Gábor Mozga, MOL România. Leadershipul este mai puțin despre autoritate și mai mult despre a fi un partener
Gábor Mozga, CEO al companiei MOL România, este unul dintre liderii invitați să răspundă în prima ediție a catalogului ”100 de lideri care inspiră”
“Mi-am dat seama că, uneori, cele mai bune rezultate vin din depășirea normelor și asumarea unor riscuri calculate. Nu am fost niciodată o persoană care să își asume riscuri inutile, dar cred în curaj atunci când situația o cere. De exemplu, când a trebuit să schimbăm modul în care lucram ca echipă nu a fost vorba doar de ajustarea proceselor, ci despre schimbarea întregii noastre mentalități. Astfel, am încurajat asumarea individuală a sarcinilor, ceea ce a creat un sentiment mai mare de responsabilitate și implicare în cadrul echipei”, a spus Gábor Mozga, în interviul acordat în ”100 de lideri care inspiră” – Revista CARIERE.
Ce ne-a povestit Gábor Mozga
▶ În calitate de lider, consider că rolul meu este de a-i sprijini pe ceilalți să-și descopere potențialul, oferindu-le îndrumarea și feedbackul de care au nevoie pentru a se dezvolta. Leadershipul este mai puțin despre autoritate și mai mult despre a fi un partener care îi susține pe ceilalți să reușească. Astfel, fac tot posibilul să fiu un exemplu, rămânând consecvent în acțiunile mele și respectând principiile pe care mi le-am stabilit. Vreau să promovez o cultură deschisă, în care oamenii să se simtă liberi să își împărtășească ideile – acesta fiind un principiu pe care îl aplic și în viața mea personală. Prefer conversațiile directe, de la „adult la adult” și sunt orientat către rezultate și soluții.
▶ Cred că ceea ce mă ajută să inspir oamenii din jurul meu este faptul că țin cont de părerea lor. Cred că punctele de vedere diferite pot duce atât la o mai bună înțelegere a provocărilor noastre, cât și la soluții mai bune.
▶ Îmi place să observ felul în care lucrurile progresează și se dezvoltă. Foarte devreme în carieră am fost responsabil de echipe și de performanța afacerii într-o companie mare. Am învățat prin exercițiu, dar și prin cursuri de formare managerială. De asemenea, am învățat multe din greșelile mele. Nu am fost pe deplin pregătit pentru asta, dar abordarea mea a fost să acord atenție oamenilor care făceau deja parte din echipă, să încerc să le înțeleg provocările și nevoile, deoarece cred că soluția pentru a ajuta o echipă să performeze stă în rezolvarea preocupărilor lor și în explorarea ideilor pe care le au.
▶ Fie că este vorba de procese sau de echipe, m-am concentrat mereu pe crearea unui impact pe termen lung. Deși a trecut foarte puțin timp de când am preluat conducerea MOL România, am reușit împreună cu echipa mea să atingem câteva borne importante. Văd cum evoluăm în direcția corectă și cred că acest lucru se datorează faptului că oamenii din MOL sunt aliniați cu viziunea noastră de a deveni o companie mai sustenabilă și mai agilă, care să răspundă nevoilor consumatorilor.
▶ Cred că este important felul în care îi facem pe oameni să se simtă. Dacă se simt apreciați și văd că munca lor pune lucrurile în mișcare, vor fi mai motivați să evolueze în direcția atingerii obiectivelor echipei, iar fiecare pas pe care îl fac pentru a-și atinge obiectivele profesionale face parte, totodată, din călătoria lor de dezvoltare personală.
▶ Una dintre strategiile pe care le consider cele mai eficiente este implicarea membrilor echipei în procese de la început, mai ales în perioadele de schimbare. În timpul unei perioade de transformări semnificative în cadrul companiei noastre, prioritatea noastră a fost de a comunica deschis cu echipa încă de la început. Explicând motivele din spatele schimbărilor și ascultând în mod activ feedbackul lor, am reușit să integrăm mai ușor pe toată lumea.
▶ Am descoperit că cele mai bune idei vin, de obicei, de la cei care sunt cel mai aproape de provocările de zi cu zi. De aceea, îmi propun să solicit opinia fiecărui nivel al organizației. Prin construirea unei culturi bazate pe transparență și încredere, am reușit să depășim obstacolele împreună și să mergem mai departe având un scop clar.
Cine este Gábor Mozga
• Gábor Mozga este un profesionist cu o experiență dovedită, care, începând cu 1 ianuarie 2024, ocupă funcția de CEO al MOL România.
• Este specializat în dezvoltarea și execuția eficientă a strategiilor de vânzări și operațiuni. De când s-a alăturat Grupului MOL în 2019, a fost responsabil pentru dezvoltarea și conducerea funcțiunilor de Vânzări și Operațiuni Retail la nivel de Grup, în 9 țări, ca lider al departamentului.
• Înainte de a se alătura echipei MOL România, a gestionat în Polonia integrarea celei mai mari achiziții Retail a Grupului MOL până în prezent – transformarea rețelei „Lotos” în MOL Polska.
• Are o diplomă universitară în economie și a acumulat experiență semnificativă în domeniile comerțului și finanțelor. A lucrat mai bine de două decenii în consiliile de administrație ale marilor companii FMCG.
Compania: MOL România
• MOL România este o subsidiară a MOL Group și una dintre cele mai importante companii petroliere din România, cu o prezență de 29 ani pe piața autohtonă.
• MOL România are un portofoliu extins de produse și servicii în domeniul comerțului de carburanți, lubrifianți, produse petrochimice și bitum.
• În prezent, compania deține un număr de 237 de stații de servicii la nivel național, două depozite de carburanți la Giurgiu și Tileagd și un terminal GPL la Tileagd.
• MOL România are sediul social la Cluj Napoca, sediul de business la București, un sediu administrativ la Arad și un număr de 259 de angajați proprii.
• În 2005, MOL România a fost prima companie petrolieră care a implementat un program de loialitate, urmat, în 2024, de lansarea platformei MOL MOVE, care oferă o experiență digitalizată de ultimă generație și beneficii exclusive. Compania a investit în dezvoltarea infrastructurii de încărcare pentru posesorii de vehicule electrice, instalând puncte în 41 dintre stații, care în prezent pot deservi simultan 96 de vehicule electrice.
• MOL România este un membru activ al comunităților din care face parte și investște în programe de responsabilitate socială adresate educației, sportului, sănătății și mediului.
Acest articol este preluat din ediția print a catalogului 100 de Lideri care Inspiră 2024, realizat de Revista CARIERE.
Conținutul editorial este susținut de BCR.