Cornelia Pițigoi, PRO TV: ”Viitorul femeilor lider în România este extrem de promițător. Atunci când am început eu să lucrez, nu era chiar ușor”

„Acest domeniu cere pasiune, empatie, autenticitate și rigoare. Este spațiul ideal pentru a mixa aceste ingrediente, iar satisfacția care vine din rezultate este inegalabilă.”
Industria media se află într‑un proces continuu de transformare, dictat de evoluția tehnologică rapidă, de schimbările în consumul de informație și de presiunile tot mai mari de a rămâne relevant într‑un peisaj extrem de competitiv.
Femeile lider au un rol din ce în ce mai proeminent, aducând în discuție perspective valoroase. Cornelia Pițigoi, Head of Corporate Communication and PR la Pro TV, se află în fruntea acestui val de schimbare, având o experiență vastă în gestionarea comunicării corporative și a relațiilor publice într‑un sector aflat în continuă adaptare.
Femeile au astăzi mai multe oportunități în acest domeniu
„Viitorul femeilor lider în România este extrem de promițător”, crede Cornelia Pițigoi. În opinia sa, contextul actual oferă mai multe oportunități pentru femei în domeniul comunicării și PR‑ului decât acum 20 de ani, atunci când a început ea să lucreze în această industrie.
„Îmi aduc aminte că atunci când am început să lucrez, nu era chiar ușor. Contextul este diferit acum și oricine poate avea o șansă reală în acest domeniu. A lucra în acest domeniu cere foarte multă pasiune, empatie, autenticitate și rigoare. Este contextul perfect în care poți mixa toate aceste ingrediente, iar satisfacția este pe măsură”.
Pentru Cornelia Pițigoi, fiecare zi reprezintă o oportunitate de învățare. „De‑a lungul carierei am încercat să privesc cu obiectivitate în jurul meu. Să preiau ceea ce am apreciat la alții, să evit să fac ceea ce am considerat că nu este OK. Poate nu am reușit de fiecare dată, dar intenția a fost corectă. Învăț și astăzi, după aproape 20 de ani de activitate în comunicare… Învăț de la echipa mea, de la colaboratori, de la familie, de la fiicele mele. Trebuie doar să existe disponibilitate. Accept atunci când mi se spune că greșesc și cer feedback proactiv”.
Cele mai importante provocări ale acestei industrii
„Industria media reprezintă unul dintre cele mai dinamice domenii, iar provocările cu care ne confruntăm zilnic sunt în strânsă legătură cu ritmul impus de nevoile publicului”, este de părere Cornelia.
Provocarea principală, crede ea, este legată de felul în care se combină strategia și flexibilitatea pentru a adapta mesajul corect la noile realități tehnologice și la nevoile publicului.
Pentru ea, leadershipul feminin se bazează pe autenticitate, empatie și colaborare. „Un lider trebuie să creeze un mediu în care fiecare membru al echipei să își valorifice potențialul. Leadershipul autentic înseamnă incluziune și dezvoltarea unei viziuni comune”. De aceea, identifică trei calități esențiale pentru un lider: „Un lider trebuie să dea dovadă de curaj – uneori, un lider trebuie să fie capabil să ia decizii în momente dificile; de adaptabilitate, având în vedere că societatea, tehnologia și modul în care comunicăm sunt în continuă evoluție și, nu în ultimul rând, de empatie”.
Promovează diversitatea și egalitatea de șanse
În echipa sa, Cornelia Pițigoi încurajează constant diversitatea și egalitatea de șanse.
„Promovarea diversității și a egalității de șanse trebuie să fie o prioritate fundamentală pentru orice manager. O echipă diversă, care reflectă o varietate de perspective și experiențe, este mult mai creativă. Diversitatea nu este doar un principiu, ci și o resursă. Echipele diverse au o capacitate mai mare de a rezolva probleme complexe și de a se adapta la schimbările dintr‑un mediu dinamic, precum industria media”.
