Începuturile Komoder, dezvăluite de fondatorul companiei. Cum i-a venit ideea într-un aeroport | INTERVIU

Poate o întreagă afacere să pornească de la câteva minute de așteptare într-un aeroport? Cu siguranță da. Drept dovadă stă Komoder, un business pornit de la o idee care i-a venit lui Adrian Rus, CEO și fondatorul companiei, în timp ce aștepta un zbor în Germania. Într-un interviu pentru Revista CARIERE, antreprenorul povestește ce l-a determinat să pună bazele afacerii.
„Mi-am dorit să încep un proiect propriu, pe care să-l dețin. Să fac ceva pentru mine și pentru piața din România. Am sondat și testat foarte multe proiecte, dar am ales industria luxului și a sănătății. În final, cred că a fost cea mai bună alegere. Am descoperit nișa aceasta încercând, într-un aeroport, în Germania, un fotoliu de masaj. Experiența a fost wow, nu mi-a venit să cred. Întors acasă, am descoperit că nișa era goală, nimeni nu vindea fotolii de masaj în România. În două săptămâni aveam brandingul făcut, site-ul gata și am validat imediat ideea în piață”, povestește Adrian Rus în interviul acordat Revistei CARIERE.
Planuri de extindere
Unul dintre obiectivele companiei este continuarea extinderii pe piața internațională, spune antreprenorul.
„Ne-am dat seama că business-ul nostru nu se poate limita geografic doar la teritoriul României atunci când rudele din diaspora ale clienților noștri din România ne-au întrebat cum ar putea și ei să-și cumpere un fotoliu de masaj Komoder. Așa am început să ne extindem și peste hotare și să deservim clienți străini. Între timp, am reușit să deschidem 21 showroom-uri în 11 țări din Europa și continuăm să testăm noi piețe pentru o prezență locală cât mai concretă. Nu vreau să spun că a fost greu, dar „succesul peste noapte” al companiei Komoder a venit după peste 10 ani de muncă și totul s-a întâmplat organic”, adaugă omul de afaceri.
Impactul AI
Întrebat cum vede viitorul acestui domeniu, în contextul influenței majore pe care o are inteligența artificială, Adrian Rus explică inclusiv modul în care tehnologia a schimbat produsele chiar și până acum.
„Când am importat primul fotoliu, în 2011, tehnologia era complet diferită față de ce avem acum, după 14 ani. Nici nu ne-am fi putut imagina că acest fotoliu va putea fi conectat la internet pentru un update sau să-i adaugi programe, de exemplu. Azi, avem fotolii cu tabletă, fotolii la care îți poți conecta telefonul ca să-ți salvezi profilul de utilizator și care te pot recunoaște în momentul în care te așezi în ele. Mai mult, prin simpla utilizare a unor comenzi vocale, poți schimba programul de masaj cerând fotoliului să te maseze în anumite zone, într-un anume fel, cu o anume tehnică de masaj”, detaliază antreprenorul.
Iar inteligența artificială va continua să ne surprindă, spune el.
„Dacă aș spune că „am pus inteligență în fotoliile de masaj” ar suna pompos, însă evoluția tehnologică este indiscutabilă: un fotoliu din 2025, de 1.000 euro, masează mai bine decât un model din 2011, de 8.000 euro. Iar dacă punem totul în contextul continuei dezvoltări a tehnologiei și Inteligenței Artificiale, lucrurile nu au cum să meargă decât într-o direcție care să ne surprindă, dar în mod plăcut.”
Planuri pentru Cluj
Adrian Rus susține că unul dintre obiectivele pe care își dorește să le atingă în curând este fabricarea unui fotoliu de masaj în România.
„Momentan, fotoliile noastre sunt produse în Japonia și China, unde le proiectăm și fabricăm după cerințele noastre, ulterior le importăm în Europa. Ne dorim să putem face un fotoliu de masaj la Cluj, în România. Este idealul meu și al companiei Komoder să reușim să facem un produs, în România, despre care să spunem că e 100% românesc. Valoarea unei companii apare când reușește să producă ceva tangibil”, conchide fondatorul și CEO Komoder.
Investiția inițială a fost de 200.000 de lei, iar în prezent cifra de afaceri a companiei depășește 50 milioane de lei. Pornit din Cluj, Komoder are, în prezent, peste 20 de showroomuri în 10 piețe europene.
Foto: Komoder