Cum să construiești o cultură a învățării, în care fiecare coleg își dezvoltă atât competențele actuale, cât și pe cele pentru viitor
Nu ne oprim niciodată din învățat, cu atât mai mult la locul de muncă, unde trebuie să fim pregătiți pentru provocările viitorului. Învățarea continuă este esențială, mai ales la job unde provocările viitorului necesită adaptare constantă. Evoluția profesională nu depinde doar de experiență sau educație, ci mai ales de trăsături precum curiozitatea, motivația, perspicacitatea și colaborarea, spune Irina Kubinschi, People, Culture & Organization Tribe Lead al Raiffeisen Bank. Cei care dezvoltă aceste calități, crede ea, pot progresa în orice domeniu. La Raiffeisen Bank, cultura orientată spre învățare și dezvoltare le oferă angajaților resurse și oportunități pentru a se adapta noilor realități din piață, indiferent de experiența lor anterioară.
Ce înseamnă brandul de angajator pentru Raiffeisen Bank?
Brandul de angajator este cartea noastră de vizită în permanentă evoluție, deoarece presupune o adaptare continuă la nevoile colegilor noștri și ale comunităților în care ne desfășurăm activitatea.
În primul rând, brandul de angajator înseamnă un parteneriat autentic, real, bazat pe încredere reciprocă, pe respect și colaborare.
În al doilea rând, suntem o școală de banking în adevăratul sens al cuvântului. Am construit o cultură a învățării, în care fiecare persoană își dezvoltă atât competențele actuale, cât și pe cele pentru viitor. Noii noștri colegi învață de la cei mai buni experți în domeniu din bancă și apreciază cultura „umană” dezvoltată de‑a lungul timpului. Am consolidat un leadership autentic, care sprijină și promovează potențialul membrilor echipelor și oferă motivația pentru creștere. Resursele de învățare sunt diverse și includ printre altele și o platformă de cursuri online cuprinzătoare. În ceea ce privește timpul dedicat învățării, am implementat și un sistem de zile de concediu dedicate exclusiv învățării.
Brandul de angajator înseamnă și o atmosferă de muncă plăcută, care pune accent pe colaborare și spirit de echipă, într‑un mediu sănătos, care presupune atât siguranța fizică, un mediu curat și confortabil, precum și suport pentru menținerea unui nivel optim de siguranță emoțională.
Nu în ultimul rând, un sistem de remunerare echitabil și transparent și un mediu de lucru sigur și respectuos, în care individualitatea și diversitatea persoanelor este prețuită și tratată cu respect.
Cum recompensați performanțele angajaților?
În Raiffeisen Bank, bunăstarea angajaților este o prioritate și, cum spuneam, ne străduim să oferim un mediu de lucru plăcut, unde colegii se simt apreciați și susținuți, unde li se recunosc meritele și performanța. Recunoașterea este un pilon important al culturii noastre organizaționale și lista beneficiilor acordate este foarte lungă. Ea include atât beneficii fixe, cât și beneficii flexibile, ceea ce face posibil ca lista să poată fi individualizată și fiecare persoană poate alege ceea ce îi este necesar și util.
Am inclus, de exemplu, în pachetul beneficiilor și zile libere adiționale celor oficiale, beneficii de sănătate și un mediu „fun at work”, care promovează echilibrul între muncă și viața personală.
Oferim al 13‑lea salariu, bonusuri speciale și plata variabilă bazată pe performanță, care reflectă realizările și contribuțiile angajaților. Strategia de recunoaștere a performanței este derivată din strategia și viziunea băncii, misiunea noastră fiind să asigurăm un mediu de lucru motivant, care susține dezvoltarea și bunăstarea angajaților. Toate acestea duc la o carieră îndelungată în Raiffeisen Bank, iar cifrele confirmă asta, majoritatea angajaților are o vechime medie de peste 10 ani.
Care sunt trăsăturile pe care le căutați la angajații ideali și cum contribuie acestea la succesul Raiffeisen Bank?
