Cum să ții echilibrul între muncă și timpul personal când lucrezi de acasă
Munca de acasă a devenit o realitate pentru milioane de oameni din întreaga lume. Oferă flexibilitate dar vine la pachet și cu provocări legate de echilibrul între viața profesională și cea personală. Fără o separare clară între birou și casă, mulți angajați ajung să lucreze ore suplimentare fără să-și dea seama, ceea ce le poate afecta sănătatea mentală și productivitatea.
Un studiu realizat de Microsoft arată că ziua de lucru s-a prelungit cu aproximativ 46 de minute pentru angajații care lucrează de acasă. Această schimbare face ca gestionarea timpului să fie esențială pentru evitarea burnout-ului.
Stabilește un program clar și un spațiu de lucru
Un orar fix te ajută să separi munca de timpul personal. Încearcă să respecți orele obișnuite de lucru, chiar dacă lucrezi de acasă. Schimbarea locului în care îți desfășori activitatea nu ar trebui să ducă și la modificarea programului.
În plus, un birou dedicat ajută la crearea unei delimitări mentale între muncă și relaxare, un lucru extrem de important atât pe termen scurt, cât și pe termen mediu și lung.
Pe cât posibil, încearcă să eviți, totodată, să te ocupi și de sarcinile casnice în timpul programului de lucru, cu toate că acest lucru poate să fie foarte tentant. Dar la fel de adevărat este că poate duce la scăderea eficienței.
Pauzele regulate
Pauzele scurte îmbunătățesc concentrarea și reduc stresul. Există studii care arată că tehnica Pomodoro, care presupune 25 de minute de lucru urmate de 5 minute de pauză, crește productivitatea și previne epuizarea.
De asemenea, ieșirile în aer liber ajută la reducerea oboselii și îmbunătățesc starea de spirit.
CITEȘTE ȘI: Cum să profiți de impulsul de productivitate și să nu cedezi când simți brusc că ai chef să muncești
Limite clare
Pentru evitarea întreruperilor, comunică-ți programul atât familiei, cât și colegilor. E important ca toată lumea să știe când lucrezi, chiar dacă ești acasă. Astfel, eviți să fii întrerupt în mod constant, lucru care afectează productivitatea și creștere durara în care îți îndeplinești sarcinile profesionale.
Deconectarea
Închiderea laptopului și evitarea e-mailurilor după program sunt esențiale pentru menținerea echilibrului. Revenim, astfel, la punctul anterior, legat de stabilirea unui program. Așa cum, dacă ai lucra de la sediul companiei, ai încheia activitatea la terminarea programului, la fel trebuie să faci și acasă. Asta va contribui semnificativ la reducerea riscului de epuizare și stres cronic.
CITEȘTE ȘI: Cum să recrutezi angajații potriviți și să reduci rata fluctuației de personal
Foto: ID 163070725 © Simona Pilolla | Dreamstime.com