5 motive pentru a angaja candidați de peste 45 de ani
Etica în activitate, loialitatea crescută și abilitățile de comunicare, pe lângă experiența acumulată, sunt doar câteva dintre motivele pentru care mulți angajatori preferă un candidat mai în vârstă decât unul mai tânăr. Este posibil ca angajații mai în vârstă să nu aibă aceleași abilități digitale pe care le au colegii lor mai tineri, dar au ani de experiență care nu pot fi înlocuiți sau câștigați pe repede înainte.
În timpul crizei economice precedente, s-a acordat mai multă atenție angajării lucrătorilor tineri, principalul motiv fiind că salariile acestora erau mai mici față de salariile angajaților seniori. Companiile aveau bugete mai mici, ceea ce a dus și la promovări în funcții de conducere a angajaților cu puțină experiență. Dar un angajat bun nu echivalează cu un manager eficient, iar unele promovări au afectat activitatea și performanța companiilor.
Între timp, multe companii au realizat importanța unui management performant, mai ales în perioade de criză sau de revenire din criză și au început să caute acum să angajeze oameni cu experiență solidă în management, ceea ce înseamnă că angajații mai în vârstă devin mai căutați.
Pentru a rămâne competitive în piața muncii actuale, companiile trebuie să depună eforturi pentru a atrage și păstra lucrătorii cu experiență.
Iată principalele motive și avantaje pentru a angaja candidați cu vârsta de peste 45 de ani.
Abilitățile de conducere
Au bune abilități de conducere, lucrătorii mai în vârstă sunt de cele mai multe ori și lideri buni deoarece au adesea abilități de comunicare și leadership mai dezvoltate decât colegii lor mai tineri.
Angajații seniori își amintesc de perioada în care comunicarea nu era dominată de e-mail, mesagerie instantanee sau rețele sociale, prin urmare, cei mai mulți și-au dezvoltat abilitățile de comunicare interpersonală, acestea fiind printre cele mai importante abilități în lumea afacerilor și deseori reprezintă provocări pentru personalul junior.
Stabilitatea
Știu ce vor și care le sunt prioritățile. Au muncit ani de zile pentru a ajunge la un anumit nivel sau poziție și cel mai adesea nu vânează oportunități imediate, cum este tendința în cazul angajaților mai tineri. Multe companii investesc nenumărate resurse financiare și umane în selectarea, angajarea și formarea de noi angajați, doar pentru a constata în scurt timp că mulți angajați tineri vor să schimbe angajatorul chiar și după câteva luni.
Candidații mai în vârstă tind să fie mai interesați de stabilitate, pe când unde un proaspăt absolvent de facultate ar putea fi cel mai preocupat să sa avanseze cât mai repede posibil.
Sunt studii care arată că peste 50% dintre lucrătorii cu vârsta de peste 60 de ani sunt încă angajați pentru că doresc să fie, nu pentru că au nevoie de bani. Acest lucru înseamnă că sunt motivați de dorință sau pasiune și mai puțin interesați de prima oportunitate apărută. De asemenea, sondajele arată că gradul de mulțumire față de locul de muncă în rândul angajaților mai în vârstă este mai ridicat comparativ cu cel al angajaților tineri.
Loialitatea
Deoarece lucrătorii mai în vârstă sunt mai mulțumiți, de obicei, de locurile lor de muncă, tind să rămână mai mult timp în cadrul unei companii. Durata de timp în care un lucrător rămâne la același angajator crește odată cu vârsta.
Etica
Au o bună etică a muncii. Conform studiilor de specialitate, peste jumătate dintre angajații seniori consideră etica drept una dintre diferențele mari dintre ei și angajații juniori. De asemenea, 90% dintre respondenții mai în vârstă consideră că a fi „etic” este „extrem sau foarte important” pentru cultura la locul de muncă, în timp ce acest procent este mult mai scăzut în rândul angajaților din generația milenialilor.
Conexiunile profesionale
Au rețele de cunoștințe dezvoltate. Lucrătorii mai în vârstă sunt evident în piața muncii de mai multă vreme și au avut mai mult timp să cunoască oameni și să-și construiască rețeaua profesională. Angajații foarte buni, indiferent de vârstă, profită de fiecare interacțiune pentru a-și extinde rețeaua profesională sau pentru a-și consolida relațiile. Un angajat cu o vechime mai mare are automat o rețea profesională de parteneri sau de clienți mai dezvoltată, ceea ce înseamnă încă un plus pentru companie.
Photo by LinkedIn Sales Solutions on Unsplash