Leadership și inovație în slujba oamenilor
De 75 de ani, compania REHAU a evoluat de la o mică afacere de familie la un lider global, aducând un impact semnificativ asupra oamenilor prin produse care îmbunătățesc calitatea vieții. În spatele acestor realizări impresionante se află echipe de profesioniști devotați, al căror efort neobosit asigură succesul fiecărui proiect al acestei organizații.
La conducerea echipei de resurse umane pentru România și Bulgaria se află Cristina Dărășteanu, o profesionistă a cărei viziune și angajament față de valorile REHAU au fost esențiale în modelarea culturii organizaționale pozitive a companiei. În acest interviu, Cristina ne împărtășește perspectivele sale despre cum valorile grupului REHAU – încrederea, inovația și seriozitatea – influențează fiecare aspect al activității companiei, de la dezvoltarea produselor până la bunăstarea angajaților.
Sub îndrumarea sa, REHAU România și Bulgaria au demonstrat că succesul nu vine doar din performanță tehnică, ci și din crearea unui mediu de lucru sănătos și motivant. În dialogul nostru, discutăm despre importanța diversității și învățăm cum valorile organizaționale pot ghida companiile în momente de schimbare și incertitudine. Cristina Dărășteanu ne arată cum o companie poate prospera nu doar prin produsele sale, ci și prin investiția continuă în oamenii care fac aceste produse posibile.
Care sunt principalele priorități ale organizației dvs și cum sunt acestea aliniate cu valorile fundamentale și obiectivele strategice? Cum vă asigurați că valorile acestea sunt reflectate în comportamentele și acțiunile tuturor membrilor organizației?
Crezul REHAU este de a îmbunătăți viețile oamenilor prin produsele sale inovatoare. Pentru a putea reuși asta, în spatele fiecărei soluții REHAU există echipe întregi de oameni care se asigură că produsul final se ridică la așteptările oricărui client, designer, arhitect. Prin urmare, o prioritate esențială pentru noi este bunăstarea oamenilor REHAU, cu ajutorul cărora soluțiile noastre, fie ele pentru ferestre, interior sau instalații, ajung în viețile clienților.
Valorile grupului nostru sunt foarte bine împământate în identitatea brandului. REHAU înseamnă încredere, inovație și seriozitate, iar acest lucru se traduce prin rezultatele pe care le avem în prezent. De 75 de ani oferim oamenilor produse care se conformează celor mai noi trenduri în construcții, întrucât inovația și creativitatea în rezolvarea problemelor sunt în ADN-ul nostru. Valorile noastre ne modelează munca, cultura și comportamentele și încurajăm toți angajații și partenerii noștri să împărtășească aceste valori și să le aplice în mod consecvent în activitatea lor.
Ca model de bune practici, ne puteți împărtăși un exemplu din trecut în care prioritățile și identitățile organizaționale au contribuit semnificativ la performanța companiei dvs?
De 75 de ani REHAU își menține puternic poziția unui jucător important în piață. Este o companie care a evoluat considerabil întocmai datorită faptului că prioritățile și valorile sale au rămas neschimbate. Încă din 1948, REHAU și-a dorit să fie o companie orientată spre viitor, centrată pe client și acest lucru a făcut-o să evolueze dintr-o mică afacere de familie cu trei angajați, într-o corporație globală cu zeci de mii de angajați, care îmbunătățește prin produsele sale viețile clienților săi. Viziunea clară și valorile noastre neschimbate au făcut ca REHAU să fie astăzi compania globală pe care o știm cu toții, prezentă în 54 de țări de pe tot globul.
Cum credeți că valorile organizaționale influențează cultura organizațională și contribuie la crearea unui mediu de lucru sănătos și productiv? Ne puteți oferi și aici un exemplu concret în care valorile au avut un impact clar în promovarea unei culturi organizaționale pozitive și în încurajarea angajaților să fie mai implicați și motivați în activitățile lor zilnice?
Oamenii REHAU sunt motorul acestei companii. De aceea, de fiecare dată când ne-am aflat în proces de recrutare am căutat persoane care să împărtășească valorile grupului și ale căror calități să se reflecte direct în aceste direcții. Astfel, am urmărit îndeaproape persoanele deschise, vizionare, creative și cel mai important, pasionate de ceea ce fac. Sunt fericită să spun că fiecare căutare a fost un adevărat succes și că în prezent, putem descrie oamenii REHAU prin toate calitățile enumerate anterior. Cel mai important lucru este că, pentru că împărtășesc aceleași valori, angajații noștri fac o echipă excepțională, ceea ce contribuie semnificativ la un mediu de lucru sănătos și productiv.
De asemenea, la REHAU, diversitatea nu este o simplă politică, ci este vorba despre onorarea poveștilor și perspectivelor unice ale fiecărui individ din echipa noastră. Atunci când aducem împreună oameni din medii, culturi și experiențe diferite, aducem automat noutate și creativitate care se ridică la un alt nivel. Fiecare persoană contribuie într-un mod distinct la dezvoltarea companiei noastre, îmbogățind mediul de lucru și inspirând prin idei noi.
