Mihai Neagu, Perla Harghitei & Apemin Tușnad: “Competiția acerbă și individualismul modelează repere greșite, comportamente toxic”
Mihai Neagu, CEO al companiei Perla Harghitei & Apemin Tușnad, este unul dintre liderii invitați să răspundă în prima ediție a catalogului ”100 de lideri care inspiră”.
“Am ales să fiu om, înainte de toate. Educația și modelul de acasă m-au împins natural către această alegere. Tatăl meu a fost un profesionist de excepție, mi-a setat un standard și mi-a servit ca exemplu. Când spun „om” mă refer la modestie, empatie și bun-simț. Cred că acestea sunt trăsăturile care mă definesc. Într-o societate în care „a avea” a devenit mai important decât „a fi”, competiția acerbă și individualismul modelează repere greșite, comportamente toxice, ceea ce este cu adevărat provocator pentru cei aflați la început de carieră în business.”, a spus Mihai Neagu, în interviul acordat în ”100 de lideri care inspiră” – Revista CARIERE.
Ce ne-a povestit Mihai Neagu
▶ Am învățat din situațiile în care am fost în disconfort, însă mai mult am învățat din cele pozitive, pentru că am văzut efectele asupra productivității, asupra stării mele de bine și a climatului de lucru în echipă. Entuziasmul este viral și cred că ar trebui să fie cultivat în fiecare organizație, așa cum consider că atitudinea de superioritate și aroganța ar trebui descurajate. Am căutat mereu să am echipe motivate. Am încercat să fiu acel filtru care le oferă oamenilor cadrul necesar să fie creativi și productivi. Deci da, sunt rezultatul unui amestec de dramă și bucurie, și voi continua să manifest și să cultiv empatia în jurul meu, să-mi arăt deschiderea și suportul.
▶ Am avut uneori nevoie de o doză de „nebunie” să depășesc unele obstacole. Aș da ca exemplu momentul când eram proaspăt director comercial într-o companie. Politica comercială era în defavoarea distribuitorilor, multe angajamente erau neonorate. Erau presiuni majore din partea pieței, la care se adăuga și presiunea de la sediul central pentru rezultate. Am organizat o întâlnire unde eram singur în fața a 40 de distribuitori nervoși. Am ales dialogul cu cărțile pe masă. Tergiversarea unei stări de fapt disfuncționale, care influența în mod evident rezultatele colaborării cu ei nu era o soluție pentru mine. Lucrurile nu s-au îmbunătățit peste zi, însă acea abordare a fost un prim pas – nebun, aș putea spune – într-un sinuos proces de revenire la practici comerciale corecte. Așa s-a clădit și încrederea la un nivel rezonabil între doi parteneri de business.
▶ Sunt norocos să fi avut șansa de a avea pe cineva alături încă de la început, care să îmi arate cum ar trebui să arate cariera mea peste 1 an, peste 5 ani, peste 10 sau când ar trebui să îmi îmbogățesc cunoștintele cu un program de EMBA. Cred că sunt acolo unde ar trebui să mă aflu, însă simt că aș fi putut accelera un pic ritmul. Dar da, mă aflu în contextul în care am vrut să fiu, adică în cadrul unor echipe de mare excepție, dedicate, într-un grup de companii mai mult decat aspirațional, Grupul Perla Harghitei & Apemin Tușnad.
▶ Am multe visuri, atât în plan personal, cât și în plan profesional. Atingerea lor îmi va ocupa, probabil, următorii ani. Cel mai mult mi-aș dori să reușesc să inspir oamenii cu care lucrez, așa cum eu am fost inspirat de cei cu care am avut șansa și onoarea să lucrez de-a lungul timpului, oameni care m-au învățat că trebuie să oferi înainte să ceri. Cred că doar în felul acesta voi reuși să contribui la creșterea unui business sănătos, așa cum este cel al îmbutelierii apelor minerale naturale – mai exact la creșterea a două companii cu tradiție, cu valori și obiective în care mă regăsesc, Perla Harghitei și Apemin Tușnad.
Cine este Mihai Neagu
• Mihai Neagu are o experiență de peste 25 de ani în industria bunurilor de larg consum, ocupând poziții de conducere în companii de renume precum Dobrogea Grup, Mogyi România, Covalact și Kandia Dulce.
• Începând cu august 2023, este CEO al Perla Harghitei & Apemin Tușnad, unde conduce tranziția către un model de business modern și sustenabil.
• De-a lungul carierei, Mihai a demonstrat o abilitate remarcabilă în restructurarea și optimizarea proceselor de vânzări, marketing și logistică, contribuind la consolidarea unor branduri lider de piață.
• Este absolvent al unui Executive MBA la Tiffin University și deține un Master în Administrarea Afacerilor de la Universitatea din București, acumulând expertiză vastă în management strategic și operațional.
Compania: PERLA HARGHITEI ȘI APEMIN TUȘNAD
• Grupul de companii Perla Harghitei și Apemin Tușnad este un jucător de top în industria apei minerale naturale din România, având o tradiție de peste cinci decenii.
• Situate în zona vulcanică a bazinului Ciucului Inferior, cele două companii capitalizează resursele minerale bogate și sănătoase ale regiunii Harghita, oferind ape minerale naturale recunoscute pentru conținutul lor de hidrogenocarbonat, calciu, magneziu și sodiu
• Perla Harghitei, lider în categoria apei îmbuteliate în sticlă returnabilă, include branduri precum Perla Harghitei și Tiva Harghita, disponibile în variante plată, carbogazoasă și ușor carbogazoasă. Cu o cifră de afaceri de aproximativ 30 de milioane de euro în 2023, compania investește constant în tehnologii de ultimă generație și în dezvoltarea echipei.
• Apemin Tușnad, cu branduri precum Tușnad, Artesia și Izvorul Ascuns, se axează pe modernizare, digitalizare și consolidarea prezenței pe piață.
Acest articol este preluat din ediția print a catalogului 100 de Lideri care Inspiră 2024, realizat de Revista CARIERE.
Conținutul editorial este susținut de BCR.