Ne dorim angajați care sunt curioși, motivați, perspicace și excelenți colaboratori. Dorința de a contribui cu soluții, responsabilitatea, flexibilitatea, adaptabilitatea, angajamentul și determinarea, sunt un cumul de trăsături strâns legate de caracter și comportament, care nu sunt condiționate de gen, vârstă, etc. Orice persoană care are aceste abilități este un match pe profilul ideal și are toate premizele să învețe, să se adapteze și să poată evolua pe poziții importante în Raiffeisen Bank, indiferent de tipul de studii, vârstă, gen, expertiză anterioară, etc.
Cum se diferențiază Raiffeisen Bank de alte organizații în ceea ce privește cultura organizațională?
Am construit o cultură organizațională de înaltă performanță, bazată pe stabilitate, recunoaștere și dezvoltare continuă. Cultura Raiffeisen promovează colaborarea, respectul și suportul reciproc, ceea ce ne face să fim nu doar un angajator atractiv, dar și un lider recunoscut în domeniu. Aceste valori ne permit să atragem și să reținem cei mai buni profesioniști, contribuind astfel la succesul pe termen lung al organizației.
În plus, în Raiffeisen Bank, angajații noștri au și un rol aparte. Colegii sunt Bankfluencers – un altfel de influenceri, care susțin o viață mai echilibrată și mai împlinită prin decizii financiare smart.
Un Bankfluencer are expertiză solidă și know‑how în domeniul bancar, folosește AI‑ul și toolurile digitale pentru a-și ușura munca sa și pe a colegilor și, cel mai important, se asigură că păstrează un echilibru sănătos între viața profesională și cea personală, atât pentru el, cât și pentru membrii echipei din care face parte. Sunt deja prezenți în multe zone din bancă, de la IT până la Retail, Contact Center și Risc.
Deoarece toți angajații noștri contribuie la creșterea organizației noastre, ne dorim ca fiecare angajat să se simtă bankfluencer, să își valorizeze rolul în companie și în industria bankingului.
Care sunt principalele inițiative pe care le desfășurați pentru a îmbunătăți brandul de angajator?
Inițiativele care sporesc gradul de atractivitate ca angajator vizează: comunicarea transparentă a strategiei noastre de remunerare și acțiuni menite să susțină un mediu de lucru plăcut, sigur, incluziv și divers, unde fiecare voce este ascultată, menținerea echilibrului între viața personală și cea profesională, consiliere în identificarea și accesarea de oportunități de carieră în funcție de aspirațiile fiecărei persoane. Atributele noastre de angajator enumerate mai sus, împreună cu ingredientele care ne diferențiază, și anume „best team” și „cei mai numeroși experți în banking” la un loc, au dus la crearea identității de Bankfluencer, adică formatori de opinie în domeniul financiar, pe care o oferim tuturor celor din companie.
Pentru a evidenția poziția angajaților noștri de experți în industria bancară, am lansat și o campanie de comunicare, dedicată tuturor specialiștilor din Raiffeisen Bank. Prin intermediul campaniei Bankfluencers, ne dorim să amplificăm vocea comunității noastre și să creștem nu doar nivelul de încredere în industrie, dar și în oamenii din care ea este formată. Vrem să evidențiem atractivitatea brandului de angajator și avantajele de a face parte din Raiffeisen Bank, de a fi o voce susținută din interior, ceea ce încurajează dezvoltarea și satisfacția profesională, care vin odată cu apartenența la compania noastră.
Care sunt provocările pe care le întâmpinați în menținerea unui brand de angajator puternic?
De câțiva ani, suntem deja un angajator atractiv pe piața bancară din România. Ceea ce poate reprezenta o provocare ține de dinamica lumii actuale, de a fi permanent în pas cu nevoile din ce în ce mai sofisticate ale candidaților.
Un angajator puternic este cel care reușește să ajungă cu mesajul său la toate categoriile de candidați și să creeze o legătură strânsă între oferte competitive și valori reciproc împărtășite, ceea ce este esența unui angajator dezirabil și atractiv.
Acest articol este preluat din ediția print a Revistei CARIERE nr. 292