Ce cred managerii români despre ei și cum îi văd, de fapt, angajații | SONDAJ

Un sondaj realizat de RoCoach la nivel național scoate la iveală o discrepanță majoră între modul în care managerii își evaluează propriul stil de conducere și percepția angajaților asupra acestora. În timp ce 81% dintre liderii de organizații sunt convinși că își îndeplinesc bine sau foarte bine rolul, doar 43% dintre angajați confirmă că superiorul lor direct îndeplinește criteriile unui bun manager.
Această diferență de percepție se reflectă și în alte aspecte-cheie ale leadershipului. De exemplu, 74% dintre manageri consideră că își comunică clar viziunea de business și obiectivele echipei, însă doar 38% dintre angajați sunt de acord. Mai mult, doar 36% dintre angajați simt că primesc sprijinul necesar din partea managerului, deși 68% dintre lideri sunt convinși că oferă tot suportul echipei.
Implicare vs. autoritate
Cei mai mulți manageri se descriu ca implicați (86,57%) și motivaționali (73,1%). Cu toate acestea, o treime dintre angajați cred că superiorul lor are un stil autoritar, un aspect pe care doar 1 din 10 lideri îl recunoaște. În plus, comunicarea reprezintă o altă sursă de neînțelegeri. Deși 56,7% dintre lideri cred că sunt transparenți și accesibili, doar 30,1% dintre angajați confirmă că primesc toate informațiile necesare. În plus, 14,6% dintre angajați consideră că primesc mesaje neclare sau confuze, comparativ cu doar 1,5% dintre manageri care percep acest lucru.
Impactul discrepanței asupra retenției angajaților
Potrivit lui Mihai Stănescu, fondatorul RoCoach, această diferență de percepție poate afecta implicarea și loialitatea angajaților într-un mediu profesional din ce în ce mai competitiv. „Un lider bun trebuie să găsească echilibrul între viziune și capacitatea de a asculta, între fermitate în direcție și flexibilitate în adaptare. Dacă liderii nu conștientizează acest decalaj, există riscul ca angajații să nu se mai simtă motivați și să caute oportunități în alte companii”, explică acesta.
Aspecte precum etica și integritatea sunt, de asemenea, percepute diferit. În timp ce 53,7% dintre manageri consideră că au un comportament etic, doar 27,4% dintre angajați sunt de aceeași părere. Totodată, empatia, adaptabilitatea și asumarea responsabilității sunt domenii unde diferențele de percepție sunt semnificative.
Cum se poate reduce diferența de percepție?
Pentru a îmbunătăți relația dintre lideri și angajați, companiile ar trebui să investească în programe de dezvoltare a leadershipului și să încurajeze un feedback constant. Crearea unei culturi bazate pe transparență și ascultare activă este esențială pentru ca organizațiile să devină mai eficiente și mai atractive pentru talentele valoroase. „Atunci când modul în care liderii se autoevaluează este mai bine aliniat cu percepția angajaților, întreaga companie are de câștigat”, conchide Mihai Stănescu.
CITEȘTE ȘI: Dispariția CV-ului video. De ce nu-l mai folosește aproape nimeni
Foto: ID 94997010 © Mast3r | Dreamstime.com