenimentul se adresează în primul rând reprezentanţilor sectorului de afaceri din România, dar şi liderilor de opinie din societatea civilă, din mass-media, din mediul academic şi cel instituţional. Aceştia vor putea intra în dialog cu 11 invitaţi internaţionali, despre initiaţivele de CSR pe care le-au derulat, dar şi despre tendinţele în domeniu, la nivel european.