Romulus Dumitru, Delaco: “Am fost pus de nenumărate ori în situații imposibile și doar abordări neobișnuite m-au dus mai departe”
Romulus Dumitru, director general al Delaco, este unul dintre liderii invitați să răspundă în prima ediție a catalogului ”100 de lideri care inspiră”.
“Astăzi îmi doresc să fiu sănătos ca să pot să lucrez cât mai mult timp, să duc la bun sfârșit grija față de fiicele mele, să văd Delaco de dimensiune dublă față de astăzi, să cresc generația care îmi va lua locul, să pun pe masa românilor produse alimentare de cea mai bună calitate și, cel mai important: la final să existe măcar un om care să spună că sfaturile mele i-au folosit în viață. Dacă reușesc asta, înseamnă că a meritat tot efortul”, a spus Romulus Dumitru, în interviul acordat în ”100 de lideri care inspiră” – Revista CARIERE.
Ce ne-a povestit Romulus Dumitru
▶ Ca să fii lider, trebuie să fii în primul rând om. În general, cei care mă cunosc au încredere în mine și cred că asta mă definește ca om. Mă străduiesc din răsputeri să fiu corect chiar și în cele mai dificile situații, să-i înțeleg pe ceilalți și să-i tratez cu respect indiferent de funcție. Nu mă simt mai cu moț decât colegii din depozit și nici nu sunt impresionat să dau mâna cu un miliardar. Profesional, sunt un hibrid între antreprenor și manager corporatist și cred că asta mă definește ca lider. Cred mai mult în educație decât în legislație și prefer să conving oamenii să facă ceva decât să impun. Iubesc foarte mult oamenii, chiar dacă cele mai mari dezamăgiri tot din zona asta au venit. În situațiile limită sunt extrem de ferm și îmi asum deciziile pe care le iau.
▶ Cred că toată experiența de-a lungul vieții m-a șlefuit, începând cu momentul în care am început să învăț asiduu pentru admiterea la facultate, pentru că, la liceul la care eram, începuseră să se dea repartiții la mina din Valea Jiului și ultimul lucru pe care mi-l doream era să devin miner. Primul resort care m-a mobilizat a fost frica. Apoi, în facultate, în anul trei, m-am căsătorit și în anul cinci m-am angajat la Coca-Cola. Era ianuarie 1993. Al doilea resort a fost nevoia. Așa am avut șansa enormă să lucrez de la începutul carierei într-o corporație de top și să nu fiu absolut deloc virusat de sistemul comunist. Am început să învăț și să fiu promovat, să evoluez profesional. Încă un resort declanșat: ambiția. Pe urmă, a venit momentul să plec pentru că apăruse o situație incompatibilă cu principiile mele morale. Ce a declanșat această decizie? Integritatea morală. Am petrecut un an într-o firmă care se ocupa cu vânzarea de piese auto și acolo m-a găsit propunerea de a mă alătura Delaco. În primii ani mă întrebam în fiecare zi ce caut eu aici? Ce m-a ținut? Reziliența. Experiența de mic acționar și de director de vânzări de la o companie cu 5 oameni în departament la una cu 150 de oameni m-a călit extraordinar (acum mi-e ușor să povestesc). Și am început să visez, să visez să pun compania pe harta lumii într-o corporație globală, să dovedesc că românii merită să fie respectați, că sunt mai buni decât alții, în ciuda faptului că imaginea e pe dos. Ce mă mână în luptă și astăzi? Mândria că sunt român și grija pentru oameni.
▶ Nebun am fost când am acceptat oferta de la Delaco. Am fost pus de nenumărate ori în situații imposibile și doar abordări neobișnuite m-au dus mai departe (spre exemplu, vedeți comunicarea TV pentru Delaco).
▶Am visat să construiesc o companie împreună cu niște prieteni, am încercat și am eșuat. Compania există, e de succes, prietenii nu mai sunt prieteni. Acum visul meu e să fiu în fiecare zi mai bun decât ziua precedentă și să fac fericiți și mândri oamenii din jurul meu. Mândri că sunt ceea ce sunt și mândri că sunt român.
Cine este Romulus Dumitru
• Absolvent al Universității Transilvania din Brașov în 1993, la Facultatea de Autovehicule Rutiere, Romulus a început să-și construiască cariera profesională în domenii diverse, dar mereu orientate spre excelență și leadership.
• În perioada 1993-2004, a activat în cadrul Coca-Cola, unde a parcurs o traiectorie impresionantă, avansând de la poziția de vânzător la manager zonal, ceea ce i-a oferit o solidă experiență în vânzări și managementul echipelor.
• În 2004-2005, Romulus a fost director regional la ATP Exodus, înainte de a se alătura Delaco Distribution în 2005.
• În cadrul Delaco, Romulus a ocupat mai multe funcții de conducere: director de vânzări, director de marketing, director comercial și, începând cu 2010, director general, când compania a devenit parte a grupului Savencia Fromage & Dairy.
• Pe lângă activitatea sa în Delaco, Romulus a fost și antreprenor activ în perioada 2005-2018, continuând să își pună amprenta asupra industriei și în afaceri proprii. Astăzi, ca director general al Delaco, Romulus Dumitru rămâne un lider dedicat, orientat spre dezvoltarea strategică și creșterea sustenabilă a companiei.
Compania: Delaco
• Delaco este o poveste frumoasă despre cum se poate construi o companie de la zero, cu multă muncă, tenacitate și un dram de noroc. Începută în 1996 cu doar trei angajați, inclusiv fondatorul, compania a trecut printr-o transformare continuă în bine, datorită unor decizii strategice excelente luate de-a lungul timpului.
• Între 2006 și 2022, Delaco a investit constant în dezvoltarea infrastructurii, construind depozite esențiale pentru activitatea sa.
• În perioada 2005-2007, compania a făcut tranziția de la o afacere de familie mică la o organizație guvernată profesionist.
• În 2008, Delaco a făcut prima sa investiție semnificativă în marketing, devenind un jucător important pe piața de brânzeturi din România.
• În 2010, a semnat parteneriatul cu Savencia Fromage & Dairy (pe atunci Bongrain), un moment de cotitură în dezvoltarea sa, având un CA de aproximativ 50 milioane de euro.
• Astăzi, Delaco este o companie de succes cu un portofoliu diversificat de branduri de lactate, inclusiv Delaco, Ile de France, Caprice de Dieux, Elle&Vire, Starbucks, Lurpak, Jogobella și Cucina d’Oro. În 2023, compania a atins un CA de 120 milioane de euro și are 350 de angajați. • Delaco se implică activ în activități de responsabilitate socială, prin fundația sa „Delaco alături de tine”, continuând să investească în comunitate.
Acest articol este preluat din ediția print a catalogului 100 de Lideri care Inspiră 2024, realizat de Revista CARIERE.
Conținutul editorial este susținut de BCR.