Chiar poate exista un echilibru între viața personală și muncă?
Pentru a crește productivitatea, managerii trebuie să găsească o modalitate prin care angajații lor să aibă un echilibru sănătos între viața personală și cea profesională. Este aproape imposibil să împarți pe compartimente munca și viața personală.
Există o idee populară care spune că, pentru a avea succes, trebuie să vinzi în permanență ( sau ce anume lucrați). Pentru cei ce lucrează în domenii ale cunoașterii, inspirația poate veni în orice moment – nici chiar toaleta nu este un loc impenetrabil în fața ideilor noi. O idee predominantă în prezent se referă la faptul că dacă vă asigurați de flexibilitatea programului, aceștia vor obține mai ușor o balanță echilibrată între profesional și personal, dar managerii sunt îngrijorați că permițându-le angajaților să-și aleagă singuri orele de muncă, va rezulta doar efort redus și nevoia de mai multă supraveghere.
Dar, studiile arată că atunci când angajații au mai mult control asupra programului lor, îi motivează să lucreze mai mult, le îmbunătățește productivitatea și le dezvoltă o loialitate mai mare față de companie. Totodată, vor ajunge să lucreze mai intens, datorită normei reciprocității – vor dori să-și răsplătească managerii pentru bunătatea de a-i lăsa să lucreze atunci când vor.
În plus, angajaților care lucrează după un program flexibil le place mai mult job-ul lor, au parte de mai puțin stres și un conflict redus între familie și muncă. Acest lucru se datorează în mare parte faptului că acești angajați au posibilitatea de a rezolva probleme personale în timpul liber, fără ca munca sa intervină. Acesta este un echilibru sănătos între viața personală și cea profesională.
Citeşte mai mult pe dorudima.ro