Satisfacție vs. fericire la locul de muncă: de ce sunt termeni diferiți?
Până la urmă, ele asigură niște condiții ca să rețină cei mai talentați oameni din industria lor și să îi facă să vină cu plăcere la birou. Majoritatea își bazează strategia de HR pornind de la psihologia pozitivă ce corelează fericirea la locul de muncă cu mai mulți factori pozitivi. De exemplu, cercetătorii de la Carleton Univeristy din Canada au descoperit că oamenii fericiți la actualul job sunt cu 15% mai productivi. Aceștia se bucură de asemenea de o sănătate mentală și fizică mai bună întrucât starea de bine (“flow-ul”) declanșează mecanismul de recuperare al organismului.
Însă nu poți să realizezi acest lucru oferind un pachet atractiv de beneficii, consideră Andrei. Mai multe bonusuri sau mai mulți bani nu sunt niciodată îndeajuns și ne scurtcircuitează ca oameni. Asta din cauză că ne obișnuim prea repede cu orice lucru și ajungem să ne mulțumim cu situația curentă (“status-quo”). Este exact ca legea diminuării utilității marginale: cu cât consumi mai mult dintr-un bun, cu atât satisfacția scade cu fiecare unitate consumată.
Deci nu suntem fericiți la locul de muncă, ci mai degrabă satisfăcuți. Aceasta este distincția corectă făcută de Alexander Kjerluf, un consultant de management danez și Chief Happiness Office la Woohoo, la un TEDx în Copenhaga.
Continuarea materialului o găsiți pe www.wall-street.ro.