Cum să creezi un plan de marketing sustenabil, care să facă diferența
Crearea unui plan de marketing sustenabil este esențială pentru companiile care doresc să îmbine succesul economic cu responsabilitatea față de mediu și societate. Deși, în ziua de azi și în contextul actual, strategiile sunt cât se poate de diverse și, în egală măsură, viabile, există câțiva pași care pot asigura o rată mult mai mare de succes.
E de la sine înțeles că un prim pas trebuie să fie analiza pieței și a concurenței, în așa fel încât să poată fi identificate tendințele și modul în care sunt integrate în strategiile din domeniu. E mult mai ușor și, totodată, eficient pentru propriul business să vezi cum te poți diferenția față de concurență. Definirea publicului țintă vine ca un următor, dar la fel de firesc, pas.
Obiective SMART
Antreprenorii trebuie să își seteze obiective specifice, măsurabile, realizabile, relevante și încadrate în timp, care să reflecte angajamentul față de practici sustenabile. Aceste obiective vor ghida implementarea și evaluarea succesului planului de marketing, arată și Copymate.
În promovarea produselor și serviciilor, canalele de comunicare trebuie să fie cele adecvate (alegerea lor este, în sine, o analiză, în condițiile în care avem, acum, parte de atât de multe). E important ca beneficiile sustenabilității să fie subliniate ori de câte ori acest lucru este posibil iar mesajele transmise să fie autentice și transparente, astfel încât consumatorii să-și poată contura încrederea în brand.
CITEȘTE ȘI: Cum să identifici noi piețe și oportunități de creștere pentru afacerea ta
Planificarea bugetului
E important ca atunci când resursele financiare necesare strategiilor de marketing sunt alocate să se țină cont de perspectiva ca acestea să contribuie la atingerea obiectivelor. Doar așa impactul poate fi cel așteptat.
Nu în ultimul rând, atenția acordată implementării și monitorizării trebuie să fie pe măsură. În aplicarea și evaluarea planului de marketing, impactul asupra mediului și societății, precum și rezultatele economice, sunt indicatori-cheie. Strategiile pot, și ar trebui să fie ajustate inclusiv în funcție de feedback și de schimbările din piață, pentru ca sustenabilitatea pe termen lung să fie asigurată, după cum arată și SEOLITTE. Acțiunile care au dat cele mai bune rezultate sunt cele care merită continuate.
CITEȘTE ȘI: Cum poți transforma feedback-ul negativ într-un avantaj
Foto: ID 154742193 © Pop Nukoonrat | Dreamstime.com