Ce este de făcut dacă experimentați sindromul burnout (II)
Dr. Ballard, șeful programului APA de Sănătate la Psihologie la Locul de Muncă, spune ce să facem dacă recunoaștem simptomele burnout-ului:
Relaxați-vă!
Indiferent dacă faceți meditație, ascultați muzică, citiți o carte, faceți o plimbare sau vizitați prietenii și familia, gândiți-vă cu adevărat la ceea ce veți face pentru a vă relaxa și pentru a vă petrece timpul. Luați relaxarea în serios.
Cultivați în viața voastră și altceva decât serviciul
Găsiți ceva în afara muncii de care sunteți pasionat. Căutați noi provocări, activități care într-adevăr să vă ocupe timpul și memoria fără a fi vorba de job. Acestea pot fi un hobby, activități sportive sau de fitness sau voluntariat în comunitate (împreună cu alte lucruri pe care le menționăm aici, cum ar fi relaxarea "și participarea la recompensarea activităților de non-muncă).
Deconectați-vă
Tehnologia poate promova productivitatea, dar ea poate, de asemenea, permite factorilor de stres să își facă de cap și atunci când nu este necesar. Trebuie să vă stabiliți clar niște limite de folosire a tehnologiei atunci când sunteți în concedii, vacanțe, cu familia sau ancorat în activități sociale. Setați limitele oprind telefoanele mobile la cină și delegând anumite momente pentru a verifica e-mailurile, dacă este neapărat nevoie.
Dormi suficient
Cercetările sugerează că, având mai puțin de șase ore de somn pe noapte, reprezintă un factor major de risc pentru stările de oboseală, nu în ultimul rând pentru că somnul puțin poate avea efecte negative asupra performanței și productivității tale. Acest lucru poate duce la oboseală, la scăderea motivației, la sensibilizarea la evenimentele stresante, la distrugerea funcției dvs. mentale, la scăderea sensibilității atunci când faceți un lucru greșit și la înrăutățirea cerințelor concurente. Și inversul este adevărat: am văzut că somnul îți poate îmbunătăți memoria.
Recuperarea de stres cronic și de oboseală necesită îndepărtarea sau reducerea cererilor pe care le aveți și completarea resurselor. Somnul este o strategie pentru completarea acestor resurse.
Organizează-te
Adesea, atunci când oamenii sunt obosiți, ei petrec mult timp îngrijorându-se că vor uita să facă ceva sau că ceva important va aluneca printre fisuri. Organizați-vă, clarificați-vă capul, compuneți o listă de sarcini (poate fi și electronică), apoi prioritizați-vă activitățile. În acest fel, nu trebuie să continuați să vă gândiți la aceste lucruri, deoarece veți avea sisteme care să vă reamintească.
Concentrați-vă
Este important să se vă dați seama de precursorii oboselii.Semne fizice care ar putea fi sub stres prea mare: mai multe dureri de cap, umeri încordați, un gât rigid sau dureri sau alte afecțiuni ale stomacului. În ceea ce privește sănătatea mintală, burnout afectează depresia și, dacă sunteți deprimat, sindromul poate afecta și nivelul dvs. de oboseală – acesta merge în ambele sensuri. Deci, dacă problemele cu care vă confruntați sunt cu adevărat grave și se înrăutățește situația, este posibil să trebuiască să solicitați ajutor profesional. Discutați cu un psiholog pentru a obține ajutor dincolo de sprijinul primit de la prieteni și membri familiei.
Autocunoașterea
Burnout-ul este motivat, uneori, de factori interni, spune dr. Ballard, iar uneori chiar este un simptom al celor externi. În primul caz, va trebui să vă întrebați: "De unde vine asta?" astfel încât să vă dați seama ce vă stresează și cum să vă mențineți resursele interne pentru a vă menține motivat, pentru a desfășura cea mai bună muncă și pentru a funcționa bine.
Unele epuizări sunt într-adevăr vina muncii. "Într-un sondaj pe care l-am făcut în 2011, mai mult de două treimi dintre respondenți au spus că angajatorii lor au întreprins măsuri pentru reducerea costurilor ca urmare a recesiunii", cum ar fi înghețarea angajărilor, disponibilizările, reducerea orelor de lucru, zile libere, ore crescânde etc. Toate acestea sporesc cererile muncitorilor ", spune el." Acestea sunt cele două componente ale burnout-ului: Există mai multe cereri și mai puține resurse. "Pentru a afla dacă este timpul să mergeți mai departe, descoperiți dacă poziția dvs. este o "nepotrivire între nevoile dvs. și ceea ce trebuie să munciți pentru o anumită organizație."
Când trebuie să pui STOP!
Luați în considerare discuția cu managerul sau cu HR-ul despre serviciile EAP, beneficiile pentru sănătatea mintală sau instruirea în managementul stresului – sau cel puțin despre cum să îmbunătățiți comunicarea și să creați un mediu de lucru mai bun și mai pozitiv. Duceți conversația într-un punct în care să aflați care este modul în care aceste schimburi culturale vă vor permite să continuați să lucrați în acea companie și să deveniți un angajat și mai bun.
"Cred că sunt momente când, indiferent de ce încerci să faci, organizația nu poate sau nu dorește să facă aceste schimbări", spune dr. Ballard, "și în aceste cazuri, este doar momentul să mergem mai departe".