Ileana Alexandru: Să fii Angajator de Top e chiar MEGA!
Odată cu recenta epidemie de COVID-19, mulți angajatori au observat impactul pe care îl are bunăstarea angajaților asupra performanței lor și, în consecință, asupra rezultatelor afacerii. Am stat de vorbă cu Ileana Alexandru, Vicepreședinte Resurse Umane și membru în Comitetul Executiv al Mega Image, despre ingredientele care au dus la recunoașterea organizației pe care o reprezintă ca angajator de top, despre programul care a avut cel mai mare impact în companie, în sensul de a asigura starea de bine a angajaților, dar și despre ce înseamnă pentru ea prezența Mega Image în elita angajatorilor din România.
Cu o experiență de peste 22 de ani în retail și dublu licențiată, în Drept și în Comunicare și Relații Publice, parcursul Ilenei Alexandru la Mega arată un contur
profesional extins, dominat de o vastă experiență din multiple arii de business.
A condus Departamentul Juridic timp de 6 ani, iar de 14 ani scrie mega-povestea
departamentului de Resurse Umane, adăugând în aria sa de expertiză domenii
ca Diversitate și Incluziune, Comunicare Internă, Brand de Angajator, Health &
Safety.
Puterea lui „împreună”
Când vine vorba despre elementele pe care le-a implementat în organizație și care au adus companiei distincția de Top Employer, Ileana Alexandru spune că, deși ei sunt „comunitatea Mega” și că îi definește puterea lui împreună, ceea ce îi diferențiază de alte companii sunt micro-comunitățile construite în jurul valorilor precum: integritate, grijă, spirit de echipă, curaj, umor.
Ea ne-a povestit că tot ceea ce au învățat împreună pe parcursul experiențelor i-a ajutat să formuleze o nouă promisiune de angajator, pe care au exprimat-o simplu și direct „Când suntem împreună, suntem Mega!” și care se reflectă în realitatea lor de zi cu zi.
„Această promisiune înseamnă bucuria de a fi împreună la locul de muncă, de a fi aproape unii de ceilalți și bucuria de a avea Mega beneficii, în calitate de angajați. Și, mai concret, reprezintă toate acțiunile și inițiativele care fac din Mega Image un loc de muncă mai bun. Vorbim despre grija pentru angajați, performanță & recunoaștere și creștere & dezvoltare, trei piloni strânși sub marea umbrelă a Comunității Mega”, explică ea.
Preocupați ca fiecare angajat să se simtă acceptat
Specialistul în HR spune că liderii Mega sunt preocupați ca fiecare coleg să se simtă acceptat și confortabil la locul de muncă și că își doresc să construiască o comunitate incluzivă, în care diversitatea este apreciată. Astfel, prin strategia de Diversitate și Incluziune, crede ea, contribuie zilnic, prin acțiuni concrete, la crearea unui mediu de lucru incluziv cu o cultură care încurajează, sprijină și sărbătorește diversitatea colegilor lor.
Iar pentru ca acest lucru să se întâmple, dezvoltă parteneriate strategice, desfășoară campanii dedicate acestei direcții și se mândrește cu programul „12 Fapte Bune”, care integrează toate valorile companiei și transmite în cel mai autentic și relevant mod ceea ce ne-a spus încă de la început că îi definește: puterea lui „împreună”.
Programul intern de voluntariat „12 Fapte Bune” este inițiativa care schimbă vieți, susține Ileana Alexandru și prin care sute de colegi Mega Voluntari se implică activ în viața comunității. Pentru acțiuni de voluntariat, cei de la Mega acordă o zi liberă plătită, în plus, pe an.
Mai au un program numit „Creștem împreună” prin care își sărbătoresc colegii care aniversează 10, 15, 20 sau 25 de ani în Mega Image. „Ei sunt dovada cea mai potrivită a faptului că Mega Image oferă un mediu de lucru stabil, în care fiecare poate să crească, să construiască relații, să se bucure împreună cu colegii săi. „Comunitatea Mega este un mediu în care fiecare membru găsește resursele și cadrul să învețe, să depășească provocări, să inoveze, să dăruiască din cunoștințele sale, să primească și să ofere încredere. Iar încrederea într-un mediu de lucru stabil dă puterea pentru planuri pe termen lung.
În Mega Image, știm că pentru dezvoltarea companiei este necesar, în primul rând, să susținem creșterea și dezvoltarea colegilor noștri”, afirmă specialistul în resurse umane al Mega Image.
Încurajarea performanței și recunoașterea meritelor
Toți angajații Mega Image beneficiază, spune ea, de oportunități de dezvoltare profesională și personală, sunt încurajați constant să fie din ce în ce mai buni în activitatea lor, continuând procesul de formare, dezvoltare și învățare pe tot parcursul activității desfășurate în cadrul companiei.
