Au sprijinit tinerii manageri în marea călătorie a leadershipului
Prietenii spun despre mine că sunt o persoană foarte hotărâtă, că am ştiut întotdeauna ce vreau să fac în carieră. Adevărul este că am intrat la facultatea de psihologie cu gândul să devin psihoterapeut.
Oamenii m-au fascinat întotdeauna şi eram mereu curioasă să îi descopăr, să le aflu laturile mai puţin vizibile. Doar că mi-am dat seama că mă interesau aspectele lor pozitive, ceea ce aveau ei mai frumos şi, din diverse motive, nu lăsau să se vadă. Aşa că prin anul III de facultate, după ce am luat contact cu materia dedicată resurselor umane şi ulterior cu partea de psihologie organizaţională, am decis că drumul meu va continuă spre HR. După aproape patru ani ca HR Consultant (ceea ce azi se numeşte HRBP) în compania Brinel Computers din Cluj (am uitat să va spun, eu sunt clujeancă), în 2004 m-am mutat în Timişoara, deoarece devenisem Managerul de Resurse Umane al companiei FM Logistic, care tocmai intra pe piaţa din România.
În primii 2-3 ani nu m-am oprit din recrutat. Compania era într-o dezvoltare explozivă şi făceam start-up de new business în continuu. Ca să înţelegeţi, în momentul câştigării unui nou client, trebuia să gândim structura acelui business cu toate resursele umane necesare, să recrutăm acele resurse, să le integrăm rapid astfel încât momentul start-up-ului lucrurile să meargă strună. Privind prin ochii mai experimentaţi de acum, ştiu că ceea ce făceam eu atunci era de fapt talent management, mai exact atragere de talente. Alegeam oamenii foarte mult în funcţie de potenţial şi ce puteau deveni în timp, deoarece aveam nevoie să îi formăm rapid ca în momentul în care apărea o nevoie să îi putem promova. Şi ne-a ieşit! Avem multe poveşti de succes ale oamenilor care după 8 – 10 – 11 ani încă sunt în companie şi îşi aduc contribuţia.
Cel mai structurat proiect de talent management pe care l-am gândit şi a căru i implementare a început în 2012 se numeşte „Academia Talentelor”. Programul a fost structurat pe 3 categorii, în funcţie de nivelul de management la care ne adresam (Bronze, Silver şi Gold) şi de setul de competenţe de management şi leadership pe care ne-am propus să le dezvoltăm la fiecare nivel. Eram deja o companie matură pe piaţă, cu echipe stabile şi coezive, cu tineri care fie erau la prima experienţă managerială, fie aveau potenţialul şi dorinţa să treacă la o astfel de experienţă în viitorul apropiat. Dacă faceţi un exerciţiu de memorie despre cum eraţi voi la prima promovare ca lider de echipă, poate vă amintiţi toate temerile, provocările, succesele şi eşecurile acelei perioade; şi mai ales, toate responsabilităţile manageriale pe care le-aţi avut de-odată şi pe care poate nu le conştientizaţi înainte.
Obiectivul nostru era aşadar să îi sprijinim pe tinerii manageri în marea călătorie a leadershipului, să identificăm acei angajaţi care au aptitudini, abilităţi şi motivaţie spre a deveni sau a creşte în poziţii de management în cadrul companiei şi să-i includem în programe de dezvoltare. Toate acestea pentru a avea un proces de back-up al posturilor cheie mai eficient, pentru un proces de planificare a succesiunii structurat şi clar, pentru creşterea nivelului de motivare şi retenţie al angajaţilor care pot avea în viitor un impact major în rezultatele companiei.
Ownerul proiectului am fost eu şi departamentul pe care îl conduc, cu participare şi suport din partea colegilor din management în etapele de început şi de final. Citeşte care au fost etapele proiectului pe hrmanageronline.ro