Lucian ADOCHIȚEI: Prin încurajarea activității fizice, companiile își ajută angajații să‑și mențină sănătatea și să reducă stresul
Noul Raport privind starea globală de sănătate pe 2022, publicat de Organizația Mondială a Sănătății, recunoaște rolul crucial al Wellness‑ului corporativ pentru sănătatea angajaților și pentru reducerea comportamentelor sedentare care duc la boli cronice. Guvernele și toți angajatorii sunt încurajați oficial de OMS să promoveze exercițiile fizice și să permită tuturor angajaților să rămână activi. În România, a intrat în vigoare legea deductibilității prin care se va permite angajatorilor și angajaților să beneficieze de programe de sănătate, fitness și wellness.
O dată cu intrarea în vigoare a noii legi, World Class oferă companiilor programe de wellness mai complexe și atractive, concepute pentru nevoile particulare ale fiecărei companii și adaptate la specificul muncii lor și la tendințele HR. Prin aceste programe se urmărește îmbunătățirea muncii în echipă, activitatea fizică generală și a stării de sănătate a angajaților și reducerea numărului total de zile de concediu medical la nivelul companiilor.
Cele mai active companii către mișcare, par să fie, conform unei analize făcute de World Class, cele din industria IT&C
Pentru a arăta cât mai multor angajați beneficiile fitness‑ului pentru sănătatea fizică și mentală și pentru a‑i atrage către un stil de viață mai activ, mai sănătos, în luna ianuarie, World Class a lansat un nou program corporativ: The Healthy Week Challenge. Programul include măsurători InBody, programul #BeHealthy Start, cursuri speciale de fitness de grup concepute pentru lucrătorii de birou, un Bootcamp Corporate, Atelier de nutriție și o sesiune de Q&A în health & fitness.
În acest context, am stat de vorbă cu Lucian Adochiței, director de vânzări la World Class, cea mai mare rețea de cluburi și piscine din România, cu servicii integrate de Corporate Wellness, despre beneficiile acestei legi, atât pentru angajatori, cât și pentru angajați.
Ce aduce bun legea deductibilității
Majoritatea companiilor folosesc un sistem de măsurare a rezultatelor pentru a putea evalua eficiența și impactul acțiunilor lor. Un prim beneficiu al acestei legi, ce poate fi măsurat, este scăderea zilelor de concediu medical pentru persoanele care primesc un abonament la sală ca beneficiu. Sunt câteva studii făcute în acest sens și arată o corelație pozitivă de 25‑30%.
„Este dovedit că exercițiile fizice regulate îmbunătățesc sănătatea și starea de bine a angajaților. Prin încurajarea activității fizice, companiile își pot ajuta angajații să mențină o sănătate bună, să reducă stresul și să crească bunăstarea generală. Acest lucru poate duce la reducerea absenteismului și la îmbunătățirea productivității” susține directorul de vânzări al World Class.
Satisfacția sporită a angajaților este un alt beneficiu important. „Oferirea de abonamente la clubul de fitness poate fi văzută ca un beneficiu valoros pentru angajați și poate ajuta la atragerea și păstrarea talentelor de top. Acest lucru poate duce, de asemenea, la îmbunătățirea moralului și a satisfacției în muncă”, adaugă Lucian Adochiței.
De asemenea, costurile de asistență medicală scad semnificativ. Directorul de vânzări crede că prin promovarea compor t a mentelor s ă nătoa se , companiile pot contribui la reducerea riscului angajaților lor de afecțiuni cronice de sănătate și la reducerea costurilor generale de asistență medicală.
Oportunitățile de mișcare în cadrul unui club de health & fitness oferă celor care, prin natura muncii lor, petrec mult timp stând pe scaun, un echilibru mai bun între viața profesională și viața privată.
Ce câștigă angajatorii care oferă un astfel de beneficiu
Serviciile de health & fitness oferite echipelor din cadrul companiilor pot avea efectul unui adevărat team‑building, fiind o modalitate excelentă pentru angajați de a crea legături și de a construi relații în afara serviciului.
Reprezentantul World Class este de părere că această lege a deductibilității vine cu multe alte beneficii pentru angajatori. „În primul rând este o reducere a costurilor cu peste 40%. În planul secundar, ca efect al reducerilor de costuri, beneficiul devine accesibil pentru foarte multe companii și probabil va deveni un „must have” în pachetul salarial”, crede Lucian Adochiței.
