Cu cât ar putea crește piața de consultanță în management din România în următorul deceniu | ANALIZĂ

Piața de consultanță în management din România are potențialul de a crește cu aproximativ 7% anual în următorul deceniu, pe fondul accelerării transformării digitale, al presiunii pentru eficiență și al nevoii tot mai mari de optimizare operațională, arată estimările companiei internaționale de consultanță Horváth.
Compania marchează, în 2025, două decenii de activitate în România prin evenimentul „Horváth Romania – 20 Years of Impact”, ce va avea loc pe 15 octombrie. Evenimentul va reuni lideri de business, parteneri, actuali și foști angajați, pentru a celebra 20 de ani în care Horváth a livrat peste 600 de proiecte de consultanță în România și în străinătate, cu o valoare cumulată ce depășește 115 milioane de euro.
Factori care impulsionează creșterea pieței de consultanță
Potrivit Horváth, cererea pentru servicii de consultanță în management va fi stimulată în următorii ani de:
- Transformarea digitală și adopția AI: Companiile românești își intensifică investițiile în digitalizare și inteligență artificială. Studiile Horváth arată că 59% dintre liderii de business la nivel global se așteaptă la rezultate concrete din investițiile în AI până în 2026, aceasta fiind considerată o componentă strategică care poate crește productivitatea cu 10–15%.
- Presiunea pe eficiență și competitivitate: Creșterea costurilor operaționale și volatilitatea economică determină companiile să caute soluții de optimizare a performanței și restructurare strategică. La nivel global, 47% dintre organizații consideră eficiența operațională drept principalul motor de creștere în 2025.
- Schimbările din piața muncii și nevoia de agilitate organizațională: Deficitul de competențe digitale și ESG, împreună cu noi reglementări europene și extinderea nearshoring-ului industrial, vor genera cerere pentru servicii de consultanță în managementul schimbării și dezvoltarea organizațiilor agile.
„Creșterea cererii pentru serviciile de consultanță reflectă nevoia companiilor de a naviga cu succes transformările economice și tehnologice. În România, companiile au nevoie de parteneri de încredere care să îi sprijine nu doar în digitalizare și adopția AI, ci și în optimizarea performanței și gestionarea schimbărilor organizaționale. Horváth este ideal poziționată pentru a oferi expertiză și soluții inovatoare care să susțină performanța pe termen lung”, a declarat Maria Boldor, Partner și Managing Director Horváth România.
Prezența și expertiza Horváth în România
Echipa locală Horváth numără aproximativ 60 de angajați și este organizată în șase centre de competență: Strategie & Transformare, Operațiuni, Transformare digitală, Managementul proceselor de business și Transformare de Business prin SAP S/4HANA, Strategia CFO & Managementul performanței și Sectorul public, Energie & Sustenabilitate. Peste 60% dintre consultanți au experiență internațională, iar echipa include specialiști în Controlling, Finanțe și HR care sprijină proiectele grupului la nivel global.
CITEȘTE ȘI: Tineri care intervin unde educația nu ajunge | Ideile noilor generații
Foto: ID 138977809 ©Wutthichai Luemuang | Dreamstime.com