După ce a eşuat cu câteva startup-uri, a dat lovitura cu un magazin de adidaşi. Acum valorează 250 de milioane de dolari
De mai bine de un deceniu, Eddy Lu a încercat să îşi găsească drumul în antreprenoriat: a făcut multe aplicaţii care costau 99 de cenţi, a vândut haine destinate pasionaţilor de golf, dar şi prăjituri inspirate de cultura japoneză. A dat greş cu toate aceste afaceri, însă asta nu l-a demoralizat.
De fiecare dată a stat şi s-a gândit unde a greşit, cum poate să-şi îmbunătăţească strategia şi ce poate face mai bine.
La un moment dat, i-a venit o idee: Cum ar fi ca pasionaţii de mişcare să poată să găsească, în acelaşi loc, o mulţime de modelele premium de încălţăminte sport?
Şi aşa a apărut GOAT. Numele este acronimul expresiei "Greatest of All Time", folosit foarte des de sportivi şi de artişti de hip-hop.
Compania se bucura de un succes din ce în ce mai mare, când a primit o lovitură uriaşă: în 2015, de Black Friday, sistemul nu a mai putut face faţă. Aşa că mii de comenzi au rămas neonorate.
Lu a simţit un gust amar, dar şi-a dat seama că are, în sfărşit, pentru ce să lupte, transmite Business Insider.
Aşa că el şi echipa sa au răspuns la fiecare dintre cele 4.500 de plângeri care au venit în ziua respectivă. "Mai bine să fim detestaţi decât necunoscuţi", şi-a spus antreprenorul.
Iar strategia şi munca lor asiduă au dat roade. Acum, GOAT este cel mai mare reseller de încălţăminte sport premium din lume. Compania este evaluată la 250 de milioane de dolari, are peste 300 de angajaţi, site-ul are 7 milioane de utilizatori pe lună.
De curând, a fuzionat cu magazinul Flight Club, garantându-i astfel expansiunea globală.
Daishin Sugano, partenerul de afaceri al lui Lu, i-a fost alături de fiecare dată, la bine şi la rău, la fiecare startup care a dat faliment, precum şi la GOAT.
Ideea este că lucrurile se întâmplă cu un scop, pe care nu îl vedem întotdeauna imediat. Însă e foarte important să învăţăm din eşecurile noastre şi să ne adaptăm strategia până când ajungem să ajungem la apogeu. Nu te lăsa dărâmat.
„Nu știm niciodată care dintre dorințele noastre e bine că nu s-au împlinit”, susţine Bruce Kasanoff, cofondator al Ikigai Park City, un institut care-i ajută pe profesioniști să-și găsească scopul real.
Iar Oprah Winfrey spune: „Nu există eșec. Eșecul este doar un mod prin care viața îți schimbă direcția”.
La rândul său, Ben Bryan, director la IMD Business School, precizează că învăţarea dintr-un succes va fi limitată de dorinţa de a-şi menţine stima de sine înaltă pe care şi-a construit-o cu atât de multă grijă: "Oamenilor le place foarte mult să accepte responsabilitatea pentru succesele lor şi să reproducă aceste succese, iar şi iar, pentru a se asigura că generează încă o doză din acel sentiment minunat. Numai că s-ar putea ca, procedând în acest fel, să evităm învăţarea, fiindcă vrem fie să evităm să simţim sentimente neplăcute, fie să menţinem mai mult timp sentimentele plăcute. Mulţi oameni spun că unele dintre cele mai dureroase experienţe prin care au trecut au generat, de asemenea, extragerea unor lecţii semnificative.