Daniel Crăciun, Lensa: “Îmi provoc constant echipa să iasă din convențional, iar împreună reușim să atingem obiective care inițial pot părea imposibile”
Daniel Crăciun, CEO & Founder al companiei Lensa, este unul dintre liderii invitați să răspundă în prima ediție a catalogului ”100 de lideri care inspiră”.
“Pentru a obține succesul în echipă, este esențial să folosești toate resursele disponibile într-un mod strategic, similar cu modul în care se joacă o partidă de șah. Fiecare membru al echipei, indiferent de rolul său, are o contribuție crucială în atingerea obiectivului final. Chiar și cei care par a avea un impact mai mic pot face diferența în momente critice. În perioadele cele mai provocatoare, cum ar fi cele de expansiune accelerată sau atunci când există presiune financiară, dacă nu funcționăm ca o echipă foarte unită, nu ne putem atinge scopurile”, a spus Daniel Crăciun, în interviul acordat în ”100 de lideri care inspiră” – Revista CARIERE.
Cine este Daniel Crăciun
▶ Până la 23 de ani, când am avut ideea de a construi businessului Lensa, am testat diferite nișe, am explorat diferite domenii, dar cu fiecare business care nu a avut succes eram și mai convins că voi reuși. Pe măsură ce Lensa a crescut, am realizat că nu pot face totul singur în scalarea businessului. Extinderea echipei a venit ca un pas firesc și am dorit să aduc în jurul meu oameni dedicați, ambitioși, în care am avut încredere că pot transforma viziunea mea în realitate.
▶ Ce mă diferențiază ca lider este ambiția și abilitatea de a-i face pe ceilalți să își depășească propriile limite. Îmi provoc în mod constant echipa să iasă din convențional, am încredere în resursele fiecăruia, iar împreună reușim să atingem obiective care inițial pot părea imposibile. De asemenea, consider comunicarea transparentă ca fiind esențială și am integrat aceste principii în valorile Lensa, pe care mă străduiesc să le exemplific în mod constant pentru echipa mea.
▶ Aspectele care mă ajută să îmi conduc echipa și să asigur progresul afacerii sunt legate de o inteligență emoțională dezvoltată și de încrederea pe care o acord intuiției mele, fie că este vorba de selecția colegilor din top management, fie de luarea unor decizii de business pentru următorul trimestru. Sunt mereu motivat să mă autodepășesc, să explorez noi provocări și să devin un exemplu pentru cei din jur. Am învățat lecții valoroase din greșeli, chiar dacă uneori am fost poate prea transparent în abordarea mea. Creez constant contexte de învățare, atât teoretice cât și practice, și mă reinventez pentru a rămâne relevant în ceea ce fac.
▶ Lensa a pornit de la o investiție inițială de 500 de euro, iar astăzi este cel mai mare jucător pe piața de optică din România. Toată această transformare a necesitat un șir continuu de decizii nebunești din partea mea, de momente în care am cântărit opțiunile și am ales-o pe cea mai riscantă dintre ele. Momentele cheie din procesul de evoluție Lensa cred că au fost marcate de deschiderea primului magazin fizic în 2018, apoi de startul expansiunii la nivel național și mai apoi la nivel internațional. Anul 2023 este cel mai bun exemplu, când am deschis un număr record de unități: 47 de magazine, dintre care 4 la Chișinău, Republica Moldova și unul în Sofia, Bulgaria.
▶ Perioada pandemică a fost un moment important pentru evoluția businessului în care managementul companiei a fost nevoit să ia multe decizii rapide și îndrăzneţe, de care acum, uitându-ne retrospectiv, suntem foarte mândri. Nu doar că am reușit să traversăm cu succes o perioadă de criză, dar am reușit să consolidăm afacerea în acea perioadă foarte instabilă pentru întreaga lume.
▶ Un mecanism de lucru eficient este asemănător unui ceas: chiar și cea mai mică rotiță este indispensabilă pentru funcționarea corectă a întregului sistem. Atingerea obiectivelor individuale este importantă, dar la fel de esențial este să oferi sprijin colegilor care au nevoie, pentru a ne asigura că reușim împreună ca echipă
Cine este Daniel Crăciun
• Are spirit antreprenorial încă de la 16 ani, când a început să dezvolte pe cont propriu diferite site-uri.
• În 2013 a înființat Lensa, cea mai mare rețea de optică din țara noastră
• Este fondatorul Clinio, companie de curățenie (din 2022).
• În 2015 a pus bazele Original Barber Shop, ce oferă servicii de tuns și bărbierit.
Compania: Lensa
• Lensa este un brand 100% românesc, imaginat cu pasiune și încredere, pentru a oferi o gamă completă de produse și soluții de prevenție, protecție, corecție ș îngrijire a vederii.
• Povestea brandului a început în 2013, cu un magazin exclusiv online de lentile de contact colorate, iar acum, la 11 ani de la deschidere, este cea mai mare rețea de optică din România.
• Lensa are în prezent peste 90 de showroomuri în România, Bulgaria și Moldova.
• Compania a făcut și primele demersuri pentru o extindere regională, deschizând primele locații în Republica Moldova și Bulgaria.
Acest articol este preluat din ediția print a catalogului 100 de Lideri care Inspiră 2024, realizat de Revista CARIERE.
Conținutul editorial este susținut de BCR.