Alin Romulus Ioaneș, Rombat: “Un lider adevărat este cineva care inspiră, nu prin titlu, ci prin felul în care tratează oamenii și se implică alături de ei în realizarea obiectivelor commune”
Alin Romulus Ioaneș, CEO al companiei Rombat, este unul dintre liderii invitați să răspundă în prima ediție a catalogului ”100 de lideri care inspiră”.
“Ca lider, încerc să promovez o cultură a empatiei și a colaborării, unde fiecare voce este auzită, iar deciziile se iau prin prisma interesului comun. Nu pornesc de la preconcepții, caut să înțeleg contextul, știu să ascult‑ uneori poate mai mult decât știu să vorbesc. Îmi place să fiu documentat când iau decizii sau când fac planuri de viitor și, de asemenea, contez pe argumentare: cifre sau date tangibile. Pentru mine, un lider adevărat este cineva care inspiră, nu prin titlu, ci prin felul în care tratează oamenii și se implică alături de ei în realizarea obiectivelor comune. A fi lider este egal cu a reuși să clădești o echipă. În fond, echipa poate genera succesul, iar eu sunt mândru că fac parte dintr‑o echipă care împărtășește aceleași valori și mă străduiesc să fiu mereu un exemplu pozitiv prin modul în care îmi îndeplinesc rolul”, a spus Alin Romulus-Ioaneș, în interviul acordat în ”100 de lideri care inspiră” – Revista CARIERE.
Ce ne-a povestit Alin Romulus Ioaneș
▶ Un element definitoriu pentru mine e că sunt la fel ca oricare altă persoană. Rolul de CEO nu mă face diferit de ceilalți membri ai echipei. Fiecare dintre noi aduce valoare unică prin experiențele, cunoștințele și perspectiva personală. Nu mi-am propus niciodată să fiu mai diferit, să epatez. Caut să înțeleg și să învăț de la cei din jur, să fiu autentic și deschis în toate interacțiunile. La fel ca oricine altcineva, sunt într-o călătorie de creștere, îmi cunosc limitele și nu ezit să recunosc când am nevoie de ajutor sau când greșesc.
▶ Autosuficiența e un mare dușman al oricărui lider. Experiențele care m -au format ca om și ca lider au fost de fiecare dată cele personale versus cele profesionale. Ne formăm ca oameni și în același timp ca profesioniști. De fapt, suntem suma întâlnirilor pe care le-am avut pe parcursul vieții. Și din calitatea oamenilor cu care te înconjori de-a lungul anilor derivă și calitatea performanțelor tale. Am căutat mereu să am în preajmă oameni valoroși, de la care să învăț. Multe întâlniri mi-au schimbat perspectiva sau direcția și ca orice om am fost provocat să ies din zona de confort, să îmi reevaluez perspectivele.
▶ O altă experiență definitorie a fost munca alături de echipe diverse și oameni din culturi diferite. Fiecare interacțiune, fie că a fost undeva în România, în Marea Britanie sau în orice alt colț din lume, mi-a oferit o perspectivă nouă asupra modului în care oamenii gândesc, colaborează și se dezvoltă. Asta m-a ajutat să înțeleg că un lider trebuie să fie empatic, să își adapteze stilul și să fie capabil să inspire încredere, indiferent de diferențele de viziune sau experiență.
▶ Întotdeauna ai nevoie de o doză de „hazard” în momentele când ești pus în situația de a lua anumite decizii. Uneori ele nu pot fi documentate și atunci ai nevoie de acel „God feeling”. De multe ori, cele mai ambițioase proiecte cer să ieși din tipare și să îți asumi riscuri pe care alții poate le-ar evita. Poate unul dintre aceste momente a fost când am luat decizia de a mă reloca. A fost cumva o decizie atipică de a-ți lăsa familia și a te muta într-o altă țară, fără să cunoști toate variabilele. Orice schimbare de job, de perspectivă reprezintă până la urmă un salt spre necunoscut: poate fi benefic sau total distructiv, nu? Fără astfel de salturi nu putem înainta, iar orice provocare îți oferă posibilitatea de a te dezvolta, implicit de a avansa și de a-ți crește capacitățile. Cred că o doză de „hazard” așa cum spuneam este esențială pentru un lider, fiindcă te ajută să privești lucrurile dintr-o perspectivă diferită, să inovezi și să găsești soluții acolo unde ceilalți văd doar obstacole. În astfel de momente, mă bazez pe instinct, pe intuiție, pe experiența și pe curajul de a încerca ceea ce nu a fost făcut până atunci. Pentru mine înseamnă, de fapt, dorința de a visa mai departe decât limitele impuse și de a avea încredere că, împreună cu echipa, putem face ca imposibilul să devină posibil.
▶ Obiectivul meu nu a fost să ajung în punctul acesta. Nu a existat un moment în care să-mi fi spus că „acolo vreau să ajung”. Am urmat mai degrabă parcursul firesc al vieții, lăsând ca experiențele și deciziile să mă ghideze. E adevărat că ceea ce am făcut pe parcursul carierei mele, cele două mastere în management sau E-MBA-ul de pildă, au jucat un rol important, oferindu-mi o fundație solidă și o viziune mai largă asupra a ceea ce poate însemna cariera. M-au dirijat, practic, să fac următorii pași. Am avut diferite roluri în diferite companii, am experimentat diferite culturi în diferite colțuri ale lumii, am condus companii în diferite industrii, toate aceste experiențe au construit treptat drumul pe care mă aflu azi. Mai degrabă m-am expus la contexte și provocări noi, iar acest lucru mi-a oferit posibilitatea de a construi o carieră frumoasă, cu sens.
Cine este Alin Romulus Ioaneș
• CEO & Vicepreședinte al Consiliului de Administrație din Rombat
• Președinte al Fundației Rombat.
• Lider cu peste 20 de ani de experiență în mediul de afaceri internațional.
• Fost director general și membru al Consiliului de administrație în diferite companii internaționale.
• A deținut diverse funcții executive în producție și consultanță.
• Are un E-MBA și două diplome de master în management.
• Pasiunea lui pentru afaceri sustenabile și pentru economia circulară l-a făcut să se implice și în diverse afaceri antreprenoriale.
Compania: Rombat
• Sunt prezenți în toată lumea, prin relațiile pe care le‑au creat și consolidat timp de peste 40 de ani. Expertiza și performanța au făcut din Rombat unul dintre cei mai importanți reprezentanți ai României în industria automotive la nivel european și global.
• În România sunt prezenți în peste 3000 de magazine ale distribuitorilor sau sub‑distribuitorilor locali. Rețeaua de service a companiei, care cuprinde peste 100 de reprezentanțe în toată țara, este și ea la dispoziția clienților finali.
• Exportă baterii în peste 40 de țări de pe 4 continente: Belgia, Bulgaria, Cipru, Franța & Outre‑Mer, Germania, Grecia, Italia, Macedonia de Nord, Polonia, Marea Britanie, Moldova, Rusia, Serbia, Spania, Turcia, Ucraina, Ungaria, SUA, Canada, Madagascar, Africa de Sud, Algeria etc. Așadar, ROMBAT este parte din viața a milioane de oameni din întreaga lume.
Acest articol este preluat din ediția print a catalogului 100 de Lideri care Inspiră 2024, realizat de Revista CARIERE.
Conținutul editorial este susținut de BCR.