Când lucrezi cu drag alături de oameni creativi, deschiși și pasionați, munca ta de zi cu zi este mult mai ușoară și mult mai plăcută, iar oamenii din REHAU România sunt un exemplu în acest sens. Acest lucru este susținut și de Certificarea Great Place To Work primită la finalul anului trecut, care evaluează cultura locului de muncă din perspectiva angajatului, oferind cea mai cuprinzătoare imagine de pe piață a sănătății interne a unei organizații. Pentru a ajunge unde suntem astăzi, am inițiat numeroase demersuri cu scopul de a ne asigura că mediul de lucru aici este la un nivel înalt. Desigur, acest lucru este strâns legat de conexiunile interumane dintre oameni, prin urmare, am urmărit să creăm la REHAU o echipă unită.
Am fost tot timpul deschiși noilor idei venite din partea fiecărui angajat, iar anul trecut am început implementarea celui mai nou proiect intern al nostru – FunDay@ Work, o inițiativă locală, propusă de colegi, venită din nevoia de a petrece timp de calitate împreună și de a ne descoperi mai bine unii pe alții, însă nu doar din punct de vedere profesional. Prin urmare, încă de anul trecut, în fiecare lună organizăm diverse activități distractive. De exemplu, în luna mai, colegii au venit cu propunerea de a organiza un maraton și de a promova mișcarea și așa s-a născut Active Day. Astfel, am organizat chiar la birou un antrenament și am sprijinit colegii să participe la maratonul de la București, dar și la cel de la Sibiu. Ne bucurăm că această inițiativă este apreciată și suntem recunoscători că toată lumea vine cu idei și propuneri în fiecare lună pentru a susține în continuare acest demers.
Cum poate fi exploatată conexiunea între valorile personale și profesionale ale liderilor și angajaților pentru a consolida mai mult angajamentul și implicarea echipelor?
Atunci când aspirațiile personale sunt integrate cu obiectivele profesionale care se aliniază cu misiunea și valorile organizației, angajații au un sentiment mai profund de apartenență. Liderii ar trebui să conducă prin exemplu, demonstrând un angajament puternic față de propriile valori, oferind în același timp angajaților posibilitatea de a acționa în conformitate cu ale lor. Noi, la REHAU, am încercat întotdeauna să creăm punți între lideri și angajați, întocmai pentru a crea legături autentice. Atunci când liderii se implică în mod activ cu echipele lor, se creează un sentiment de încredere și un spirit de colegialitate care este esențial pentru colaborare și productivitate. Fiind prezenți la diverse activități și evenimente, liderii își demonstrează angajamentul de a înțelege direct provocările și succesele angajaților lor.
În ce fel prioritățile și valorile organizaționale pot servi ca ghid în momente de schimbare și incertitudine și pot contribui la construirea rezilienței? Pot ele consolida și mai mult capacitatea de adaptare și reziliență în viitor?
Valorile companiei ne definesc munca, cultura și comportamentele, iar scopul REHAU este «Engineering progress. Enhancing lives.» Valorile noastre fundamentale sunt încrederea, inovația și seriozitatea. De aceea, ghidați de acestea putem să ne adaptăm și să facem față oricăror provocări viitoare.
În cadrul companiei noastre, promovarea unei comunicări deschise și a înțelegerii între lideri și angajați este de o importanță capitală. Credem în menținerea unei legături strânse cu membrii echipei noastre printr-o varietate de inițiative, inclusiv chestionare anuale de feedback, discuții trimestriale cu toți angajații și conversații individuale. Aceste căi ne permit nu numai să înțelegem provocările cu care se confruntă angajații noștri, ci și să comunicăm în mod eficient direcția, progresul și rezultatele companiei. Prin urmare, putem spune că transparența se află în centrul abordării noastre, deoarece credem cu tărie că, atunci când angajații înțeleg direcția companiei, se pot identifica mai bine cu obiectivele noastre comune și se simt motivați să contribuie cu cele mai bune eforturi. Prin angajarea într-un dialog semnificativ și împărtășirea de informații, ne asigurăm că fiecare individ recunoaște rolul său indispensabil în modelarea succesului nostru colectiv. În acest fel compania poate face față cu succes schimbărilor și incertitudinilor.
REHAU este o companie responsabilă, cu 75 de ani vechime, integră în relațiile de afaceri și dedicată spre a crea produse sustenabile. Avem norme care sunt stabilite în Codul nostru intern de conduită și într-un ghid anticorupție foarte detaliat, iar aceste reguli se aplică tuturor angajaților REHAU din întreaga lume. Încurajând aceste valori, compania noastră poate construi o cultură în care angajații se simt încurajați să exploreze idei noi și să se adapteze la schimbare, să fie rezilienți în viitor.
Acest articol este preluat din ediția print a Revistei CARIERE nr. 290
Pentru abonare, click aici