Ce feedback de neuitat au primit liderii de top din companii: Mi-a spus „asigură-te că te vei face mereu inutilă!”

În fiecare vineri, Revista CARIERE vine cu o întrebare deschisă. Cum e viața în corporații, care sunt tendințele, ce își doresc angajații și angajatorii? Toate întrebările își găsesc răspunsurile în rubrica #1MinutPesteProgram, cu Călin Cociș.
Săptămâna aceasta am mers la cel mai nou eveniment CEO&HR Roundtable din București să întrebăm liderii de top din companii care e feedbackul pe care l-au primit la un moment dat, în cariera lor, și de care nu s-au mai despărțit. Poți vedea întregul episod mai jos.
Secretul creșterii într-o organizație
Marina Vernetti, Chief Operating Officer Europa, Marea Britanie și Africa în cadrul Genpact ne dezvăluie ce feedback a primit în urmă cu mai mulți ani.
„Am primit feedbackul de la un mentor, cu ani în urmă, iar el mi-a spus: Marina, te rog asigură-te că te vei face mereu inutilă. E, oarecum, contradictoriu. Dar ce a vrut să spună e că dacă îmi fac treaba bine și îmi pregătesc echipele așa cum trebuie, nu va fi nevoie de mine. Echipa mea va putea performa fără să o ghidez, iar apoi pot merge către următorul rol. Acesta este secretul creșterii continue într-o organizație”, a spus Marina Vernetti.
CITEȘTE ȘI: EXCLUSIV | Vedetele PRO TV vin cu povești din culise și cu lecții de viață, la #1MinutPesteProgram
Cuvintele potrivite
La rândul său, Marcello Longhi, Vicepreședinte & General Manager al Novo Nordisk povestește o discuție avută, în trecut, cu șeful său.
„Îmi amintesc că eram un tânăr manager, iar într-o zi, șeful meu m-a abordat și mi-a zis:
-Marcello, am un feedback important pentru tine!
-Da, vă rog, spuneți-mi!
-Nu am niciun feedback!
-Și ce înseamnă asta?
-Lucrăm bine, sunt mulțumit.
A fost drăguț la început, apoi am continuat discuția dar a fost o metodă drăguță prin care m-a abordat doar ca să discutăm despre calitatea activității din primele luni lucrat împreună”, povestește acesta.
Marcello Longhi vorbește și despre cât de important este feedbackul.
„Feedback-ul este un cadou. Uneori, feedback-ul este, nu aș vrea să spun că e un lucru rău, dar trebuie să găsim soluția ca să folosim cuvintele potrivite ca să le explicăm colegilor, celor cărora le raportăm în mod direct când ceva trebuie schimbat în abordare”, completează el.
Sindromul impostorului
Dana Gheorghe, EMEA HR Leader în cadrul Genpact, spune că i-a rămas în minte o discuție pe tema acestui sindrom.
„Cred că unul dintre feedback-urile pe care nu le-am uitat niciodată este de la fostul meu manager, care mi-a spus încontinuu, și nu doar că mi-a spus, dar mi-a și creat, ulterior, oportunitățile, că trebuie să trec peste sindromul de impostor, și, de asemenea, că trebuie să urci în ring și când simți că nu ești 100% pregătit”, spune ea.
Nu e nevoie de perfecțiune în tot
Un feedback interesant vine și de la Liliana Avram, director Resurse Umane în cadrul Citibank România.
„80% este de ajuns! Pentru cunoscători, genul acesta de feedback îți este oferit atunci când tu tot justifici de ce nu predai ceva pentru că nu e perfect. Acela a fost un moment în care a trebuit să lucrez mult cu mine să înțeleg că, da, cred că asta este important, să vii cu ceva care este aproape finalizat, care suportă mai ușor modificări decât să tot tergiversezi o lansare sau confirmare finală până când e perfect”, explică Liliana Avram.
Be you!
Iulia Chapuis, People & Organization Director în cadrul Novo Nordisk spune că feedbackul care i-a rămas aproape este cel care vorbește despre cât de important este să fii tu însuți.
„Be you! Be you înseamnă: fii tu, fii autentic, așa cum ești. Fii spontan și bazează-te pe ceea ce știi pentru că sigur o să iasă bine ceea ce ai de făcut.”
Întrebată cât de important este acest principiu pentru un lider, Iulia Chapuis spune: „Unu, este leadershipul autentic. Tu ești un lider autentic, un lider care spune ceea ce crede, care face ceea ce crede și care le arată și celorlalți că e ok să fie așa. Și, mai departe, cred că asta aduce în echipa ta un sentiment foarte fain de libertate de a fi tu însuți și de a contribui, în felul tău și în stilul tău unic la niște proiecte.”
Să ne bucurăm de succes!
Desiree Diaconescu, Vice President Human Resources în cadrul Tuborg România spune că feedbackul care a avut un impact asupra sa este că „nu contează al cui este meritul, atâta timp cât obiectivul a fost atins. Deci, să ne bucurăm de succes și de rezultat.”
Farmecul personal
La rândul său, Florina-Mondana Neag, Chief Information Security Officer în cadrul E.ON România, dezvăluie o discuție avută cu o colegă, în trecut.
„Cred că a fost foarte la început, acum vreo 20 de ani, când o colegă mi-a spus să mizez mai mult pe farmecul personal, ceea ce eu am refuzat, pentru că mă gândeam că decredibilizează în zona profesională. Dar, înaintând în vârstă mi-am dat seama că, de fapt, umanitatea ne face mai plăcuți și că dincolo de capabilități, titluri, certificări, până la urmă, ceea ce numesc americanii likeability este lucrul care te apropie cel mai mult și de echipă și de restul oamenilor cu care colaborezi”, spune aceasta.
Oamenii pe primul plan
Adriana Georgescu, Program Manager EMBA Bucharest în cadrul WU Executive Academy, spune că a învățat cât de important este să pună oamenii pe primul loc.
„Să pun mereu oamenii în centrul a tot ce fac. Programele sunt importante, dar adevărata valoare vine din cum ajută acestea oamenii să se dezvolte și să crească. Am încă un sfat, unul de viață. Este un citat chinezesc pe care îl folosesc: Dacă faci ceea ce îți place, nu vei munci nicio zi din viața ta”, subliniază Adriana Georgescu.
Importanța empatiei
Samir Karia, Country Officer & Banking Head al Citibank România, explică unul dintre principiile sale de bază.
„Condu, dar condu cu empatie! De fiecare dată când mă uit la echipa mea, la oamenii cu care lucrez, e foarte important să mă raportez la cum este pentru celelalte persoane, ce înseamnă pentru carierele lor, ce stare de spirit au și apoi să recunoaștem că există viață dincolo de muncă, iar acea persoană este un om care are un rol dincolo de profesie, de locul de muncă”, spune Samir Karia.
Soluții, nu probleme
Cât de important este să ne uităm la ce putem face într-o situație, nu la ce nu putem să facem ne explică Jodie Rosales, Program Organizer EMBA Bucharest, WU Executive Academy.
„Aș spune că cel mai de impact feedback pe care l-am primit în carieră este că sunt orientată către soluții. Cred că asta subliniază cât de important este să punem opțiunile înainte, în loc să ne împotmolim în obstacole”, susține Jodie Rosales.
Episodul integral al 1 Minut peste Program, aici:
Foto: Revista CARIERE