Emma Zeicescu, Philip Morris România: Mentalități și prejudecăți. Lecții despre cum să privești dincolo de rigiditatea socială și să construiești punți
Emma Zeicescu, Director Communication la Philip Morris România, este unul dintre liderii invitați să răspundă în prima ediție a catalogului ”100 de lideri care inspiră”.
“Îmi place felul în care psihologul și autorul Gabor Maté spune: «Nicio societate nu se poate înțelege pe sine fără să‑și privească propria parte întunecată». La fel, atunci când te uiți la 4 milioane de fumători români care nu renunță și le ceri abstinență totală, înseamnă să fii puțin nerealist. Oare în loc de prejudecăți sau stereotipuri, nu încercăm mai bine să fim pragmatici, să înțelegem concepte de tipul „reducerea riscurilor”, concepte care au reușit deja să îmbunătățească politicile publice de sănătate în alte țări? În loc să rămânem inflexibili, ceea ce perpetuează fumatul, propun să explicăm, cu informații fundamentate științific, că există alternative fără fum mai bune la continuarea fumatului”, a spus Emma Zeicescu în interviul acordat în ”100 de lideri care inspiră” – Revista CARIERE.
Ce ne-a povestit Emma Zeicescu
▶ Pentru a putea să-i atragi pe oameni de partea ta, pentru a-i inspira, trebuie să fii un om complet, care înțelege ce îi face pe ceilalți diferiți și știe să îi unească pentru a urmări un țel comun. Nu îmi aduc aminte de vreun moment în care să îmi fi spus conștient „de azi îmi voi cultiva calitățile de lider”. Experiențele de viață, interacțiunile pe care le-am avut, ca jurnalist, cu oameni dintre cei mai diverși, m-au făcut ceea ce sunt astăzi. Încă am plăcerea și curiozitatea de a descoperi oameni noi și încerc să nu uit niciodată regula de bază: Ce ție nu-ți place, altcuiva nu-i face! Viața nu a fost mereu blândă, însă astăzi, la maturitate, privesc cu recunoștință experiențele la care am fost expusă și îmi dau seama că ele au contat enorm în călătoria și transformarea mea în om care coordonează Oameni.
▶ M-am folosit întotdeauna de pasiunea mea de a încerca să schimb mentalităţi într-o societate care este mult prea rigidă, iar acest lucru m-a condus inclusiv la decizia de a lucra într-o corporație la 44 de ani. Cine s-ar fi gândit? Nu, nu mi-a părut rău nicio clipă, lumea corporate este o lume în care întâlnești nenumărate situaţii din care nu lipsesc challenge-ul și adrenalina.
▶ Mie mi-a plăcut foarte tare să dau curaj oamenilor cu care lucrez, indiferent de companie. Dacă sunt bună la ceva, sunt bună să dau curaj, să călăuzesc atunci când este greu, să îi trag pe ceilalți după mine când este nevoie și să găsesc o soluție atunci când totul pare fără speranță.
▶ În urmă cu patru ani, nu m-aș fi gândit o secundă că o să lucrez într-o corporație, în echipa de comunicare a unei companii din industria tutunului. A fost o decizie care a atras o serie întreagă de schimbări, mă felicit că am privit lucrurile ca pe o provocare profesională și mi-am dat voie să cred că mă pot reinventa. După 21 de ani de jurnalism, aveam nevoie de o abordare proaspătă și de un mediu de lucru în care să învăț ceva nou. Și în acest moment simt că sunt exact acolo unde trebuie să fiu.
▶ În rolul meu de lider, sunt consecventă principiilor care m-au ghidat o viață întreagă: corectitudine, flexibilitate, hotărâre și căldură umană. Îmi doresc să fiu o sursă de inspirație, să rămân concentrată pe evoluția noastră ca echipă și să le fiu aproape colegilor mei. Eu nu pot să fiu altfel, nu joc un dublu rol, sunt o mare iubitoare de oameni. În plus, iubesc să muncesc, pentru mine este o bucurie să fiu la birou iar relația mea cu colegele mele se bazează pe respect și pe grija pe care ne-o purtăm reciproc.
▶ Cred cu tărie în dictonul „cât trăiești, înveți” și, ca să nu mă dezic, anul acesta am devenit din nou studentă. În ultimii ani am devenit foarte pasionată de zona de autocunoaștere și de resorturile și experiențele care ne fac ceea ce suntem. Și de aceea am hotărât să studiez psihologia. Din dragoste pentru oameni și pentru imperfecțiunile lor. Un alt obiectiv este să continuăm să eliminăm din mentalul colectiv etichetele. Se aplică și în cazul fumătorilor adulți.
Cine este Emma Zeicescu
• S-a alăturat companiei Philip Morris România în 2022 după o carieră de mai bine de două decenii în televiziune, presă scrisă și online.
• Este licențiată în jurnalism și s-a specializat în Breaking News și Talk-Show. A colaborat cu Realitatea TV (2006- 2016), Televiziunea Română (2016-2019) și Gândul (2020-2021).
• Este formator autorizat, consultant și trainer în comunicare și public speaking.
• În decizia de a se alătura companiei a contat angajamentul ferm al Philip Morris International de a construi un viitor în care țigările să fie înlocuite definitiv cu produse fără fum, care sunt o alegere mai bună decât continuarea fumatului clasic.
• Îi plac conversațiile oneste și relevante, și mizează pe curaj, adevăr și pe nevoia de schimbare a mentalităților anacronice.
Compania: Philip Morris International
• Philip Morris International (PMI) și-a consolidat prezența în România începând cu 1993, odată cu înființarea unei filiale locale. În 1997, compania a demarat construcția unei fabrici în Otopeni, finalizată în anul 2000. Aceasta este una dintre cele doar trei fabrici PMI din Europa care produc consumabile pentru produsele fără fum dezvoltate de companie.
• PMI a investit peste 730 de milioane de dolari în fabrica de la Otopeni, transformând-o într-una dintre cele mai avansate unități de producție din lume. Investițiile au fost menite să extindă capacitățile fabricii și să contribuie la dezvoltarea economică a României.
• În 2015, PMI a lansat în România IQOS, sistemul electronic de încălzire a tutunului, care a înregistrat o creștere constantă până în prezent.
• În 2023, compania a lansat IQOS ILUMA, un dispozitiv inovator care folosește tehnologia de încălzire prin inducție.
• Astăzi, PMI operează în România prin două entități: Philip Morris Trading, divizia comercială, și Philip Morris România, care gestionează fabrica din Otopeni.
Acest articol este preluat din ediția print a catalogului 100 de Lideri care Inspiră nr. 1/2024