Ce industrii încurajează angajații „activi”
Cele mai active companii către mișcare, par să fie, conform unei analize făcute de World Class, cele din industria IT&C, urmate de companiile din zona de consultanță și servicii, unde beneficiul de avea un abonament la sală este inclus de cel puțin 5‑6 ani în pachetul salarial. La polul opus sunt cei în zona de retail sau cei care sunt implicați în activități de producție.
Angajații au dreptul, conform legii, la anumite beneficii (asigurare de pensie etc) care să nu depășească 33% din salariul de bază. Cei care în acest moment au atins acest plafon, dar își doresc totuși un abonament la sala de fitness, au totuși variante de rezolvare a acestei situații. „Toate beneficiile sunt agreate de angajator, care pune regulile de utilizare și decontare a acestora. De la caz la caz, angajații pot înlocui cu un alt beneficiu sau pot plăti separat diferența de abonament, pentru a nu crea costuri suplimentare companiei”, explică Lucian Adochiței.
Healthy Week, un nou serviciu World Class
Pentru World Class, Corporate Wellness este o componentă extrem de importantă în portofoliul nostru de servicii. Așa că au lansat un nou serviciu: Healthy Week. Lucian Adochiței a observat că unul dintre motivele pentru care mulți oameni sunt reticenți în a păși într‑o sală de fitness, este frica de necunoscut. „Faptul că ei nu sunt în cea mai bună formă îi face să creadă că vor fi judecați de ceilalți și că se vor simți stingheri și nesiguri. Mulți nu știu care sunt serviciile și activitățile care se desfășoară în locațiile World Class, iar noi mergem către ei să le arătăm că majoritatea membrilor împărtășesc aceleași îngrijorări la început. O dată ajunși în cluburile noastre realizează că este ok să fii la început, că își pot atinge obiectivele propuse apelând la profesioniștii din domeniu și utilizând facilitățile oferite”, explică el.
Educarea publicului în legătură cu importanța adoptării stilului de viață activ și sănătos este esența misiunii World Class, „misiunea #BeHealthy, așa cum ne place să o numim. Într‑adevăr, la început era nevoie să le explicăm despre dezavantajele unei vieți statice la birou, dar situația s‑a schimbat foarte mult în ultimii doi ani și tot mai mulți oameni au deja foarte multe informații despre ce au de făcut. Atunci rolul nostru este de a le arăta cum se pot folosi de dotarea din birou pentru a face câteva exerciții pentru corectarea posturii”, afirmă directorul de vânzări.
Snack‑uri sănătoase: fructe/fibre
În opinia specialiștilor World Class, cel mai important este să te pregătești pentru momentul când corpul tău îți cere ceva suplimentar pe parcursul zilei. „De exemplu, mulți dintre noi caută un snack între orele 3‑5. Dacă îți iei cu tine un fruct ai deja o alternativă sănătoasă. De asemenea, s‑a observat că în această perioadă se întâlnește maximul de stres, iar o plimbare de 20 de min în aer liber, o discuție cu colegii, o cafea, sunt și ele alternative sănătoase”, recomandă acesta.
Rezultatele noului program de Corporate Wellness lansat de World Class sunt pe mai multe planuri. În primul rând crește interesul pentru o viață sănătoasă în cadrul companiilor și angajații încep să fie preocupați de un stil de viață mai sănătos, chiar și pentru o săptămână. Este un prim pas, poate chiar cel mai dificil pe care companiile îl pot face, alături de World Class.
În cadrul acestui serviciu, cei de la World Class țin și un seminar motivațional. „Acest seminar moti‑ vațional reflectă o parte din experiența noastră și a membrilor noștri, unde arătăm cum puteți face pași mici, dar siguri, în a adopta un stil de viață sănătos. Majoritatea celor care sunt la început își fixează anumite obiective, dar nu au în vedere mici detalii, care nu par importante la prima vedere, dar sunt cele care ne opresc, de cele mai multe ori, să începem un proiect”, conchide Lucian Adochiței.
Acest articol este preluat din ediția print a Revistei CARIERE nr. 282
Pentru abonare, click aici