Creativitatea și rigoarea coexistă în comunicarea corporativă, iar Cornelia consideră că succesul provine din echilibrul dintre inovație și disciplină.
„Mesajele sunt diverse și provin din multe medii, fie că vorbim de cele din presa tradițională, sau de mesajele din social media. Nu pot spune că există o rețetă cu cantități exacte care să ne spună cum să combinăm rigoarea comunicării corporative și creativitatea. Aș spune că, de cele mai multe ori, aplicăm regula bunului simț. Ne întrebăm ce și de ce? Ce vrem să spunem și de ce vrem să transmitem prin acest mesaj? Dacă avem răspunsuri satisfăcătoare, atunci comunicarea are sens și trecem în etapa următoare, și anume: cum spunem?”.
Aceasta este faza, susține ea, în care creativitatea este extrem de importantă pentru că trebuie să capteze atenția publicului, dar în egală măsură trebuie să păstreze o anumită consistență a mesajelor. Și aici intervin elementele corporative. “Succesul vine din această dualitate, unde inovația și disciplina se completează reciproc”, a mai adăugat Cornelia Pițigoi.
Ce rol joacă empatia în leadershipul feminin
Cornelia a ținut să vorbească și despre cât de importantă este empatia în leadership:
„Empatia este esențială pentru a construi relații durabile, fie ele profesionale sau în afara acestei sfere. Relațiile bazate pe încredere și respect necesită o înțelegere autentică a nevoilor celor din jur. Doar empatia ne poate ajuta să identificăm punctele forte, slăbiciunile, ne poate motiva și, nu în ultimul rând, poate crea acest sentiment de apartenență care este extrem de important în cadrul organizației”.
Ea crede cu tărie că un lider empatic este capabil să asculte cu adevărat, să recunoască emoțiile și preocupările celorlalți și să ofere răspunsuri care să reflecte soluții practice, dar și respect pentru cei afectați. „Această abordare nu doar că ajută la dezamorsarea tensiunilor, dar contribuie și la menținerea credibilității. În situațiile de criză, empatia devine un instrument indispensabil pentru a înțelege perspectivele tuturor părților implicate. Pentru a rezolva o situație, trebuie să înțelegem de ce am ajuns în acel context. În general, în crize, răspunsurile empatice creează punți de comunicare”, mai spune ea. Despre succesul profesional, Corina Pițigoi spune că nu se măsoară exclusiv prin rezultate. “Pe mine, în general, mă motivează latura umană. Am o reală satisfacție atunci când membrii echipei pe care o coordonez dezvoltă noi abilități sau reușesc să depășească anumite piedici în viața profesională. Pun zi de zi accent pe colaborare și incluziune”, ne‑a împărtășit aceasta.
Cine este Cornelia Pițigoi
Cornelia Pițigoi are o experiență de peste 22 de ani, atât în industria FMCG, cât și în cea Media, iar de 8 ani este Head of Corporate Comunications and PR la PRO TV. Coordonează întreaga echipă de PR care se ocupă de strategia și comunicarea tuturor show‑urilor și vedetelor PRO TV.
Un plus la toată experiența pe care a acumulat‑o în toți acești ani, Cornelia s‑a dovedit a fi un lider care a reușit să construiască echipe puternice, alături de care a dezvoltat strategii de comunicare cu impact.
Despre PRO TV
PRO TV este liderul televiziunii din România, lansat în 1995 și recunoscut pentru calitatea producțiilor sale și impactul asupra industriei media. Parte a grupului Central European Media Enterprises (CME), PRO TV s‑a impus de‑a lungul anilor printr‑o abordare modernă și inovatoare a producțiilor de televiziune, aducând știri obiective, emisiuni de divertisment de succes și producții originale apreciate de public.

Acest articol este preluat din ediția print a Revistei CARIERE nr. 294 | Februarie 2025