Seductia in afaceri si statutul de guru
Este important pentru oricine vrea sa convinga din punct de vedere profesional sa devina, in timp, un expert, si, incet-incet, unul recunoscut in domeniul sau.
Se spune ca ne trebuie o ora pe zi de studiu (teoretic, practic) timp de trei ani si vom deveni cu siguranta expert in orice domeniu ne dorim. Asadar, un punct de pornire ar fi sa ne alocam in fiecare zi cate o ora pentru domeniul care ne intereseaza.
In cele ce urmeaza o sa schitez cativa pasi simpli pentru a deveni un expert, insa pana atunci as vrea sa va exemplific de ce este mai usor sa fii persuasiv atunci cand esti considerat expert.
Sa spunem ca dorim sa gasim un fotograf profesionist pentru evenimentul pe care il vom organiza in curand pentru clientii companiei noastre. Evident ca vom merge doar pe recomandari, in fond sunt banii nostri si ne dorim si ce e mai bun de pe piata. Avem de ales intre un fotograf care are experienta ceruta de noi si inca unul care, in plus, a colaborat cu succes cu cateva reviste de specialitate si chiar cu cateva persoane influente. Pe care dintre ei l-am alege?
Menirea noastra, daca dorim sa devenim seducatori, este sa ne cream proprii “adepti”, adica aceia care ne folosesc produsele sau serviciile si care ne-ar recomanda cu usurinta mai departe. Si au incredere in expertiza noastra! Iar aceasta noua pozitie de “guru in domeniu” ne da posibilitatea sa fim descoperiti pe cai care altfel ne-ar fi ocolit.
“Conducatorii nu-i forteaza pe ceilalti sa-i urmeze, ii invita doar intr-o calatorie” – Charles S. Lauer.
Cum sa devii recunoscut si sa castigi adepti in 30 de zile? Procesul este relativ simplu, insa trebuie concentrare si perseverenta pentru drumul pe care il avem de strabatut. Statutul de guru vine si trece foarte usor, asa ca trebuie intretinut cu constiinciozitate. Si integritate!
Stabilim domeniul de expertiza. Sfatul meu ar fi ca acesta sa fie un domeniu in care suntem bine informati, dar si ne place foarte, foarte mult si am munci cu pasiune.
Studiem cele 1.000 de ore: o ora pe zi timp de 3 ani sau mai multe ore pe zi intr-un timp mai scurt. Incercati sa va faceti un tabel cu patratele ca sa “tineti pasul”.
Expunem opinii: scriem articole, eseuri, impartasim parerile noastre catre reporteri in domeniu, sustinem discursuri (la inceput gratis si in cercuri mai restranse), culegem pareri, testimoniale etc.
Scriem o carte (chiar si e-book) sau un CD. Ne vor oferi, cu siguranta, mai multa credibilitate.
Scriem pe un blog.
Ne promovam.
Sa facem insa in asa fel incat lucrurile pe care le intreprindem sa ne vina “ca o manusa”, sa ne dezvoltam si sa ajungem experti in domeniu pentru ca sunt multi care spun asta si nu pentru ca o sustinem noi:
“Un profesor de filosofie din Paris s-a autodeclarat intr-o buna zi cel mai mare om care traieste pe Pamant si le-a facut studentilor sai urmatoarea demonstratie:
– Care este cea mai mare natiune de pe Pamant?
– Franta, evident, i-au raspuns toti in cor.
– Si care este cel mai mare oras din Franta?
– Parisul, desigur.
– Si nu este oare aceasta universitate locul cel mai sfant si mai mare din intreaga Franta? Si cine s-ar putea indoi vreo clipa ca cel mai nobil departament din intreaga universitate este departamentul de filosofie? In sfarsit, spuneti-mi, cine conduce departamentul de filosofie?
– Dumneavoastra, a raspuns unanim corul.”
Si cateva intrebari la care ati putea raspunde pentru a va initia pe drumul catre atingerea nivelului de guru:
– Ce domeniu ma pasioneaza, mi-a placut de cand ma stiu si l-am dat de-o parte, prins cu “altele mai importante”?
– Ce ar trebui sa fac pentru a-mi imbogati cunostintele si experienta?
– Care este primul articol/ eseu/ carte pe care le voi scrie si catre cine ma voi indrepta cu ele?
– Care sunt cei care ar fi dispusi sa ma priveasca ca pe un expert si cum i-as putea influenta pentru a-si impartasi si altora experienta lor pozitiva cu mine?
Pana data viitoare… fiti seducatori!
Dana Burghel
Executive Director Learning About – Part of the Evolution