Pentru susținerea unei culturi a dezvoltării, Mega Image pune la dispoziție programe dedicate fiecărei zone de lucru, oferă acces la instrumente și tehnici de leadership, sprijină formarea viitorilor lideri în toate procesele de retail și în dezvoltarea competențelor.
Încurajarea performanței și recunoașterea meritelor este dovedită și prin evenimentele interne, organizate pentru fiecare zonă de lucru, prin care se celebrează reușitele obținute de echipe sau individual.
De exemplu, Gala Bravo este unul dintre evenimentele pe care compania le desfășoară an de an. Ileana Alexandru știe cât este de important să sărbătorească rezultatele obținute și, mai ales, să îi celebreze pe colegii care pun emoție și pasiune în tot ceea ce fac. În acest sens, la finalul lunii martie au desfășurat o nouă ediție a acestei gale și i-a felicitat pe cei mai buni dintre ei care au primit nominalizările colegilor pentru mai multe categorii de premiere, printre care: Magazinul Anului, Șeful de Magazin al Anului, Managerul Anului, Angajatul Anului, Premiul pentru Sustenabilitate, Proiectul Anului, Trăiește Valorile Mega Image – nominalizări individuale pentru fiecare valoare: curaj, integritate, spirit de echipă, grijă, umor.
Pentru eforturile depuse zi de zi, au aliniate o serie de beneficii financiare, astfel încât fiecare să se simtă apreciat și răsplătit în mod echitabil pentru munca sa. Totodată, toți colegii se bucură lunar de oferte și reduceri exclusive oferite de Cardul Connect. Pentru că o mare parte din timp îl petrec la serviciu, specialistul în resurse umane știe că este important să aibă un loc de muncă sănătos și din perspectiva stării de bine. Este conștientă că aceasta le poate influența sănătatea fizică și psihică, performanța, productivitatea sau relațiile interpersonale.
Astfel că, prin programul de Wellbeing „Mega stare de bine” desfășoară acțiuni care aduc un beneficiu concret fiecăruia dintre ei, pornind de la una dintre valorile Mega Image: grija. Cea mai recentă surpriză pentru colegii lor este acordarea unei zile libere în plus – Ziua pentru Starea de bine. „Această inițiativă este parte a programului „Mega stare de bine”, alături de multe alte activități care vor urma pe tot parcursul anului, orientate spre zona de sănătate, echilibru viață profesională – viață personală, educație financiară. Starea de bine a tuturor colegilor ocupă un rol esențial, fiind unul dintre elementele prin care validăm promisiunea companiei, astfel încât Mega Image să devină un loc de muncă mai bun”, dă asigurări Ileana Alexandru.
Mega Image a obținut certificarea Top Employer
Compania a înregistrat cele mai bune performanțe la strategia de aliniere a obiectivelor de HR cu cele ale businessului, conform expertului în resurse umane.
Certificarea Top Employer validează eforturile și implicarea Mega Image în acțiuni și inițiative create special pentru cei peste 12.000 de angajați din Comunitatea Mega. Ileana confirmă că liderii Mega și-au luat angajamentul „să pună colegii în centrul tuturor acțiunilor la nivel intern” și că această certificare le validează eforturile și implicarea.
Mega Image a obținut un scor peste media industriei de Retail din România în aria de angajament față de organizație, confirmând astfel efortul și implicarea depuse pentru toți angajații din echipă, dar și alinierea la valorile companiei.
De asemenea, rezultate foarte bune, peste media retailerilor din România certificați Top Employer 2023, au fost obținute și la categoria care a analizat misiunea, scopul și valorile companiei, principiile de etică, sustenabilitatea, diversitatea și incluziunea, precum și modul în care acestea sunt transmise în rândul angajaților.
Mega Image este primul brand din grupul Ahold Delhaize care primește certificarea Top Employer, validând astfel eforturile depuse pentru susținerea promisiunii de brand de angajator „Când suntem împreună, suntem Mega”.
Cum au asigurat starea de bine a angajaților
Toate acestea au fost posibile pentru că au implementat în organizație un proiect care a avut un impact răsunător, prin care au asigurat starea de bine a angajaților.
Este vorba despre programul „Mega stare de bine” prin care se desfășoară mai multe acțiuni care aduc un beneficiu concret colegilor și care susțin echilibrul între viața profesională și viața personală.
„Aș menționa aici una dintre acțiunile care se bucură de aprecierea colegilor noștri, caravana de screeninguri mamare și abdominale gratuite, oferite colegilor din magazinele, depozitele și sediul central Mega Image. Această acțiune se desfășoară anual și are scopul de a încuraja conștientizarea și prevenția unor afecțiuni medicale care pot fi depistate și tratate din timp, pentru că atunci când suntem sănătoși și când suntem împreună, suntem mega!”, conchide Ileana Alexandru.
Acest articol este preluat din ediția print a Revistei CARIERE nr. 283
Pentru abonare, click aici